    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Dom w stanie surowym od 20 lat?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <olc973$2je$1@news.icm.edu.pl>
    <6...@g...com>
    <olcken$2je$2@news.icm.edu.pl>
    <1...@g...com>
    <5...@g...com>
    <olcn0p$2je$5@news.icm.edu.pl> <olcncr$2je$6@news.icm.edu.pl>
    <1...@m...org> <olcrdo$2je$10@news.icm.edu.pl>
    <1...@m...org> <olf1ue$2je$14@news.icm.edu.pl>
    Date: Fri, 28 Jul 2017 12:45:25 +0200

    Fri, 28 Jul 2017 11:59:42 +0200, Kżyho

    > Aha, no i jak padnięte łożysko dla Ciebie nie jest awarią, czy choćby
    > źle działający EGR, to ja też nie mam pytań :PPP

    Wymiana rozrządu to też awaria? No litości. :P

    Łożysko to element ekploatacyjny. Wcześniej czy później każdego czeka
    wymiana, chyba że jeździ jak kapelusz. Mnie się stosunkowo wcześnie zużyło,
    podobnie jak zacisk hamulcowy, bo widać na ręcznym za dużo jeździłem. :>
    Poza tym jeżdżę dosyć, hm, dynamicznie i się nie patyczkuję w zakrętach
    (jak przeanalizować moje ówczesne trasy, to w większości skręcałem lewo to
    i prawe łożysko najbardziej w dupę dostawało). :P Więc prawdopodobieństwo
    że by mi padło w jakimś starym niepostarzanym trupie jest bardzo zbliżone.

    Aha, sprzęgło też wymieniałem przy 66 tys., ale nie dlatego że padło bo
    jest fabrycznie postarzane, tylko dlatego że żona raz wsiadła zaraz po
    zakupie, przypaliła (tak, było czuć, na dodatek drugi raz je przypaliła w
    kolejnym roku) i się w końcu zaczęło ślizgać. Nowe przeleciało 100 tys.
    już, podobnie jak K2M ma naleciane 180 (a podobno pada wszystkim po 120
    tys. najdalej), i działa.

    EGR też jest elementem który wymaga obsługi cyklicznej -- nawet w
    instrukcji jak byk stoi aby go po 120 tys. sprawdzić i ew. przeczyścić z
    nagaru (co było do zrobienia na przeglądzie przy rozrządzie). U mnie tego
    nie uczyniono (serwis non-aso musi mieć wszak wszystko pokazane palcem co
    ma zrobić -- sam z siebie klienta nie naciąga heeh), to mi się w końcu
    zaciął przy 140 tkm. Czyli jak widać 20 tkm miał "zapasu". Oczywiście przez
    takie zaniedbanie poszedł za tym problem z DPFem i niewiele brakowało abym
    do serwisu na lawecie jechał. Straszne te "nowe" samochody, co?

    Ale to wszystko co wymienione powyżej to są "błędy" użytkowania/serwisu, a
    nie postarzania nowych produktów jak starasz się tutaj wykazywać -- dotyczą
    starych i nowych samochodów -- czyli jak dbasz, tak masz.

    BTW Zmywarka BOSCH mi padła po 6 latach. Dla Ciebie pewnie jest fabrycznie
    postarzana. Ja w przeciwieństwie do Ciebie nie twierdzę że jest postarzana,
    tylko w pierwszej kolejności szukam przyczyn w ekploatacji. Co mogło być
    nie tak umnie? Otóż mam słabą instalację elektryczną i takie ustawienie
    sprzętów, że pod jedną linię jest podpięta lodówka, zmywarka i czajnik el.
    Jak się zapomniało podczas pracy zmywarki i włączyło czajnik, a
    jednocześnie jeszcze lodówce się zachciało chłodzić, to "wywalało korek". I
    tu upatruję uszkodzenia pompy w zmywarce. Działo się to dosyć często.
    Naprawa oczywiście nie była opłacalna, bo kosztowało to ponad połowę ceny
    nowej zmywarki.

    Z drugiej storny mam 19-letnią pralkę BOSCH, klawisze od obsługi pogubiła,
    ale jakoś działa. Zresztą pisałem tutaj chyba, jak to własnoręcznie łożyska
    wymieniałem (z powodzeniem), ale w życiu tego więcej nie zrobię. Koszt
    spory, roboty i walki kupa. Jakbym miał zawołać specjalistę to lepiej
    zezłomować starego grata i kupić nową, pachnącą -- bo koszt wymiany łożysk
    był większy niż zakup nowej pralki, bardziej energooszczędnej zresztą niż
    obecna.

    --
    Pozdor
    Myjk