    From: enemyunknown <r...@s...fr.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Docieplenie domu, styropian i już nic nie wiem
    Date: Fri, 13 May 2011 00:41:47 -0700 (PDT)

    On 13 Maj, 09:31, "Piotr" <p...@k...net.pl> wrote:
    > Do przedpi cy, ciany z pustaka (taki bia y, nie wiem jak dok adniej
    > powiedzie ) podw jne, puste w rodku, nie s jakie bardzo grube, teraz nie
    > powiem dok adnie, w pracy jestem, ale maj oko o 40cm.
    >
    > Czy mam si upiera przy styropianie 12 cm?

    Jeśli ten pustak to beton komórkowy, to 12cm może być nawet
    wystarczające.
    Natomiast każdy inny materiał (cegła, silikat, pustaki żużlowe) ma
    gorszą przenikalność niż beton komórkowy.

    Skorzystaj z kalkulatora:
    http://www.cekol.pl/swiat_profesjonalisty/kalkulator
    _doboru_wlasciwej_grubosci_izolacji.htm

    Dla ścian z betonu komórkowego o 40cm grubości i styropianu 12cm
    możesz uzyskać U=0,18 a więc dość dobry.
    Natomiast dla innych materiałów współczynniki U wychodzą powyżej
    0,30... to kiepsko.