    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dobór pompy do studni
    Date: Thu, 10 May 2018 09:17:04 +0200

    W dniu 09.05.2018 o 20:09, Bob Budowniczy pisze:
    > Nie za bardzo wiem jak ugryźć temat doboru pompy do studni, tak żeby
    > mogła działać bez hydroforu i zasilała moją instalację nawadniajacą w
    > ogrodzie.
    > Mam instalację nawadniajacą pracującą w zakresie cińnień 1-4 bar.
    > Zmierzyłem że podłączona do sieci (nie wiem jakie ciśnienie) pobiera 30l
    > wody na minutę i w niecałą godzinę pobiera metr sześcienny wody i tyle
    > na dzień wystarcza.
    Ja kupiłem polską pompke Omnigena z serii WZ i jestem zadowolony.
    Działa bez zarzutu i nie była droga.
    Zobacz na ich stronie, bo mają spory wybór i na pewno coś dopasujesz.
    Natomiast nie wiem, jak tam wygląda u Ciebie odcinek od lustra wody w
    studni do pompy - czy pompa będzie w stanie zassać? Jeżeli pompa będzie
    powyżej lustra wody, to potrzebny będzie zawór zwrotny i od czasu do
    czasu (po dłuższej przerwie) może okazać się konieczne ręczne zalewanie
    pompy.
    Nie wiem, na ile znasz się na pompach, ale napiszę, że są to pompy
    wirowe, które bez wody nie mają zdolności zasysania. Inaczej mówiąc, aby
    pierwszy raz pompa zaczęła pompować musi zostać napełniona wodą.
    Zawór zwrotny na przewodzie ssącym zabezpiecza pompę przed opróżnieniem
    po wyłączeniu, ale nie każdy zawór jest tak idealnie szczelny, żeby
    trzymał w nieskończoność. No i w zimie pompa musi być opróżniona, a więc
    minimum raz w roku trzeba ją zalewać.
    Jacek