  • 1. Data: 2022-12-31 13:14:39
    Temat: Stacja meteorologiczna
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Poszukuję stacji meteorologicznej. Priorytet to pomiar prędkości wiatru
    z możliwością przesłania/zapisu danych na komputerze.
    Ma ktoś doświadczenie i może polecić coś sensownego?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2022-12-31 15:16:54
    Temat: Re: Stacja meteorologiczna
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 31 grudnia 2022 o 13:14:47 UTC+1 Baczek napisał(a):
    > Poszukuję stacji meteorologicznej. Priorytet to pomiar prędkości wiatru
    > z możliwością przesłania/zapisu danych na komputerze.
    > Ma ktoś doświadczenie i może polecić coś sensownego?

    Nie wyważaj otwartych drzwi.
    Przecież jest pełno serwisów które podają prędkość wiatru na danym terenie i masz
    tam również dane archiwalne.
    Ja ostatnio nawet z termometru zewnętrznego zrezygnowałem gdyż jeden rzut oka na
    telefon i Google podaje temperaturę w mojej miejscowości.

  • 3. Data: 2022-12-31 16:03:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-12-2022 o 15:16, Kris pisze:

> [...]
    > Ja ostatnio nawet z termometru zewnętrznego zrezygnowałem gdyż jeden rzut oka na
    telefon i Google podaje temperaturę w mojej miejscowości.

    To że podaje, nie oznacza, że faktycznie była w niej zmierzona.....
    Może była w mieście wojewódzkim 50 km dalej.

  • 4. Data: 2022-12-31 16:26:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kris pisze:

    > Nie wyważaj otwartych drzwi.

    On może mieć uzasadnione obawy, że mu wiatr sam skrzydła wyłamie.

    > Przecież jest pełno serwisów które podają prędkość wiatru na danym
    > terenie i masz tam również dane archiwalne.

    Akurat wiatr jest zjawiskiem lokalnym, podawanie prędkości "na danym
    terenie" jest całkowicie pozbawione sensu.

    > Ja ostatnio nawet z termometru zewnętrznego zrezygnowałem gdyż jeden
    > rzut oka na telefon i Google podaje temperaturę w mojej miejscowości.

    To Google musi być strasznie mądre! Mieszkam w dość specyficznym miejscu,
    tu rzadko bywa temoeratura taka, jak w najbliższej stacji pomiarowej,
    a już zwłaszcza takiej, co by do niej gugiel mał dostęp. Kika stopni
    w jedną lub drugą stronę to bardziej norma, niż wyjątek. Rekordam było
    16 stopni względem miejsca oddalonego 10 km w linii prastej. Przez kilka
    godzin to się utrzymywało.

    Jarek

    PS
    Co do samego meritum, to z doświadczenia mógłbym polecić tylko stację
    meteorologiczną na Śnieżce. Z tym że polecenie marne, bo nawet dobrze
    nie wiadomo, jakie tam są rekordowe prędkości wiatru. Gdy zdarza się
    pogoda, którą kaukascy Gruzini określają jednym słowem: piździażkwili,
    wtedy żaden instrument nie jest w stanie tego dokładnie zmierzyć.

    --
    Jeszcze w zielone gramy, chęć życia nam nie zbrzydła
    Jeszcze na strychu każdy klei połamane skrzydła

  • 5. Data: 2022-12-31 16:38:39
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > On może mieć uzasadnione obawy, że mu wiatr sam skrzydła wyłamie.

    > Akurat wiatr jest zjawiskiem lokalnym, podawanie prędkości "na danym
    > terenie" jest całkowicie pozbawione sensu.

    Się odezwę bo akurat bardzo/zawsze potrzebuję wskazań. Też kombinowałem
    ze stacją ale drogie są, to sobie zrobiłem sam na Supla. Są gotowce za
    niewielką kasę temp/wilg/ciśnienie. Wiatromierz to jednak własna
    konstrukcja musi być bo gotowca nie widziałem.

