    From: Ariusz <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dzieci ranne w wybuchu kominka
    Date: Fri, 10 Feb 2012 18:44:33 +0100

    W dniu 2012-02-10 09:11, janusz_kk1 pisze:

    > Mozna dać, np drugą rurę do powrotu. Ale to nic nie da jak piec wygaśnie
    > na silnym mrozie, jak ktoś szybko i mocno napali to się lód nie zdąży
    > roztopić.
    > Dlatego takie zbiorniki i rury na nieogrzewanych poddaszach
    > muszą być bardzo dokładnie zaizolowane.

    Wyjątkowa zima tego roku. Sam mam zbiornik na strychu i wczoraj chciałem
    sprawdzić czy wszystko ok. Sam zbiornik nie zamarzł ale z niego jest
    odpływ do kanalizacji i syfon. W syfonie zamarzło i rozszczelniło rury -
    naprawiając zalałem sobie kawałek sufitu.
    Całość była ocieplona 40cm wełną, a od dołu między płytą a zbiornikiem
    tylko 15 cm wełny. Zlikwidowałem syfon i całość ociepliłem 60 cm wełny,
    a od płyty zostawiłem bez ocieplenia.

    Jest to moja trzecia zima i pierwsza tak wyjątkowo mroźna. Bo niby
    temperatura -18 to nic - ale jak ta temperatura utrzymuje się również w
    dzień to już nie jest normalne.

    Ariusz