  • 11. Data: 2022-12-31 13:46:23
    Temat: Re: Dwa proste pytania
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 31 grudnia 2022 o 11:34:13 UTC+1 Marek napisał(a):
    > To w takim razie jaką
    > temperaturą wody zalewać kreta by nie przekroczyć powiedzmy 100stp?
    > Te 100stp standardowe pcv krótkotrwale powinno wytrzymać (pomijam
    > specjalne rury/kształtki na podwyższoną temperaturę).

    100 raczej nigdy nie da się przekroczyć, jeśli jest woda ;) bo ona wrze w ~100, te
    domieszki raczej niewiele zmieniają temp. wrzenia...
    Ja zawsze wrzątkiem zalewam np. granulki "kreta"
    Co się stanie jak wleje sie zbyt mało i odparuje całość? W sumie to nie wiem ;) niby
    bez wody reakcja ustanie???

  • 12. Data: 2022-12-31 15:24:52
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 30.12.2022 o 23:30, nadir pisze:

    > To jest zajebisty udrażniacz:
    > https://allegro.pl/oferta/melt-srodek-do-udrazniania
    -rur-kanalizacyjnych-750-12401325864
    > Ale uwaga bo bardzo żrący, i śmierdzi okrutnie siarkowodorem.

    jest bardzo dobry, ale takie bardziej przypadkowe plastiki potrafi całkiem rozpuścić
    -
    kiedyś zeżarło mi pół kratki z odpływu liniowego, a po przeprowadzce taki stelaż z
    silikonowego syfonu brodzika

  • 13. Data: 2022-12-31 16:36:34
    Od: Grzexs <g...@w...plx>

    > Ręcznie nawet 20m to jest rzeźba w gównie.
    > Zainwestuj w coś takiego:
    > https://www.lidl.pl/p/parkside-narzedzie-wielofunkcy
    jne-pmfw-310-d2-310-w/p100341494
    > do tego brzeszczot w takim kształcie:
    > https://allegro.pl/oferta/brzeszczot-diament-do-cera
    miki-i-zapraw-drel-60mm-11488701137
    > i w każde miejsce podejdziesz
    > A samo urządzenie wielofunkcyjne przyda się do wielu innych zastosowań.
    > Ja tym tnę i szlifuję dużo różnych rzeczy w domu, bo nie ma przy tym
    > syfu jak przy kątówce.

    Czy te brzeszczoty pasują bezproblemowo do tego lidlowego urządzenia?
    Ten uchwyt jest jakoś znormalizowany?

    --
    Grzexs

  • 14. Data: 2022-12-31 16:57:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 31.12.2022 o 16:36, Grzexs pisze:

    > Czy te brzeszczoty pasują bezproblemowo do tego lidlowego urządzenia?

    Tak, będzie pasować. Mam jakiś starszy model tego lidlowego urządzenia,
    a końcówki/brzeszczoty z różnych firm i sklepów, i wszystko pasuje.

    > Ten uchwyt jest jakoś znormalizowany?

    Tak. Nie wiem czy to jakieś ISO/DIN, ale miałem w rękach różne
    urządzenia i brzeszczoty, różnych producentów i wszystkie były wymienne
    między sobą.

  • 15. Data: 2022-12-31 17:38:46
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 31 December 2022 at 16:57:56 UTC+1, nadir wrote:
> [...]
    > Tak. Nie wiem czy to jakieś ISO/DIN, ale miałem w rękach różne
    > urządzenia i brzeszczoty, różnych producentów i wszystkie były wymienne
    Żadnej chemii do rur, bo jest trująca i rakotwórcza i jest zakaz jej wprowadzania do
    ściekow, bo ścieki sa oczujnikowane
    i alarm może sprowadzić ekipy ratunkowe.

  • 16. Data: 2023-01-01 02:31:08
    Od: Grzexs <g...@w...plx>

    > Żadnej chemii do rur, bo jest trująca i rakotwórcza i jest zakaz jej wprowadzania
    do ściekow, bo ścieki sa oczujnikowane
    > i alarm może sprowadzić ekipy ratunkowe.

    Proszek do prania to też chemia, że nie wspomnę o płynie micel... micer...
    no takie chemiczne dłuto do demakijażu.
    --
    Grzexs

  • 17. Data: 2023-01-01 03:25:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 1 January 2023 at 02:31:11 UTC+1, Grzexs wrote:
    do ściekow, bo ścieki sa oczujnikowane
    > Proszek do prania to też chemia, że nie wspomnę o płynie micel... micer...
> [...]
    To żadna ściema

    proszek to proszel i dziur w ręce nie wyżera
    a chemia do rur jest silnie żrąca i toksyczna
    o i ile pamietam oparta na sodzie kaustycznej

    znajomy kandydował na senatora a jego firma kontrolowala, mierzyla ścieki w calej
    Polsce

    Oczujnikowanie wplywu ściekow komunalnych do zbiorczej rury to dzisiaj standard
    i znajoma z Hameryki tak wykrywala od maja 2022 która dzielnica zakazona, bo
    testowała ścieki na covida
    i znajomy chinski profesor z Glasgow tez mnie prosil aby to wdrożyć w ichniejszej
    oczyszczalni.

    Czyli czujniki sa i jakie to nikt nie wie, bo to tajemnica, jak w Mimcach,
    ale jak cos wrzucisz do ścieków i wykryja to pokrywasz koszty utylizacji i wymiany
    flory bakteryjnej w oszczyszczalni.

    Dlatego nie używam żadnych kretów od 30 lat, tylko przetykanie i pompowanie wody
    przetykaczem, wielokrotnie, az g... przestanie stac w poprzek

    Ale zadzwon do minisrstwa jaka chemia ma atest i jest dopuszczona do przetykania rur

    A jak kto ma szambo to wrzucaja do sciekow kilka pastylek testow biologicznych i od
    razu wykryja toksyzną chemię
    a potem alarm na caly kraj jak z Odrą
    a tam glony zakwitły prawidlowo, bo taka ich natura i to opisane w publikacjach
    naukowych,
    ale ktoś planowal wyrwać kase na panikę