  • 1. Data: 2012-02-07 18:13:27
    Temat: Regipsy do rusztu na poddaszu
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Witam ,
    mam pytanie odnośnie regipsów a dokładniej ocieplam poddasze , między
    krokwie 18cm włozona weła , pod krokwie przybity bedzie ruszt drewniany
    i mieszy ten ruszt ( 50/50 ) włożona bedzie jeszcze dodatkowa warstwa
    wełny 50 mm i pod to wszystko folia i tu moje pytanie czy moge
    bezpośrenio do tego rusztu przykręcać regipsy ? Chodzi o pominięcie
    stekaży... czy nic nie bedzie bekać przy takim zestawieniu? w porównaniu
    do zastosowania stelaży i wieszaków...

  • 2. Data: 2012-02-07 18:53:39
    Temat: Re: Regipsy do rusztu na poddaszu
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > czy nic nie bedzie bekać przy takim zestawieniu? w porównaniu do
    > zastosowania stelaży i wieszaków...

    będzie pękać... po to są wieszaki, żeby odizolować stelaż od ruchów
    więźby... choć nawet jak zrobisz po bożemu... to tez będzie pękać... :-)
    moim zdaniem odpuść sobie ten stelaż drewniany, odpadnie pieprzenie się z
    docinaniem i skręcaniem barachła, nie da sie na tym uzyskać płaszczyzny, daj
    na wieszakach profile pod nie wciśnij wełnę i to nie 5, tylko co najmniej 10
    cm (niektórzy mówią, że paski wełny trzeba w profile...) i będziesz miał
    porządnie zrobione...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2012-02-07 18:57:12
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

> [...]

    >bedzie bekać przy takim zestawieniu? w porównaniu do zastosowania stelaży i

    A czemu chcesz pominąć stelaże i wieszaki?
    Kantówki 50/50 mm będą Ciebie kosztowały ok 2 zł za metr. Profile + wieszaki
    wychodzą taniej a będzie zrobione jak się należy. I będziesz mógł dać
    spokojnie 10 cm wełny

  • 4. Data: 2012-02-11 22:08:19
    Od: calleh <c...@g...com>

    jak chcesz się bawić, masz więcej niż normalnie cierpliwości to nic nie stoi na
    przeszkodzie. Podstawa jest by zachować ściśle technologię, dylatacje od ścian ... i
    dodatkowo impregnacja rusztu.
    Faktem jest, że to drożej wychodzi, ale może akurat masz materiał.

    Bzdurą jest pisanie, że konstrukcja płyt ma pracować osobno od konstrukcji więźby, to
    właśnie z nią ma pracować, tego nie da się uniknąć - dlatego tak ważne jest
    dylatowanie od ścian i reżim technologiczny.

  • 5. Data: 2012-02-12 08:56:42
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-02-2012 o 23:08:19 calleh <c...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > konstrukcji więźby, to właśnie z nią ma pracować, tego nie da się
    > uniknąć - dlatego tak ważne jest dylatowanie od ścian i reżim
    Proponuję poczytać a potem radzić, bo jest akurat odwrotnie, konstrukcja
    ma być przykręcona do ścian a wieszaki amortyzują ruchy więźby.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2012-02-12 11:37:35
    Od: calleh <c...@g...com>

    pewnie to samo powiesz o wylewkach, które należy łączyć ze ścianami...?

    zabudowę poddasza z GKB wykonuje się nie tylko na wieszakach bezpośrednich ES, ale
    również na wieszakach noniuszowych, profilach kapeluszach, czy na ruszcie z listew
    (łat) drewnianych, konstrukcja może być jedno lub dwu poziomowa, z jedno lub dwu
    warstwowym pokryciem płytą i powinna być wykonana z płyty GKF; na styku ściana
    murowana, ściana z GKB z sufitem podwieszanym (także w zabudowie poddasza) wykonuje
    się tzw. połączenie ślizgowe; samą konstrukcję można wykonać również bez obwodowych
    profili UD - tak w dużym skrócie
    jedynym wyjątkiem jest gdy profil obwodowy (UD) musi spełniać rolę nośną, choć na
    przestrzeni wielu lat, kilku setek projektów architektonicznych nie spotkałem się z
    takim rozwiązaniem, celowo zaprojektowanym i wymaganym

    tu szczegóły: http://knauf.pl/cms_media/karty_systemowe/D61.pdf

    a dopowiadając na temat doradztwo, to należy najpierw wydać sporo kasy na
    bezpośrednie szkolenia producentów systemów, potem dopiero umie się czytać szczegóły
    techniczne

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-02-12 17:16:05
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-02-2012 o 12:37:35 calleh <c...@g...com> napisał(a):

    > pewnie to samo powiesz o wylewkach, które należy łączyć ze ścianami...?
    A napisałem tak gdzieś?

> [...]
    >
    > a dopowiadając na temat doradztwo, to należy najpierw wydać sporo kasy
    > na bezpośrednie szkolenia producentów systemów, potem dopiero umie się
    Taa jasneee, potem widzę te zabudowy z dziurami że można palce włożyć,
    bo ściana stoi a zabudowa 'chodzi' ale każdy robi jak uważa,
    u mnie po dwóch sezonach szpar nie ma nawet rys.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2012-02-12 19:38:45
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote:

    > Taa jasneee, potem widzę te zabudowy z dziurami że można palce włożyć,
    > bo ściana stoi a zabudowa 'chodzi' ale każdy robi jak uważa,
    > u mnie po dwóch sezonach szpar nie ma nawet rys.

    A sam to robiłeś czy zleciłeś? Jeśli to drugie, to być może nawet nie wiesz, że
    masz zrobione poprawnie...
    U mnie są pęknięcia, ale cieńsze niż włos, pojawiają się tylko przy określonej
    wilgotności i tylko ja o nich wiem, choć niektóre znajdują się na wysokości
    wzroku :)

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2012-02-12 19:50:23
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-02-2012 o 20:38:45 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

    > A sam to robiłeś czy zleciłeś? Jeśli to drugie, to być może nawet nie
    > wiesz, że masz zrobione poprawnie...
    No pewnie że sam robiłem, dzięki temu wiem jak mam zrobione no
    i z gniazdek mi nie wieje :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2012-02-12 20:00:12
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "calleh" <c...@g...com> wrote:
> [...]

    > więźby, to właśnie z nią ma pracować, tego nie da się > uniknąć - dlatego tak
    > ważne jest dylatowanie od ścian i reżim technologiczny.

    tyle mówi teoria, która nie uwzględnia tego, że w naszym kraju dachy w
    większości buduje się z drewna, które co najwyżej na szalunki się nadaje. Ja sam
    odesłałem całą partię drewna z mojej budowy i zaproponowałem, żeby sobie z tego
    europalety porobili (tartak je produkował).
    Ja bym się nie odważył wieszać płyt gk na łatach.

    --
    Bartek