  • Data: 2011-10-10 18:43:59
    Temat: Re: Dom 315mkw. - Jaka instalacja dla CO i CWU
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 09-10-2011 o 23:51:15 Mr S <c...@o...pl> napisał(a):

    > Czesc!
    >
    > To moj pierwszy post na grupie.
    > Pierwszy raz tez sie buduje.
    >
    > Budowany jest dom 315mkw z czego:
    > 60mkw - garaz, pomieszczenie dospodarcze i kotlownia
    > 120mkw - pomieszczenia, w ktorych bedzie ogrzewanie podlogowe
    > 135mkw - pomieszczenia grzane tradycyjnie.
    Chcesz taniej, rób wszędzie podłogówkę, zużyjesz mniej ciepła.

    > 5 - liczba osob.
    >
    > Dom pietrowy. Sciany z Ytonga 50cm bez docieplenia.
    Bezesens, chcesz tanio grzać a dajesz do dupy mur, tylko 2W da ci
    opowiednią izolację i zaixzolowane z obu stron ściany fundamentów/ław.

    > Dach plaski bez poddasza.
    >
    > Obecnie mieszkam w bloku i mam gazowy piec CWU i CO bez zasobnika, lecz
    > dla domu zastanawiam sie nad piecem na gaz badz ekogroszek.
    >

    > Jaki typ instalacji wybrac? Z zasobnikiem np 1000l czy przeplywowy?
    > Dwufunkcyjny, jednofunkcyjny?
    Do takiego dużego domu jednof z zasobnikiemale jak ci już podali 300l ci
    spokojnie starczy.

    > Chcialbym aby koszty ogrzewania byly jak najnizsze w przyszlosci.
    Torób wszystko w tym kierunku, bo na razie masz bardzo złe założenia,
    poczytaj o domach trzy litrowych albo energoszczędnych i weź sobie do serca
    te wytyczne. Ja przy podobnym metrażu grzeję gazem i trochę kominkiem ik
    zamykam
    się w mniej ni 4kzł na rok, a nie mam jeszcze skończonego ocieplenia na
    poddaszu,
    mam tylko 15 cm wełny.

    > Jakich kosztow ogrzewania i instalacji mozna sie spodziewac?
    > Na co jeszcze zwracac uwage?
    Na ciągłość izolacji, cały dom musi być szczelnie opatulony kołderką
    z styropianu i wełny, oprócz dołu oczywiście :)

    --
    Pozdr
    JanuszK