    From: "/// Kaszpir ///" <k...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom prefabrykowany - ufać temu?
    Date: Tue, 14 Dec 2010 11:17:18 +0000 (UTC)

    > Jak działka?

    939m2 (działka jest wliczona w cenę domu)

    > Jaka powierzchnia domu?

    Pow. użytkowa 104m2 + garaż 21m2.
    Dodatkowo można na poddaszu uzyskać około 40m2 pow. mieszkalnej.
    Ale poddasze będzie w stanie surowym więc powiedzmy że nie liczmy tego :)

    > Jaka technologia?

    Suporeks (Solbet 24cm) + styropian 15cm. Podłoga 10cm , Strop - 20cm wełna.

    > Jaka docelowa cena całości?

    324tys zł (cena z działką).
    Płatność w dwóch ratach (Irata 10tys zł , druga rata reszta po odbiorze domu)

    > Ile za m2 pow użytkowej?

    jw.

    > W jakim standardzie?

    Standard niemalże pod klucz. Jedynie czego będzie brakowało to drzwi
    wewnętrznych (choć drzwi pomiędzy garażem a kotłownią są) , brak armatury ,
    brak kafelek/paneli (choć w kotłowni i garażu będą). Ściany będą wymagały
    pomalowania.
    Standard przezmnie "podwyższony" (kosztowało mnie to razem 4tys) , będzie w
    całym domu podłogówka ze sterowaniem pogodowym , piec na ekogorszek z
    podajnikiem (inny niż proponuje wykonawca (zapewne będę musiał dopłacić bo ten
    kupowany przez wykonawcę kosztuje 6150zł a ja chce trochę lepszy) (jeszcze
    jestem na etapie wyboru)) , trochę grubsze ocieplenie niż w proponowanym przez
    wykonawcę standardzie.
    Zmienię też parapety bo nie chce PCV a chce z duromarmuru.

    Po prostu dopasowuje dom do własnym potrzeb :)

    >Niemalże pod klucz ?

    Jak widać.
    Z mojej strony będzie malowanie , położenie paneli/kafli (choć nie wszędzie) ,
    zabudowa kominka , wstawienie drzwi , montaż armatury i to wszystko ...

    > Możemy skonfrontować osiągi... Ja zacząłem trochę wcześniej od Ciebie i
    > tempo wydaje się porównywalne, choć mój dom niemal dwa razy większy... a
    > koszty...???

    Ja ? zacząłem na początku września.
    Obecnie dom "zimuje". Została do wykonania już tylko podbitka i sufity i tynk
    zewnętrzny i inne jakies drobne wykończenia.

    > Pochwal się. Zobaczymy czy warto 'zarządzanie budową' zlecać komuś :-)))

    Tu nie chodzi o chwalenie.
    U mnie przeważyły też warunki finansowania budowy.
    Obecnie na dom wydałem 10tys zł i w ostateczności mogę zrezygnować z tego domu
    i będzie mnie ta "akcja" kosztowała 10tys zł ...

    Nie mam wystarczających pieniędzy aby za swoje to wybudować. Pieniądze będę
    miał dopiero jak sprzedam mieszkanie a resztę dopłacę.

    Kredytu na cały dom nie chciałem brać , bo nie uśmiecha mi się brać kredytu na
    kilkadziesiąt lat , a wątpie aby bank poszedł na to abym wziął kredyt na
    320tys na 30lat i spłacil go po roku , zapewne zgodziłby się ale pytanie jaką
    "karę" bym zapłacił i ile faktycznie musiałbym oddać ...

    Mi zależało na znalezieniu firmy która za swoje dom wybuduje ...