  • 1. Data: 2012-02-07 19:55:20
    Temat: ogrzewanie podłogowe w drewnianej podłodze
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    Stare budownictwo, drewniane podłogi z desek. W mieszkaniu mam
    kaloryfery i piec gazowy - ogrzewanie spokojnie daje radę nawet w
    najgorsze mrozy.
    Jednak piętro niżej nikt nie mieszka. podłogi są masakrycznie zimne. w
    łazience w zeszłym roku kafelki miały ok 12 stopni! Zamontowaliśmy
    ogrzewanie podłogowe - elektryczne - bardzo mocna poprawa komfortu!
    (niestety wolno nagrzewa i dużo prądu bierze)

    Zastanawiam się nad możliwością zrobienia podgrzewania podłogi w pokoju.
    Tylko po to aby dzieciom tyłki nie zamarzały. Na podłodze mam dechy,
    skrzypiące zresztą. Tak sobie myślę żeby wyfrezować większe szpary
    pomiędzy deskami, i w te szpary ułożyć miedzianą rurkę. w rurce
    oczywiście woda z CO. na górę panele. Wiem że to mało.... profesjonalne
    rozwiązanie. ale czy możecie mi powiedzieć czy (poza amatorszczyzną)
    uczynię jakiś wielki błąd który doprowadzi do katastrofy?

    ToMasz

  • 2. Data: 2012-02-07 20:17:18
    Temat: Re: ogrzewanie podłogowe w drewnianej podłodze
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    Jeśli tak się podłoga wychładza, to znaczy, że nie ma praktycznie
    żadnej termoizolacji od tego pomieszczenia
    piętro niżej. Zatem jeśli będziesz podłogę grzał, to w połowie
    będziesz grzał pomieszczenie na dole ;p
    Może lepiej pomyśl o termoizolacji podłogi?
    Może kilka cm styroduru i na to panele podłogowe zda egzamin?

  • 3. Data: 2012-02-07 21:11:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 07 Feb 2012 20:55:20 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > rozwiązanie. ale czy możecie mi powiedzieć czy (poza amatorszczyzną)
    > uczynię jakiś wielki błąd który doprowadzi do katastrofy?

    A nie lepiej zerwać dechy, rurki między legary i położyć dechy z powrotem?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 4. Data: 2012-02-08 00:09:30
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale czy możecie mi powiedzieć czy (poza amatorszczyzną) uczynię jakiś
    > wielki błąd który doprowadzi do katastrofy?

    Jeżeli już cokolwiek robić to z sensem bo inaczej to stracony czas i
    wyrzucone pieniądze.
    Jakiekolwiek frezowanie, wycinanie to rzeźba w g...
    Aby jakiekolwiek ogrzewanie podłogowe miało sens, podłoga musi być dobrze
    zaizolowana od spodu.
    Zerwać deski, wybrać wypełnienie które jest w drewnianym stropie. Zasypać
    keramzytem i ułożyć na min coajmniej 4 cm styropianu. Są także
    prefabrykowane "kasetony" styropianowe do prowadzenia ogrzewania - mają
    wytłoczone prowadniki na rury. Miękka miedź do ogrzewań podłogowych to jeden
    z najdroższych materiałów instalacyjnych. Po co płacić trzydzieści kilka
    złotych za metr bieżący miękkiej miedzi jeżeli można za około 4 zł mieć metr
    rury pex najlepszej marki na świecie ?

    W bardzo wielu przypadkach usunięcie z drewnianego stropu starego ciężkiego
    wypełnienia z żużla lub z polepy i zastąpienie go leciutkim keramzytem
    umożliwia wykonanie półsuchej wylewki betonowej i zatopienie w niej rur ale
    tu wypadałoby się skonsultować z jakimś konstruktorem któryby się
    wypowiedział na temat obciążalności stropu. A mając ogrzewaną podłogę
    betnową można szaleć z pokryciem od góry prawie czymkolwiek

  • 5. Data: 2012-02-08 12:39:21
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    > Jeżeli już cokolwiek robić to z sensem bo inaczej to stracony czas i
    > wyrzucone pieniądze.
    (..)
> [...]
    > któryby się wypowiedział na temat obciążalności stropu. A mając
    > ogrzewaną podłogę betnową można szaleć z pokryciem od góry prawie

    Boję się odrywania desek. o ile wiem, ja mam na podłodze 2 warstwy
    desek, trzymają się na "balach" drewnianych. Natomiast sufit piętro
    niżej i wypłenienie - to czarna magia. zawsze mi się wydawało że sufit
    też jest na warstwie desek. jednak przy remoncie w swojej łazience
    chciałem powiesić suszarkę sufitową i niema w co się wkręcić. tzn
    srubokręt 20cm mogę wbijać w sufit w praktycznie dowolne miejsce! wbijać
    ręką. Tak jakby sufit był z gałązek z wapnem. Tak samo wypełnienie -
    podobno to "hasie" czyli żużel i inne pozostałości z pieca. Boję się
    tego ruszać. Czy ów kermazyt nie będize za cięzki?
    ToMasz

  • 6. Data: 2012-02-08 16:57:59
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gałązek z wapnem. Tak samo wypełnienie - podobno to "hasie" czyli żużel i
    > inne pozostałości z pieca. Boję się tego ruszać. Czy ów kermazyt nie

    Keramzyt jest znacznie lżejszy od starych wypełnień - to "nabombelkowane"
    powietrzem kuleczki wypalanej gliny. Lekkie, twarde, wytrzymałe i dobrze
    izolujące. Przy porównaniu z wypełniem polepą (słoma z gliną) waga keramzytu
    wychodzi 10% wagi polepy przy tej samej objętości wypełnienia - dlatego
    pisałem o mozliwości położenia wylewki. Przy żużlu nie będzie aż tak
    korzystnego stosunku bo zużel nie jest tak ciężki jak polepa, ale pozbywając
    się żużla po pierwsze zrobisz sobie lepiej dla zdrowia a po drugie będziesz
    wiedział co masz w stropie.
    Od strony sufitu też muszą być deski podbitkowe bo wypełnienie nie
    utrzymałoby się na niczym innym

  • 7. Data: 2012-02-08 17:08:05
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-02-2012 o 13:39:21 ToMasz <t...@n...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > podobno to "hasie" czyli żużel i inne pozostałości z pieca. Boję się
    > tego ruszać. Czy ów kermazyt nie będize za cięzki?
    Jak masz takie hasie to zapomnij o keramzycie bo on też waży,
    musiałbyś zrobić nowy strop a to imho bez sensu bo ci tego nie wolno robić,
    pozostaje ci dać jakąś 8 albo więcej osb aby wzmocnić podkład
    (Chyba że deski z góry dasz radę zdjąć to wtedy musisz dać osb grubsze)
    jak jest miejsce to dać styro, min 3cm, folia i na to rozłożyć
    pętle podłogówki tak jak normalnie się robi, pętle zasypać czystym suchym
    piaskiem
    max 2cm tak aby tylko minimalnie zakryć rury, na to osb 8 i panele
    lub lepiej deski. Osb podgrzewane może gazować klejami.
    To jest tzw sucha podłogówka, grzać delikatnie tzn pilnować temperatury.

    --
    Pozdr
    JanuszK