  • 11. Data: 2021-08-21 10:08:04
    Temat: Re: Dom całoroczny w ogródkach działkowych - skąd materiały z rozbiórek ?
    Od: Runt <r...@s...prv>

    /.../
    > Limitowanie polega na tym że w skrzynce z której doprowadzony jest prąd do działki
    założone są bezpieczniki 16A.

    limitowanie? buuuuhahahhahhaa. niedouk ;-)))

    > Poza sezonem działkowym na tych działkach na które jeżdżę prąd jest wyłączany
    centralnie, tak jak woda.

    pewnie po to by tacy jak ty nie zimowali na działkach ;-)))

    > Biznes jest po to żeby w zarządzie wcześniej komunistyczni bandyci

    czyli twoi kolesie z SB...

    > a teraz ich dzieci i wnuki miały pewny kawałek chleba.

    i nie okradali kontenerów PCK jak ty...

    --
    Runt

  • 12. Data: 2021-08-21 11:15:14
    Od: WS <L...@c...pl>

    piątek, 20 sierpnia 2021 o 23:25:34 UTC+2 4kogu...@... napisał(a):

    >Emeryci i renciści od razu dostawali by bonifikatę 95% bez stażu. Nawet było jakieś
    głosowanie i ktoś napierdolil do pustych łbów działkowiczów że jak uwlaszcza to zaraz
    będą na działkach warsztaty
    >samochodowe, ślusarskie i chgw jeszcze jakie. A jeśli są pod zarządem dawnych
    pokomunistycznych gap to nic takiego się nie stanie. Kilka milionów jest takich
    działek w RODach w Polsce.
    > To jak z 5 osób z głównego zarządu ma na czysto złotówkę z każdej działki to żyć
    nie umierać.
    Mocno zależy od lokalizacji... np. niedaleko mnie ul. Nowaczyskiego Kraków
    https://goo.gl/maps/RCKmZPWXbTpRSS4i6 na 99,99999% teren by deweloperzy wykupili
    i...po działkach.
    Jeśli będzie ponad 100 właścicieli małych działeczek, emerytów... to za chwilę ktoś
    umrze, spadkobiercy zaraz toto sprzedadzą... zapewne na początek zaczną "upierdliwe"
    działania, żeby reszta też sprzedała...
    Nie ma tu raczej dobrego rozwiazania :(

  • 13. Data: 2021-08-21 16:53:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 21 sierpnia 2021 o 11:15:15 UTC+2 WS napisał(a):

> [...]
    umrze, spadkobiercy zaraz toto sprzedadzą... zapewne na początek zaczną "upierdliwe"
    Raczej to że jest organizacja w pewnym stopniu zabezpiecza interesy w przypadku
    zmiany właściciela. Działki nie można sprzedać. Można sprzedać jedynie to co na niej
    jest. Kupowanie działki w ROD jest skrótem myślowym. Nie ma możliwości kupienia
    ziemi.

  • 14. Data: 2021-08-21 17:44:03
    Od: dolczak <u...@w...pl>

    W dniu 2021-08-20 o 00:25, a a pisze:
    > Znajomy planuje zbudować całoroczny domek na ogródkach działkowych, prąd, woda (
    zimą odcinają), ale własne, ciasne, aby nie płacić za wynajem pokoju.

    > Może ktoś ma pomysły skąd pozyskać bezkosztowo materiały z robiórek, likwidacji,
    może z marketów budowlanych do utylizacji, aby ciąć koszty.

    > Z samych palet się nie zbuduje, gotowy kontener blaszak jest albo drogi albo
    paskudny i śmierdzi.

    > Wiadomo, że wylewka, a potem szkielet drewniany, obijany, ocieplany odpakowy,m
    styropianem i tynk ceramiczny, aby zamknąć przed deszczową jezienią.

    > W środku ogrzewanie kominkiem a gotowanie na butli + kuchenka elektryczna, gdy
    braknie gazu./

    Mam do rozbiórki domek w Warszawie, jak chcesz cegłę to do roboty.

  • 15. Data: 2021-08-21 17:51:59
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 21 August 2021 at 16:53:05 UTC+2, 4...@g...com wrote:

> [...]
    jest. Kupowanie działki w ROD jest skrótem myślowym. Nie ma możliwości kupienia
    Działki czy miejskie ogródki działkowe to modelowy przykład własności komunistycznej
    w mieście.
    Na wsiach była reforma rolna i każdy dostał kawał pola na własność i żyje na swoim,
    a w mieście, nikt po wojnie nic nie dostal na własność, bo na mieszkania były
    przydziały, kwaterunek, czyli jak z działkami.

    I miastowy, jak parobek odrabia pańszczyznę, a co miesiąc kuzynka ma na działkach
    kontrolę i chodza po dzialkach i zaglądają do altan i jak parobek nie słucha rozkazów
    to go z działki wyrzucają i dają jałmuznę, a sprzedaja następnemu za kasę.

    Zarządy wprowadziły handel biznesowy działkami, bo prowadzą rejestry zaległości i jak
    ktoś chce działkę od zarządu to mu proponują rzekomo zadłużoną z nieopłaconymi
    składkami przez poprzednika za 10 lat i już cena rośnie 10 razy.

    Zatem zarząd sobie nie krzywduje.

    I to jest jedyna forma pozyskania dostępu do zielonego terenu w mieście, bo wszystko
    w mieście to tereny budowlane i jak się kupi plac to nie wolno go użytkować jako
    ogrodu i obsadzić sadem.

  • 16. Data: 2021-08-21 17:57:34
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 21 August 2021 at 17:44:07 UTC+2, dolczak wrote:
> [...]
    styropianem i tynk ceramiczny, aby zamknąć przed deszczową jezienią.

