    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Dzikie wino, ratunku!
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Date: Tue, 23 Aug 2016 00:27:36 +0200

    Dnia Mon, 22 Aug 2016 22:03:14 +0200, Krycha napisał(a):

    > Miałam rokitnik, rósł, nie kwitł, tylko wypuszczał podziemne pędy.
    > Roundup skutecznie spowodował wyschnięcie 2 metrowego krzewu i odrostów.

    Bo najgorzej jest nieświadomie pooddzielać=rozmnożyć te odrosty (ma je
    rokitnik, dzikie wino, sumak zresztą też), próbując je wyrywać czy
    wykopywać - zawsze zostaną kawałki, z których się "smok siedmiogłowy"
    odrodzi z jeszcze liczniejszymi głowami. Dlatego masz rację, że
    zastosowałaś go na krzak żtp. macierzysty, póki sieć odrostów nie została
    rozczłonowana.
    Tak więc Tomasz, jeśli tę "sieć" już naruszył, będzie miał spory problem,
    niestety :-(((
    Teoretyzując - nawet zastosowanie Roundupu na całą działkę też nie ma
    sensu, bo najpewniej to dzikie wino pewnie wylazło już poza jej granice,
    skąd sobie wróci, gdy zostanie wyplenione tam, skąd uprzednio wylazło.
    Czyli pozostaje sukcesywne wycinanie widocznych pędów - jeśli się to będzie
    robić często i dokłądnie, gdzie tylko się pokażą, to jest nadzieja, że ten
    potwór stugłowy po kilku sezonach padnie, bo nie będzie miał jak się
    wyżywić (brak organów asymilacji) :-|