  • Date: Tue, 14 Dec 2010 11:47:20 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom prefabrykowany - ufać temu?

    W dniu 14.12.2010 10:11, janusz_kk1 pisze:

    > Nie wiesz po co się akumuluje wilgoć?

    Po to, żeby mieć grzyba w ścianach? ;->

    Generalnie problem jest z pozbyciem się nadmiaru wilgoci, a nie z jej
    dostarczeniem.

    > a ciepło wiesz?

    Po to, żeby mieć większą bezwładność cieplną i żeby dłużej trwało
    ogrzewanie domu? ;->

    Ja z domu wychodzę, to wygaszam piec i temperatura spada do 10-12C, a
    jak wracam, to w jakiś kwadrans do pół godziny mam 20C. Jak jeszcze
    nabędę kiedyś piec akumulacyjny z automatyką sterowania (albo wręcz
    zdalnym sterowaniem) to w ogóle będzie luksus, bo na razie to tylko
    piecokominek oraz podtrzymanie ciepła dwoma zwykłymi olejowymi
    kaloryferkami ze 2kW odpalającym się w drugiej taryfie w środku dnia (i
    też nie grzeją non-stop w tej drugiej taryfie, poza tym włączam je
    dopiero jak temperatura na zewnątrz spada poniżej -5C, bo jak kiedyś je
    zostawiłem przy +2C w słoneczny dzień, to miałem 16C po powrocie do domu).