  • 11. Data: 2013-08-20 08:37:32
    Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
    Od: Andrzej <n...@i...invalid>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Albo zyskasz. Np gdy serwis nie naprawi - to nie bedzie "wymieniamy po
    > 5 naprawach", tylko "mieliscie 14 dni na naprawe, ktora nie zostala
    > wykonana"..

    Podstawa prawna, specjalisto od praw konsumenta?

  • 12. Data: 2013-08-20 09:52:36
    Od: "asasa" <a...@a...as>

    Użytkownik "Andrzej" <n...@i...invalid> napisał w wiadomości
    .neostrada.pl...

    > Podstawa prawna, specjalisto od praw konsumenta?

    ogolne warunki gwarancji dolaczane do sprzetu (na pismie)

  • 13. Data: 2013-08-20 10:03:06
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "asasa" <a...@a...as> napisał(a):

    >Użytkownik "Andrzej" <n...@i...invalid> napisał w wiadomości
    s.neostrada.pl...

    >ogolne warunki gwarancji dolaczane do sprzetu (na pismie)

    gwarancja i warunki w gwarancji sa dowolnie narzucane przez producenta. moze tam byc
    napisane,
    ze gwarantuje sobie miesiac na naprawe. i wszystko jest ok, nikt nie moze narzucic
    producentowi
    warunkow gwarancyjnych, to jego dobra wola co tam bedzie zawarte

    jak nie chcesz sie bujac i czekac nie wiadomo ile, to olewasz bezposrednie
    skorzystanie z gwarancji
    i sprzet oddajesz sprzedawcy na niegodnosc towaru z umowa, chronia cie wtedy ogolne
    przepisy unijne
    dotyczace zakupow konsumenckich. w tym momencie to sprzedawca musi sie wywiazac z
    przepisow, a to,
    jak to zalatwi z producentem, to juz nie twoja sprawa. sprzedawca ma na to wlasnie 2
    tygodnie

  • 14. Data: 2013-08-20 10:06:29
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    >Po 2 tygodniach Electro.pl odpowiada:

    a o ksiedzach nic tam nie bylo?

  • 15. Data: 2013-08-20 11:17:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 20 Aug 2013 06:37:32 GMT, Andrzej napisał(a):
    > Podstawa prawna, specjalisto od praw konsumenta?

    Ta sama ustawa.
    Eneuel zglasza ze mu sie telefon zawiesza, oni odpowiadaja ze
    naprawili, lub ze nie zauwazyli, telefon dalej sie zawiesza ... a wiec
    nie naprawili i idziesz do rzecznika sporzadzic wezwanie.

    A termin biegnie od pierwszego zgloszenia :-)
    I niby terminu naprawy nie ma w ustawie, tylko "ustosunkowania" sie,
    ale jestes juz na plusie, bo sie ustosunkowali nieprawidlowo.

    Oczywiscie moze byc problem z wykazaniem takiego zawieszania.

    J.

  • 16. Data: 2013-08-20 12:13:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Aug 2013 02:14:09 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "Irokez" 5212829c$0$1251$6...@n...neostrada.pl
    > IMO masz rację. W Carrefourze traktują znacznie lepiej niż
    > w Electro.pl; Auchan? -- tego nie można opisać, :) bo tam
    > noszą niemal na rękach; real -- naprawdę z przyjemnością. :)
    > Eletro.pl to jakąś pomyłka.

    IMO - na jedno wyjdzie.
    Speca tam przeciez od tabletow nie maja, wiec wysla do serwisu i
    prosze czekac 2 tygodnie.

    Carfoura i Kauflanda musze pochwalic - faktycznie reklamacje
    zalatwiaja szybko. Ale chodzilo o swietlowki. Podejrzewam ze z
    tabletem byloby inaczej
    Tesco juz z glupia zapalniczka do gazu za 15 zl wolalo sie 2 tyg
    bujac.

    > Mogłem kupić w EuroAGD, też płacąc kartą via net. Cena niemal ta
    > sama, ale obawiałem się tego, że w EuroAGD kupię telefon z półki
    > sklepowej, macany, sprawdzany, stukany...

    Raczej nie, bo wiekszosc sprzetu to oni maja w pudelkach na zapleczu.
    Choc ryzyko istnieje.

    Ale z reklamacja byloby tak samo.

    > Na pewno nie straciłbym czasu na włączanie Aero2 -- gdybym kupił
    > w EuroAGD czy w Sferis.

    A o co chodzi - maja od razu skonfigurowane pod Aero2 ?

