  • 1. Data: 2012-02-08 16:18:45
    Temat: Dzieci ranne w wybuchu kominka
    Od: RTJ <r...@g...com>

    Dwoje dzieci zostało rannych w wyniku eksplozji kominka z płaszczem
    wodnym w domu w Starogardzie Gdańskim. Do wybuchu doszło około
    południa.
    Więcej:
    http://www.tvn24.pl/12690,1734146,0,1,dzieci-ranne-w
    -wybuchu-kominka,wiadomosc.html

  • 2. Data: 2012-02-08 16:27:27
    Temat: Re: Dzieci ranne w wybuchu kominka
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-02-2012 o 17:18:45 RTJ <r...@g...com> napisał(a):

    > Dwoje dzieci zostało rannych w wyniku eksplozji kominka z płaszczem
    > wodnym w domu w Starogardzie Gdańskim. Do wybuchu doszło około
> [...]
    Jak widzę to na pomorzu w ogóle nie umieją robić instalacji CO :)
    w zeszłym tyg wybuchły trzy piece węglowe CO, cztery osoby poparzone,
    tak to jest jak instalację robią przypadkowe osobniki i nie a ona
    odpowiednich zabezpieczeń.
    Jak sie mozna domyślać to we wszystkich tych przypadkach była instalacja
    zamknięta, zrobiły się silne mrozy, przychajcowali mocniej i zrobiło się
    bum :(
    Ale to może nauczy ludzi że instalacje nie powinien robić byle kto.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2012-02-08 16:46:52
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > y poparzone,
    > tak to jest jak instalacj=C4=99 robi=C4=85 przypadkowe osobniki i nie a =
    > ona
    > odpowiednich zabezpiecze=C5=84.
    > Jak sie mozna domy=C5=9Bla=C4=87 to we wszystkich tych przypadkach by=C5=
    > =82a instalacja
    > zamkni=C4=99ta, zrobi=C5=82y si=C4=99 silne mrozy, przychajcowali mocnie=
    > j i zrobi=C5=82o si=C4=99 =
    >
    > bum :(
    > Ale to mo=C5=BCe nauczy ludzi =C5=BCe instalacje nie powinien robi=C4=87=

    Założysz się że tam nie woda rozerwała kominek tylko pracował na za małej
    ilości powietrza i se pierdnął?

  • 4. Data: 2012-02-08 16:55:11
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "kogutek" wrote:

    > Założysz się że tam nie woda rozerwała kominek tylko pracował na za małej
    > ilości powietrza i se pierdnął?

    Ja się mogę założyć ;)

    Nie bardzo wyobrażam sobie dlaczego niby kominek w którym
    tlą się szczapki na jak to ująłeś "za małej ilości powietrza"
    miałby "pierdnąć" ? Jak całkiem się zamknie dolot, to po
    prostu wygaśnie sobie kominek...

    Pierdnąć, to ewentualnie może śmieciuch czy inny piec,
    ... przy paleniu np. miałem węglowym, który faktycznie
    potrafi być wybuchowy, ale też przy określonych warunkach.

  • 5. Data: 2012-02-08 17:08:56
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Aleksander <f...@f...fake> napisał(a):

> [...]
    > .... przy paleniu np. miałem węglowym, który faktycznie
    > potrafi być wybuchowy, ale też przy określonych warunkach.

    A skąd wiesz że nie palili węglem? Drewno też lubi pierdnąć. Jest taki gaz.
    Holzgas się z niemiecka nazywa. Można nim zasilić silnik spalinowy. A taki
    silnik to w odróżnieniu od parowego tłokowego na pierdnięciach pracuje. Jak
    chcesz się założyć to przyjedz do mnie. Pokażę ci jak na szczapkach potrafi
    jebnąć. Tylko ja nie mam kominka tylko piec co się nazywa Nordica i jest sporo
    odporniejszy na wybuchy w środku. Dlatego jeszcze stoi. W silniku samochodowym
    pierdnięcie robi ze 25 atmosfer. To niech w kominku zrobi 2,5 atmosfery. Na
    szybie 40x50 centymetrów powstanie siła 5 ton. Znasz szyby kominkowe co tyle
    wytrzymają bo ja nie.

  • 6. Data: 2012-02-08 19:01:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.02.2012 18:08, kogutek pisze:

> [...]
    > chcesz się założyć to przyjedz do mnie. Pokażę ci jak na szczapkach potrafi

    Hoho, zdolny jesteś - potrafisz zdetonować gaz drzewny pozbawiając go
    dostępu do powietrza ;->

  • 7. Data: 2012-02-08 19:15:11
    Od: " " <s...@N...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Hoho, zdolny jesteś - potrafisz zdetonować gaz drzewny pozbawiając go
    > dostępu do powietrza ;->
    Nie mądruj się bo Ci to nie wychodzi.

  • 8. Data: 2012-02-08 19:25:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 8 Feb 2012 17:08:56 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

    > A skąd wiesz że nie palili węglem? Drewno też lubi pierdnąć.

    W normalnym kominku drewno tez gazuje, ale po pierwsze stezenie gazu
    drzewnego jest bardzo niskie, a po drugie - jesli nie zostanie spalony, to
    powinno go wywiac kominem.

    Eksplozja plaszcza wodnego jest moim zdaniem wielekroc bardziej
    prawdopodobna.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 9. Data: 2012-02-08 19:47:20
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > powinno go wywiac kominem.
    >
    > Eksplozja plaszcza wodnego jest moim zdaniem wielekroc bardziej

    A według mnie o wiele mniej prawdopodobna od wybuchu palnego gazu w kominku.
    Żeby rozerwało wkład od ciśnienia pary to dolot i odlot musiały by się czymś
    zatkać na amen. Kominek z płaszczem musi pracować w układzie bezciśnieniowym.
    Duże płaskie powierzchnie zrobione z żeliwa mają bardzo małą wytrzymałość.
    Policz sobie jakie siły będą działały na ścianki przy jednej atmosferze. W
    zamkniętym układzie sama rozszerzalność wody przy podgrzaniu rozerwała by
    kominek. Poza tym w szczątkowej informacji wypowiada się strażak. Oni nie
    przyjeżdżają jak się nie pali. Wiem z doświadczenia jak mój piecyk potrafi
    jebnąć jak go źle ustawię. Na początku jak go miałem to nie raz fajerki po
    pokoju latały.

  • 10. Data: 2012-02-08 19:55:33
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 8 Feb 2012 19:47:20 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

    >Kominek z płaszczem musi pracować w układzie bezciśnieniowym.

    Musi, tylko pytanie czy pracowal.

    >Wiem z doświadczenia jak mój piecyk potrafi
    > jebnąć jak go źle ustawię. Na początku jak go miałem to nie raz fajerki po
    > pokoju latały.

    W jakiej sytuacji dochodzi do takiego jebniecia?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio