  • Data: 2017-10-01 04:21:32
    Temat: Re: Drzwi wejściowe - wybór materiału
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 30 września 2017 22:03:14 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
> [...]
    dostałem ofertę drzwi Vikking. Drzwi są z kompozytu, za to ościeżnica jest albo z PVC
    albo drzewo meranti.

    i boje się że za 20 lat drzwi będą się trzymać,

    > Ale egzotyczne drewno chyba nie potrzebuje zabezpieczenia, ja mam
    > ościeżnicę drewnianą dębową pomalowaną i nic się nie dzieje.

    Egzotyczne nie oznacza wieczne.
    Drzewa egzotyczne czasem są trwalsze bo posiadaja w swym składzie więcej garbników.
    To pomaga trzymać z dala wszelkiej maści chetnych na ich spozycie.
    Ale w ogólności nie ma takiej gwarancji.

    Więc dobry lakier lub olej zawsze warto dać na drewno wystawione na warunki
    zewnetrzne.

    Dąb jest o tyle podobny do egzotyków że równiez rośnie powoli i równiez ma wiele
    garbników w sobie.

    Tak czy siak warto "maznąć" czymś aby woda nie wciekała i przynajmniej aby mróz
    drewna nie rozsadzał czy UV go nie degradowało.