  • 11. Data: 2010-01-04 20:33:55
    Temat: Re: Do użytkowników podłogówki
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > 20 do 22 ok 120 nad podłogą :)
    No właśnie.Ile maksymalnie możecie nabić stopni w pomieszczeniu, nawet na owym
    metrze 20 pompując w
    podłogę max wody o max temperaturze?
    R.

  • 12. Data: 2010-01-04 21:25:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rentier wrote:
    > No właśnie.Ile maksymalnie możecie nabić stopni w pomieszczeniu,
    > nawet na owym metrze 20 pompując w podłogę max wody o max
    > temperaturze?

    Idiotyczne pytanie...

    jak masz kocioł kilka razy przewymiarowany to jak dasz z 80 stopni to jest
    szansa że dobijesz to jakiś 75 stopni:)

    Podłogówkę sie liczyć na konkretne zapotrzebowanie.

    Generalnie sprawdzianem jest dzień gdy mamy suchy wykończony dom i jest
    temperatura normaltywna an zewnątrz (od -18 do -24 w zaleznośic od strefy) a
    w domu jest założona temperatura.

  • 13. Data: 2010-01-05 13:50:14
    Od: Rentier <f...@g...com>

    On 4 Sty, 22:25, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Idiotyczne pytanie...
    Odpowiedź względnie idiotyczna.
    Powszechnie wiadomo,ze podłogówki nie zasila sie wrzątkiem,jak
    napisałeś kpiąc, lecz wodą o temp max około 45stC.

    > Podłogówkę sie liczyć na konkretne zapotrzebowanie.
    Nie takie było pytanie.

    > Generalnie sprawdzianem jest dzień gdy mamy suchy wykończony dom i jest
    > temperatura normaltywna an zewnątrz (od -18 do -24 w zaleznośic od strefy) a
    > w domu jest założona temperatura.
    Czyli jaka maksymalna? Potrafisz odpowiedzieć?

  • 14. Data: 2010-01-05 19:07:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rentier wrote:
    > Odpowiedź względnie idiotyczna.
    > Powszechnie wiadomo,ze podłogówki nie zasila sie wrzątkiem,jak
    > napisałeś kpiąc, lecz wodą o temp max około 45stC.

    > Nie takie było pytanie.

    boszz bo zadajesz pytanie typu a ile wasz wóz wyciąga jak wciśniecie pedał
    do deski.

    > Czyli jaka maksymalna? Potrafisz odpowiedzieć?

    jaka maksymalna...

    masz normy:

    dla pomieszczeń na stały pobyt osób 20 st
    dla sanitariatów i łazienek 24
    komunikacja 18

    tak sie zwykle liczy

    Może napisz o co ci chodzi :)

  • 15. Data: 2010-01-06 07:45:45
    Od: "tomi71" <m...@i...pl>

    użytkuję podłogówkę w nowym domu od trzech lat.
    w pierwszym roku troche się motałem z ustawieniami ale w zeszłym i w tym
    roku mam ustawioną temp. 21,4st dzień/ 21,1 noc i jest bardzo dobrze; temp.
    wody na podłogę ustawiona na poziomie 25 - 32stC

    --
    Tomasz M

  • 16. Data: 2010-01-06 12:44:06
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > w tym
    > roku mam ustawion temp. 21,4st dzie / 21,1 noc i jest bardzo dobrze; temp.
    > wody na pod og ustawiona na poziomie 25 - 32stC

    ja mam trochę małą powierzchnię grzania podłogą w stosunku do kubatury
    domu i połowa z tego jest pod drewnem, w związku z tym, żeby teraz
    utrzymac temp 22 stopnie daję w podłogę jakieś 30, a jak ściśnie na
    dworze minus 20 to nawet do 45 stopni podkręcam, nie próbowałem ile
    "wyciągnie" instalacja bo to głupota, ale z tego co widzę, to przy
    dużym mrozie podbicie o 1-2 stopnie więcej, to chyba max dla tej
    instalacji.

    pozdrawiam
    s_13

  • 17. Data: 2010-01-07 07:59:05
    Od: "tomi71" <m...@i...pl>

    >utrzymac temp 22 stopnie daję w podłogę jakieś 30, a jak ściśnie na
    >dworze minus 20 to nawet do 45 stopni podkręcam,

    Ja nie podkręcam temp. na podłodze wyżej, bo potem na grzejnikach w
    sypialniach mi nie grzeje.
    teraz kiedy przez dłuższy okres czasu temp. zewn była na poziomie ok. -10stC
    temp na podłodze miałem 25stC i pompa obiegowa na drugim biegu.
    Ponieważ podłogówka miała kłopot z osiągnięciem zadanej T to piec grzał wodę
    i miałem ciepłą wodę na grzejnikach które sterują głowicami
    termostatycznymi... i tak to się kręci/grzeje

    --
    Tomasz M

  • 18. Data: 2010-01-09 20:36:08
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Rentier wrote:
    > Może napisz o co ci chodzi :)
    Przecież to proste! Kilka postów niżej chłopaki zrozumieli..

    Łazienka. 3mkw. Rur jest 30mb; grubszych nie szło dać jak 16mm.Gęściej sie nie da
    ułożyć jak co 10cm.
    Strop pancerny i niewiele miejsca, więc styropianu tylko 2cm.Pod spodem pomieszczenie
    ogrzewane
    grzejnikiem.
    Zasilanie podłogi na ograniczniku temperatury 40 st.Na zewnątrz temp około -10stC
    Termometr
    wewnętrzny pokazał max 19 st.
    To wszystko.Teraz już jaśniej?
    Ciepło jak na łazienkę, czy nie?

  • 19. Data: 2010-01-09 21:53:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rentier wrote:
> [...]
    > zewnątrz temp
    > około -10stC Termometr wewnętrzny pokazał max 19 st.

    Jest tragicznie zimno... droga to większej mocy nie masz szansy uzyskać na
    takiej powierzchni :)
    wychodzi mi 280W, swoją droga to taka malutka łazienka ma malutkie
    zapotrzebowanie chyba że to jest mokry dom albo coś jest z izolacją i
    łazienka ma bardzo duże zapotrzebowanie na ciepła.

    jaką masz moc teoretyczna obliczeniowo dla tejłazienki w projekcie?

  • 20. Data: 2010-01-09 22:25:19
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Jest tragicznie zimno... droga to większej mocy nie masz szansy uzyskać
    > na takiej powierzchni :)
    Niby po nogach przyjemnie grzeje, ale...

    > wychodzi mi 280W, swoją droga to taka malutka łazienka ma malutkie
    > zapotrzebowanie chyba że to jest mokry dom albo coś jest z izolacją i
    > łazienka ma bardzo duże zapotrzebowanie na ciepła.
    Ma ścianę frontową jeszcze nie ocieploną- gazobeton 24cm..+ małe okno

    > jaką masz moc teoretyczna obliczeniowo dla tejłazienki w projekcie?

    Liczyli(?) biorąc pod uwagę przyszłe ocieplenie zewnętrzne i rzekli,że coś z 550W

    Trza będzie dogrzewać drabinką..