  • 1. Data: 2012-02-06 20:41:32
    Temat: Ogrzewanie ścienne
    Od: Rick <r...@...pl>

    Witam,
    W łazience (10m2) zmieniła się koncepcja rozmieszczenia elementów, tj. wanna trafia w
    inne miejsce. W pierwotnym miejscu, pod wanną, nie było rozłożonej podłogówki. Teraz
    wanna zasłoni czynną część (z ogrzewaniem, ok. 1,5 m2). Obawiam się, że może
    zabraknąć mocy. Mam możliwość dołożenia pex'a na jednej ze ścian. Jest tam tynk
    gipsowy, zatarty na ostro. Tak sobie wymyśliłem, że rozłożę/rozwieszę rurę na
    powierzchni 2x2, mocowane do ściany np. za pomocą takich plastikowych uchwytów w
    kształcie haka. Na to musiałbym dać jakiś tynk. I tu pytanie, czy cementowo-wapienny
    będzie się trzymał tego gipsowego? Jeżeli nie, to czy gipsowy będzie lepszym
    rozwiązaniem?
    Pozdrawiam.

    Rick

  • 2. Data: 2012-02-06 22:06:49
    Temat: Re: Ogrzewanie ścienne
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Rick" <r...@...pl> napisał w wiadomości
    czy cementowo-wapienny będzie się trzymał tego gipsowego? Jeżeli nie, to
    czy gipsowy będzie lepszym rozwiązaniem?
    Pozdrawiam.

    zawsze była taka stara zasada że warstwy nakłada się od najcięższych i
    najtwardszych do lekkich i miękkich.

    Nie wiem jaka jest wytrzymałość tynku gipsowego - rura pex pracuje. Ściana
    grzewcza pracuje z temperaturą wyższą niż podłogówka. Temperatura ściany nie
    powinna przekraczać 50 st C a podłogówki 28. Taki tynk należałoby zazbroić
    minimum siatką pcv i dodać jakichś plastyfikatorów.

  • 3. Data: 2012-02-06 22:19:40
    Od: Rick <r...@...pl>

    On Mon, 6 Feb 2012 23:06:49 +0100
    "Jackare" <1...@t...com.pl> wrote:

> [...]
    > powinna przekraczać 50 st C a podłogówki 28. Taki tynk należałoby zazbroić
    > minimum siatką pcv i dodać jakichś plastyfikatorów.

    Rura zasilana by była tą samą temp., co podłogówka. Podejrzewam, że wydajność będzie
    mniejsza, niż dla podłogi. Czy można to oszacować?

  • 4. Data: 2012-02-06 22:30:14
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Rick" <r...@...pl> napisał w wiadomości
    On Mon, 6 Feb 2012 23:06:49 +0100
    "Jackare" <1...@t...com.pl> wrote:

> [...]
    Rura zasilana by była tą samą temp., co podłogówka. Podejrzewam, że
    wydajność będzie mniejsza, niż dla podłogi. Czy można to oszacować?

    Na pewno- będzie to miało jakąś moc zależną od powierzchni i gęstości
    upakowania rurek - tak samo jak podłogówka. Jeżeli znasz moc jednego metra
    bieżącego rury to znasz też moc ściany grzewczej. Będzie ona taka jak ilość
    metrów rury schowanej w tynku
    --
    Jackare