    Oczywiście na allegro jest parę sztuk ale w okolicy 1kzł i wyglądają dobrze.

    Wiatromierz to u mnie akurat...wiatrak :) Jego dane (interpretuję) gdzie
    wcześniej dokonywałem pomiarów i porównań z anemometrem i pokrywają się
    ze wskazaniami z www.windy.com , gdzie mam darmowe konto, ulubione i
    apka na smartfona z ALARMAMI. Mam już tak 2 lata i generalnie stacja mi
    nie jest potrzebna, chyba że ktoś CHCE zbudować sobie wiatrak w jakimś
    przeciągu. Wtedy jest to wskazane ale wystarczy jednak anemometr i
    wyjście kiedy najwięcej napierdala.

    Co mi da pomiar wiatru, kiedy on już jest, jeśli chcę coś ochronić?
    Wolę powiadomienie w www.windy.com , ze ten wiatr będzie za 2-3 dni,
    wtedy mam czas na przygotowania.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 6. Data: 2022-12-31 17:29:19
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 31 December 2022 at 13:14:47 UTC+1, Baczek wrote:
    > Poszukuję stacji meteorologicznej. Priorytet to pomiar prędkości wiatru
    > z możliwością przesłania/zapisu danych na komputerze.
    > Ma ktoś doświadczenie i może polecić coś sensownego?
    >
    > Pozdrawiam
    wszystkie chinskie stacje meteorologiczne sa wadliwe
    bo używane wadliwie.

    Aby działała, ma stac na polu, na odpowiedniej wysokości i termometry mają byc
    osloniete od wiatru

    Czy pada deszcz, snieg, każdy widzi
    Czy wiele wiatr,. każdy widzi
    a temperature wskazuje od 100 lat termometr za oknem.

    To po co złoma kupować, aby sąsiedzi się śmiali z duroka.

  • 7. Data: 2022-12-31 17:52:02
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 31 December 2022 at 17:29:20 UTC+1, a a wrote:

> [...]
    > a temperature wskazuje od 100 lat termometr za oknem.
    >
    > To po co złoma kupować, aby sąsiedzi się śmiali z duroka.
    Bo to nie sa żadne stacje meteorologiczne, wbre nazwie,
    a stacje pogodowe, czyli dla uczniów w szkole, aby obserwowali, ze wiatraczek się
    kręci.

    Podstawowa zasada: nie kupować śmieci

  • 8. Data: 2023-01-01 16:08:37
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 31.12.2022 o 13:14, Baczek pisze:
    > Poszukuję stacji meteorologicznej. Priorytet to pomiar prędkości wiatru
    > z możliwością przesłania/zapisu danych na komputerze.
    > Ma ktoś doświadczenie i może polecić coś sensownego?

    na ibood od czasu do czasu się pojawia to:
    https://www.ibood.com/offers/pl/s-pl/o/stacja-pogodo
    wa-alecto-wi-fi-ws-5500/755792

    --
    Pete

  • 9. Data: 2023-01-01 17:50:35
    Od: a a <m...@g...com>

    nie reklamujcie tego złomu
    to nie sa żadne stacje metereologiczne a pogodowe
    czyli bezwartosciowy złom, niepotrzebny w domu

    Kanada ma 1300 stacji pomiarowych a tez nie nazywa ich meteorologi czn ymi, no bo nie

  • 10. Data: 2023-01-01 20:25:35
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Co mi da pomiar wiatru, kiedy on już jest, jeśli chcę coś ochronić?
    > Wolę powiadomienie w www.windy.com , ze ten wiatr będzie za 2-3 dni,
    > wtedy mam czas na przygotowania.

    Właśnie dostałem powiadomienie, na email i do apki w telefonie, że w
    czwartek powyżej 10m/s u mnie. Nareszcie, poprzedni rok to jakaś porażka
    z wiatrem, może teraz trochę podmucha.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>