    From: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Do winiarzy
    Date: Sat, 7 Nov 2009 12:26:19 +0100

    Użytkownik "barbakan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hd2t43$4eb$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > kupiłem ostatnio pirosiarczyn sodu w opakowaniu 100g i potrzebuje
    > odmierzyć 3g.

    Ten problem również występuje w przypadku dozowania środków ochrony roślin.
    Jak n.p. odważyć 1,5 g.?
    Ja radzę sobie w następujący sposób;
    Biorę pełne opakowanie środka ( n.p. 10 g.) i malutką łyżeczką (jak
    najmniejszą) przesypuję wszystek środek do innego pojemnika. Staram się aby
    za każdym razem nałożyć na łyżeczkę taką samą ilość. Z ilości przesypanych
    łyżeczek (n.p.14) i prostego wyliczenia 10:14=0,74 g. wynika że jedna
    łyżeczka zawiera 0,74g. tego środka. Czyli 2 łyżeczki to 1,5 g. Może to nie
    jest apteczna dokładność, ale na potrzeby środków ochrony roślin
    wystarczająca.
    Myślę że tą metodą możesz "zważyć" również swój pirosiarczyn.

    Antoni Broniak