  • Data: 2010-01-07 20:39:44
    Temat: Re: Ekspres do kawy cisnieniowy, bez pompy
    Od: "Lukasz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Cezar" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hhsl89$17b$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > podejrzewam ze ma bojler i w nim jest wytwarzane cisnienie.

    Mniej więcej na tej zasadzie działa takie coś:
    http://www.caffeprego.pl/index.php?strona,doc,pol,gl
    owna,1293,0,1323,1,1293,ant.html
    jest opisana zasada działania, modyfikacje pozwalające na uzyskanie wyższych
    ciśnień (choć do 15 bar trochę brakuje).
    tu zasada działania
    http://static.howstuffworks.com/gif/espresso-machine
    -camping.jpg

    Spotkałem się również z rozwiązaniem bez pompy elektrycznej za to z wielką
    wajchą. Przygotowujący kawę ciągnie za wajchę wymuszając przepływ wody pod
    ciśnieniem przez kawę. więcej tu:
    http://gourmetcoffeeandkitchen.com/la_pavoni_espress
    o_machines.html
    i wesja tańsza:
    http://www.smakprostoty.pl/szczegoly/2351/presso__re
    czny_cisnieniowy_ekologiczny_ekspres_do_kawy

    --
    lukasz