    From: "Budyn" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom 315mkw. - Jaka instalacja dla CO i CWU
    Date: Mon, 10 Oct 2011 12:09:51 +0200

    Uzytkownik "Mr S" <c...@o...pl> napisal w wiadomosci
    news:j6udhq$85g$2@news.onet.pl...

    > Sa juz fundamenty.

    No to gorzej ale nie calkiem zle.
    Liczmy - sciany z Ytonga tego najlepszego grubosci 48cm maja wspólczynnik
    0,20 (a nie o 0,19 jak w reklamówce). Zakladam ze masz 300m2 scian i wtedy
    zuzyjesz w sezonie (to tylko sciany) 4916kWh co kosztuje grzejac gazem
    1344zl.
    Zwykla sciana 2W tej samej grubosci czyli silka18+styro30 zuzyje 3312 kWh
    co kosztuje 905zl

    Czyli placisz za DROZSZA sciane by wydac na ogrzewanie wiecej o 440zl
    rocznie. Jak dla mnie zupelnie bez sensu ale jak sobie zyczysz :-)

    Sciana stoi na fundamencie i w ta strone tez ucieka cieplo. Beton komórkowy
    jest lepszy niz silka - ale to moze byc dowolny beton komórkowy a nie ten
    najdrozszy z reklamówki. Zatem dobrze jest tez rozwazyc sciane 2W beton
    komórkowy 25cm+styro 23cm - zuzycia energii wychodza bardzo podobne jak
    powyzsza silka+styro, ale w dól ucieknie znacznie mniej.
    Najlepsza ochrona od ucieczki ciepla w dól bylaby plyta fundamentowa - no
    ale u ciebie za pózno.

    > Jest gaz sieciowy, ale kalkulacja ogrzewania gazem wyszla na ok. 8k PLN,
    > dlatego szukam pieca np. na ekogroszek.

    8kzl i jakas super energoszczedne ytongi -kpiny po prostu. Przestan czytac
    reklamy :-) A juz postawic piec na ekogroszek w takiej wypasionej chalupie
    to jakos nie pasuje (mimo ze oczywiscie byloby taniej).

    Skonsultuj ten twój projekt z kims wspólczesnym, bo twój architekt mial w
    dupie ile bedziesz placil za ogrzewanie i zaprojektowal tak jak projektowal
    jego dziadek i ojciec. W dzisiejszych czasach naprawde juz da sie inaczej
    budowac.... Ty jeszcze mozesz zmienic, inni tylko zaciskaja zeby i placa :)

    b.