    > Mam do rozbiórki domek w Warszawie, jak chcesz cegłę to do roboty.
    Dzięki, ale na olx, sprzedajemy jest 1000 takich ofert bo sama rozbiórka to wysokie
    koszty a dodatkowo trzeba zapłacić za wywóz gruzu do utylizacji, a potem skuwanie
    fundamentów.

    Niemiła robota.

    Cegla z rozbiórek lezy na wysypiskach do zabrania
    Ale do murowania cegly potrzeba murarza i pomocnika, a do murowania z bloczków
    ceramicznych 4 razy mniej roboty.

    Znajomy właśnie burzy dom 1.piętrowy ze szkód i kupił palnik plazmowy do cięcia
    zbrojenia.

    Też odda gruz za darmo, już po wyburzeniu

  • 17. Data: 2021-08-21 20:10:27
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 21 sierpnia 2021 o 16:53:05 UTC+2 4kogu...@
> [...]
    jest. Kupowanie działki w ROD jest skrótem myślowym. Nie ma możliwości kupienia

    Dokładnie o tym napisałem ;) organizacja jaka jest to jest, ale dokąd się da
    zabezpiecza działki przed wszelkimi zakusami. Na wywłaszczenie raczej nie pomogą, ale
    zapewniają,że nikt (deweloperzy...)
    nie kupi kawałka działek i nie zacznie robić problemów. Jeśli przejdzie
    "uwłaszczenie" to nawet jak działkowcy za 0PLN je dostaną, to kilka lat i będzie po
    działkach... Jeśli jest kilkuset właścicieli, to sporo z nich zacznie sprzedawać, a
    nowy właściciel prowadzeniem ogrodów działkowych raczej nie będzie zainteresowany...
    Aktualnie "jakoś" to działa, np. sąsiad z bloku odkąd pamiętam, (~40 lat?) co
    weekend jeździ sobie na tą działeczkę... jak mu w zamian dadzą na wypasioną furę ;)
    to może i fajnie wygląda na początku, ale po kilku latach będzie bez niczego :( ani
    kasy ani działki...

  • 18. Data: 2021-08-21 22:06:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 21 sierpnia 2021 o 20:10:28 UTC+2 WS napisał(a):
> [...]
    fajnie wygląda na początku, ale po kilku latach będzie bez niczego :( ani kasy ani

    Ja bym dołożył do wad stosunki międzyludzkie. Tu gdzie bywam po wielu latach
    stworzyły się kilkuosobowe grupy wzajemnej adoracji. Do tego jest niewielka grupa
    związana z prezesem. Oni chodzą na zebrania i przegłosują co prezes i zarząd sobie
    wymyśla. Inne grupy obrabiają dupy wszystkim pozostałym grupom. Ciągle robią sobie
    złośliwości. Jak ktoś dokarmia koty i podpadnie to mu koty otruja. Wrzucają sobie
    śmieci za ogrodzenie. Już znajomemu trochę lepiej i jest w stanie trochę opowiedzieć.
    Posadził dawno temu porzeczki. Trochę się rozrosły a ma być przestrzeń od jego roślin
    do płota. I za mała odległość się zrobiła ale nie przerosly na drugą stronę. Pewnego
    razu przyszedł a roślinki jakimś odpryskiem spalone. Mówił że kilka lat miały
    krzaczki i miały dużo porzeczek na dodatek smacznych. Poza sezonem trzeba wszystko
    wywieźć do ostatniej śrubki i klamki bo na wiosnę na bank nie będzie. A i tak
    przybysze potrafią nasrać na wersalkę. Prezes pan i władca. Przynajmniej na tych
    działkach co bywam. Jak tylko kogoś nie ma kilka dni to na bank ma wyłączony prąd.
    Prezes twierdzi że zwarcie i trzeba kabel wymienić. Oczywiście odpłatnie i oczywiście
    tylko jego ekipa może to zrobić. Jak komuś wymienią to ma na kilka lat spokój.

  • 19. Data: 2021-08-21 22:11:55
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 21 August 2021 at 20:10:28 UTC+2, WS wrote:
> [...]
    fajnie wygląda na początku, ale po kilku latach będzie bez niczego :( ani kasy ani
    ważne, ważne
    znalazłem styl rezydencji jaką chcemy zbudować w ogródkach działkowych

    Chata chłopa pańszczyźnianego z 17 wieku

    Tutaj szczegóły
    https://www.onet.pl/turystyka/onetpodroze/jak-mieszk
    ali-chlopi-panszczyzniani-lochy-szalasy-okopciale-bu
    dy/cnrp33b,07640b54

    Była światowa moda na ziemianki typu Hobbit House
    https://www.bing.com/images/search?q=hobbit+house&fo
    rm=HDRSC2&first=1&tsc=ImageBasicHover

    ale chata chłopa pańszczyźnianego jest zdrowsza, bo z naturalnych materiałów i
    wybudowana ponad gruntem, czyli nie grozi wilgoć i reumatyzm, pleśń, robactwo.

    Może być i chlewik.

    Ławy do spania to doskonały pomysł na zawilgocone materace, pościel.

    Czyli nie dom Hobbita ale chata chłopa pańszczyźnianego, z uwagi na limit 25 m2.

    Nie piętrowa, ale może być strych na sprzety, czyli dach spadzisty

  • 20. Data: 2021-08-21 23:12:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 21 sierpnia 2021 o 22:11:56 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    >
    > Nie piętrowa, ale może być strych na sprzety, czyli dach spadzisty
    To że do 35m? jest bez pozwolenia nie znaczy że wszystko można na działkach zbudować.