    > Ja nie lubię takiego rozwlekłego kupowania.
    > Lubię szybkie transakcje -- raz i już. :)

    To zmien hobby.
    Elektronika sie tak skomplikowala ze tu juz zawsze beda klopoty :-)

    J.

  • 17. Data: 2013-08-20 13:00:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 13ipmgkujochs$.snabblyozmvv$....@4...net

    > Albo zyskasz. Np gdy serwis nie naprawi - to nie bedzie "wymieniamy po
    > 5 naprawach", tylko "mieliscie 14 dni na naprawe, ktora nie zostala
    > wykonana"..

    Jak i mieliście czas na wysłanie bonu wakacyjnego. Raczej powinienem
    cieszyć się tym, że w ogóle dostałem te smartfon, bo electro.pl mógł
    powiedzieć: nie mamy twego płaszcza i co nam zrobisz?

    JF -- przetrzyj oczy i zobacz rzeczy takimi, jakimi one są.
    Zgłaszam do nich niemożliwość połączenia się z Aero2 -- co odpowiadają?
    Nic. :) Ten problem to nie jest problem jednostkowy, ale problem masowy,
    dobrze im znany, dlatego mogliby przed wysłaniem smartfonu napisać, co
    trzeba poprawić w wiadomym opisie APN. (wyczyścić poletko typ APN) Nie
    tylko nie uprzedzili, ale uznali, że składam reklamacje nie tak, jak
    oni chcą, zatem w ogóle nie będą odpowiadali. A złożyłem poprzez ich
    własna stronę WWW, przez kontaktowy formularz. Rozumiem, że oficjalnie
    chcą mieć inną drogą, aby nadać numer sprawy itd., ale chyba i bez tego
    numeru mogli mi powiedzieć, dlaczego Aero2 nie działa, choć karta Aero2
    rejestruje się a karty Play współpracuje bez oporów.

    Przetrzyj oczy i zobacz, co to za sklep. Odeślę im smartfon, oni to
    zobaczą po 14 dniach, odpiszą, że właśnie reperują, ale poczta, ale
    czynniki obce i niezależne...

    Pójdę do sądu? Wówczas smartfonem pobawię się za kilka lat, gdy
    będę zachodził w głowę, jak to możliwe, że przed laty starczało
    ludziom tak niewiele...

    Zauważ, że rząd kupił fotele (za pieniądze podatników)
    po 13.5 kpln za sztukę (łącznie -- ponad 300 kpln za
    bodajże 28 foteli) a NIK nie znalazł nieprawidłowości.

    IMO powienienem cieszyć się tym, że w ogóle dostałem ten samrtfon,
    nie zaś zapewnienia, że wkrótce dostanę, a pani Zuzia, która
    zajmuje się tym zagadnieniem, jest właśnie na urlopie wychowawczym,
    albowiem wychowuje dzieci sąsiadki, która jest chora na anemię,
    choć nie żyje od 3 lat...

    To typowy sklep, który kradnie i (z tego, co ukradnie) daje na tacę.
    Kara Boża w tym wypadku jest mała -- smartofon jednak pełni swoje
    funkcje, a sklep ma na swym koncie opisy klientów podobne do mojego
    opisu. Mam nauczkę.

    A Ty (i inni także) możesz tam kupować i kopać się z koniem -- albo
    możesz wziąć do serca to, co ja piszę.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2013-08-20 13:23:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 191xnp6ahlpsz$.96b4388vubiq$....@4...net

    Gdy zgłosiłem się do Auchan z pytaniem o gwarancję, dostałem
    szczegółowe informacje co do tego, gdzie w razie potrzeby mam
    zgłosić się -- i gdy zaszła potrzeba, serwis Acera potraktował
    mnie lepiej niż bardzo dobrze.

> [...]
    > do serwisu i prosze czekac 2 tygodnie.

    > Carfoura i Kauflanda musze pochwalic - faktycznie reklamacje
    > zalatwiaja szybko. Ale chodzilo o swietlowki.

    No właśnie -- Leroy Merlin uznał reklamację dotyczącą
    przepalenia się żarówki halogenowej. :) Carrefour uznał
    wadę wagi, choć nie dałem karty gwarancyjnej a jakoś pod
    wiadoma ustawę trudno było to podciągnąć. Co więcej -- nie
    mając kwitu dotyczącego przyjęcia reklamacji wagi, dostałem
    zwrot pieniędzy za wagę, gdy napisałem, że pieniądze wziąłem.

