    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom 315mkw. - Jaka instalacja dla CO i CWU
    Date: Mon, 10 Oct 2011 03:48:25 -0700 (PDT)

    On 10 Paź, 11:56, Robson <r...@...pl> wrote:

    > Powiedz co wi cej o twoim domu i pompie, jak masz. Jak masz

    Pompa bedzie za 3-4 tyg, sie sklada :-) Dolne zrodlo gotowe, czekam
    tylko na dostawe samej pompencji :)

    > przenikalno ciepln cian? Pytam, bo na wiosn ruszam z budow :).

    Chata to tak.. 140m2 piwnic (w tym ~32m2 garaz) -> z dwoch stron
    przysypana calkowicie, z dwoch stron zjazdy (m.in. do garazu) wiec
    zeskosowane :) Ocieplenie scian piwnic -> 15cm styro. Dalej parter ->
    140m2 w tym 32m2 drugi garaz. Mur - porotherm 25 (teraz dalbym silke
    18cm) plus 20cm styropianu. Bramy standardowe segmentowe z dosc grubym
    (4?5?) ociepleniem z pianki. Okna na dzisiejsze standardy to juz bym
    rzekl ze przestazale :D Bo ramy "zwykle" pieciokomorowe + zestaw
    dwuszybowy (U=1). Wlasciwie trzy (bo to P4) ale to nie ma znaczenia -
    pod wzgledem izolacyjnosci cieplnej to okno jest jak standardowe
    dwuszybowe, jednokomorowe. Poddasze - niskie, bo scianka kolankowa to
    tylko jeden pustak. Po odjeciu kartongipsowych przedscianek (za
    ktorymi ladnie schowalem cala instalacje wentylacyjna, elektryczna,
    antenowa etc) zostaje ok 85m2. Wentylacja mechaniczna z rekuperatorem
    (brink renovent hr 400 large) - wentyluje wszystko oprocz garazu w
    piwnicy. Piwnice i gorny garaz tez wentyluje.

    Ogrzewanie 100% podlogowka, nawet w obu garazach mam podlogowke ;) Z
    tym ze ich nie grzeje - nie bylo potrzeby bo poki co nie mam czasu na
    dlubanie w garazu a i tak zawsze jest tam powyzej 0stC. Obliczeniowe
    zapotrzebowanie na cieplo w szczycie to ok 8kW, zuzycie ok 16 tys kWh.
    Wszystko sie zgadza bo od dwoch lat grzalem pradem (+ troche
    kominkiem). W tym roku odpalam PC i CO+CWU i w koncu przechodze na G12
    (dwie taryfy) i mam zamiar zmiescic sie w ciagu calego roku w max 2k
    pln. Ogrzewac bede 110m2 piwnic (lekko tylko do 16-18st!), 110m2
    parteru (tu normalnie 18-22stC) i 85 m2 poddasza (20-22stC). Czyli w
    sumie 305m2 :) Z tym ze na grzanie piwnic idzie naprawde niewiele
    energii, przyjalbym tak realnie 1/3 tego co na pozostale kondygnacje
    lub jeszcze mniej :)

    Bede zdawal relacje na biezaco ze zuzycia, acz znajomy ktory mieszka
    niedaleko i ktoremu ja robilem dolne zrodlo, a pompe ma dokladnie ta
    sama - zmiescil sie w 1700 pln (za caly rok) a ma dwojke dzieci i na
    ogrzewaniu pomieszczen i wody nie oszczedza, a w kominku palic nie
    lubi ;-)
    pozdr.

    --
    Adam