  • 1. Data: 2014-08-12 14:57:49
    Temat: Re: Dostałem pismo z gazowni
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 12 sierpnia 2014 14:46:03 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:
    > A w nim że teraz gaz będzie w kwh rozliczany a nie m3 :( do tego dwie
    >
    > ksiązki regulaminów,
    >
    > aż mnie głowa rozbolała od oglądania tego.
    >
    > Na temat sensu takich rozliczeń to nawet nie ma co dyskutować, władza się
    >
    > wybitnie nudzi.
    >
    > No i oczywiście wspomniane coś o nowych zasadach dystrybucji
    >
    > ale nie przebrnąłem na czym one polegają.
    >

    > --
    >

    > Pozdr
    >
    > Janusz

    Z jednej strony dobrze. Łatwo każdy będzie mógł porównać z prądem i zapewne za jakiś
    czas z innymi nośnikami. Źle bo nie istnieje żaden precyzyjny sposób zmierzenia.
    Zapewnienie że gaz ma ileś kilowatogodzin w metrze sześciennym jest chuja warte bo
    Kowalski nie ma jak tego sprawdzić. Z prądem prosta sprawa. Licznik działa według
    wzoru P=U x I. Spada napięcie spada prąd to płaci się mniej. Jak sprawdzić czy gaz
    jest zaazotowany do pierwszego miejsca po przecinku?

  • 2. Data: 2014-08-12 18:53:15
    Od: "KS" <b...@b...pl>

    ps.com...
    > Z prądem prosta sprawa. Licznik działa według wzoru P=U x I. Spada

    Mój tak nie działa.

    K.S.

  • 3. Data: 2014-08-12 19:03:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-08-12 14:57, k...@g...com wrote:
    > Jak sprawdzić czy gaz jest zaazotowany do pierwszego miejsca po przecinku?

    Wpuscić do małej komory. Dodać określoną ilośc tlenu z sąsiedniej
    mieszając. Zdetonować. Zmierzyć maksymalne cisnienie podczas wybuchu.
    Może by zadziałalo. W sam raz na projekt z prac ręcznych do szkoły :)

    Albo

    Wypuszczać pod stałym ciśnieniem i mierzyć długośc plomienia.

    Albo

    Oglądać kolor plomienia pirometrem. To może by się dało nawet
    zautomatyzować w piecu jeśli cisnienie jest stabline.

    Pewno promili pomiaru nie uzyskasz, ale nie o promile raczej chodzi. W
    PRLu kryzys był widoczny jak płomień w kuchence sam gasł :)

  • 4. Data: 2014-08-12 19:32:27
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Pewno promili pomiaru nie uzyskasz, ale nie o promile raczej chodzi. W
    > PRLu kryzys był widoczny jak płomień w kuchence sam gasł :)

    Tak czy siak - powinno być zabronione zmuszanie ludzi do płacenia za
    coś, co nie jest opomiarowane w żaden sposób. Każą płacić za kWh? -
    Niech dostarczą miernik energii gazu.

    --
    MN

  • 5. Data: 2014-08-12 19:38:44
    Temat: Re: Dosta�em pismo z gazowni
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 12 sierpnia 2014 18:53:15 UTC+2 użytkownik KS napisał:
    > U?ytkownik <k...@g...com> napisa? w wiadomo?ci

    ps.com...

    > M?j tak nie dzia?a.
    >

    > K.S.

    W dużym uproszczeniu każdy działa tak jak napisałem.

  • 6. Data: 2014-08-13 09:01:31
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Z Licznik działa według wzoru P=U x I.

    Zapomniałeś o cosinus fi ;)

  • 7. Data: 2014-08-13 12:52:56
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 13 sierpnia 2014 09:01:31 UTC+2 użytkownik Robson napisał:

    > Zapomnia�e� o cosinus fi ;)

    Nie zapomniałem bo napisałem o dużym uproszczeniu.