    Akurat byłem w poblizu Carrefoura, gdy ten zadzwonił do mnie,
    ale nie mialem przy sobie wiadomego kwitu.

    > Podejrzewam ze z tabletem byloby inaczej
    > Tesco juz z glupia zapalniczka do gazu za 15 zl wolalo sie 2 tyg bujac.

    I pewnie dlatego Tesco nie znajduje się wśród sklepów, w których kupuję.

    > Raczej nie, bo wiekszosc sprzetu to oni maja w pudelkach na zapleczu.
    > Choc ryzyko istnieje.

    Akurat ja oglądałem zdjęty z półki, z doklejonym zabezpieczeniem...
    Uznałem, że taki telefon należy solidnie przecenić, gdyż służył
    sprzedaży wielu innych. Podobnie z butami -- mierzone IMO należy
    przecenić. O tym, że samochód przeznaczany na jazdy próbne należy
    przecenić przed sprzedażą, nikt nie dyskutuje.

    > Ale z reklamacja byloby tak samo.

    > A o co chodzi - maja od razu skonfigurowane pod Aero2 ?

    O to, że on jest skonfigurowany pod Aero2, ale jest źle skonfigurowany.
    Gdyby nie był -- nie byłoby problemu. Co więcej -- początkowo go nawet
    dobrze skorygowałem, ale bojąc się namieszania, stuknąłem w Dodaj APN
    i zamiast trafić w dodaj, trafiłem w przywrócenie wartości ,,fabrycznych'',
    a te były złe. Moja karta Aero2 była wkładana do wielu smartfonów,
    dlatego konfigurowanie raczej nie było trudne -- prawdę mówiąc należało
    zawsze wstawić tylko jedno słowo 'darmowy' i niczego więcej nie ustawiać.

    Smartfon został nadgorliwe skonfigurowany -- i jakoś błędnie.
    Akurat taki wpis (internet) nie wygląda źle -- Ace ma
    'internet + mms' czy jakoś podobnie.

    > To zmien hobby.
    > Elektronika sie tak skomplikowala ze tu juz zawsze beda klopoty :-)

    Tu, czyli w Electro.pl?

    Wiesz, w ilu miejscach pozwolono mi na włożenie karty Aero2?
    Ile smartfonów i tabletów przetestowałem? Co tu dużo kryć -- z zadowoleniem
    sprzedawcy, któremu ,,konfigurowałem'' ów sprzęt, czyli wstawiałem słowo
    'darmowy' i dodawałem, że elastyczność tych wpisów jest duża. I jakoś nie
    pamiętam, abym miał jakiekolwiek problemy. Tylko w jednym miejscu nie
    pozwolono mi na włożenie karty Aero2, choć rozpakowano zafoliowane pudełko
    i pozwolono na zaglądanie do środka.

    BTW -- telefonów jednego producenta nie pozwolono mi rozbierać. ;)
    Tym producentem jest Alcatel. :) Teraz pytanie -- Monster potrafi
    tak zawiesić się, że trzeba albo wyjąć baterię, albo zaczekać do
    czasu, gdy rozładuje się. Co w razie zawieszania się Alcatelu/a?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2013-08-20 13:29:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." hpv3llndefw5$....@4...net

> [...]

    > ale jestes juz na plusie, bo sie ustosunkowali nieprawidlowo.

    > Oczywiscie moze byc problem z wykazaniem takiego zawieszania.

    Przerabiałem już problem z nagrywarką i ZETO Białystok.
    Ustawa antybublowa jest legislacyjnym bublem. Sam rzecznik
    nie wie, co oznaczają niektóre (a jest ich sporo) terminy,
    a rzecznik i szef inspekcji handlowej (powołują się obaj na
    tę samą ustawę) nie mogą dojść do porozumienia. Ta ustawa to
    pop prostu ,,miejsca pracy'' dla pseudourzędników. :)

    Jedynym wyjściem jest ,,samosąd'', czyli rezygnacja z kupowania w tych sklepach.

    -=-

    Z FCN /Tlenofonem nijak nie mogłem dojść do porozumienia -- aż do czasu,
    gdy firma EasyCall stała się śmiertelną konkurencją dla FCN/Tlenofonu.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2013-08-20 13:55:36
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    >A Ty (i inni także) możesz tam kupować i kopać się z koniem -- albo
    >możesz wziąć do serca to, co ja piszę.

    nie bierze sie do serca co ty wypisujesz na grupach. moznaby osiwiec