  • 11. Data: 2014-01-31 11:55:16
    Temat: Re: Elektrośmieci
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-01-30 12:40, Piotrek pisze:
    > Ale ja się odnoszę do urzędników gminnych co to wymyślają sortowanie na
    > 7 i więcej frakcji albo inne mycie śmieci.
    > IMHO nie świadczy to o "używaniu mózgu".
    Świadczy, świadczy. Firma szwagra ma zarobić, nie narobiwszy się, czyli
    mieszkańcy mają posegregować wszystko co da się sprzedać. A jak nie to
    się zarobi na wyższych opłatach od niepokornych.

    Maciek

  • 12. Data: 2014-01-31 14:17:40
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-01-31 11:55, Maciek wrote:
    > Świadczy, świadczy. Firma szwagra ma zarobić, nie narobiwszy się, czyli
    > mieszkańcy mają posegregować wszystko co da się sprzedać. A jak nie to
    > się zarobi na wyższych opłatach od niepokornych.

    Tego typu debilne wymagania wynikają albo z regulaminów uchwalanych
    przez rady gminy, albo są jedynie konsekwencją warunków przetargu na
    wywóz odpadów.

    Jeśli 2) to należy olać jako nie mające podstaw prawnych.

    Jeśli 1) to zawsze można zaskarżyć uchwałę rady gminy (co już na etapie
    wezwania do usunięcia naruszenia interesu prawnego/uprawnienia może
    spowodować ogarnięcie się urzędników).

    Ale oczywiście łatwiej jest ponarzekać ;-)

    Piotrek

  • 13. Data: 2014-01-31 14:23:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 31 stycznia 2014 14:17:40 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
    > Ale oczywiście łatwiej jest ponarzekać ;-)
    To mnie własnie dziwi: bodajże we Wrocławiu wymyśłili sortowanie na 7 frakcji, kurcze
    jeden to wymyślił, conajmniej kilkunastu albo i więcej akceptowało, ktos to opiniował
    itp i nikt nie zaprotestował i idiotyzm nabrał mocy prawnej

  • 14. Data: 2014-01-31 15:30:22
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > akceptowało, ktos to opiniował itp i nikt
    > nie zaprotestował i idiotyzm nabrał mocy prawnej

    Byłeś kiedyś na sesji rady miejskiej? Ja bywałem zarówno w Zabrzu jak i
    Gliwicach czyli około 200 tysięcznych miastach. Wiesz jak wyglądają
    "obrady"? Połowa radnych w ogóle nie ma pojęcia o co chodzi tylko głosują
    jak im linia klubu/partii każe. Najczęściej albo tak jak chce prezydent,
    albo przeciwnie. Bardzo rzadko pojawia się jakakolwiek dyskusja i próba
    refleksji. W zasadzie tylko jeśli wcześniej lokalni dziennikarze o czymś
    napiszą i zrobi się głośno to wtedy jedne albo dwóch radnych którzy chcą
    zaistnieć zada jakieś pytanie albo zgłosi wniosek.

    Jak sprawa jest bardzo głośna to zleca się zrobienie "analizy" zewnętrznej
    firmie i później na tej podstawie tworzy projekt uchwały. I później nikt się
    nie zastanawia czy ten projekt jest dobry czy nie ważne że ktoś już za nas
    pomyślał, więc wystarczy podnieść rękę i iść do kasy po dietę.

    A kto takich radnych wybiera? Niestety my. Władza jest odzwierciedleniem
    społeczeństwa.

    Czy ktokolwiek z ludzi skarżących się w sieci na kiepskie lokalne prawo
    zainteresował się _kto_ głosował za konkretnymi przepisami w _jego_ gminie
    aby przy następnych wyborach o tym pamiętać? Dopóki ludzie nie zaczną
    rozliczać radnych to radni nie będą mieli motywacji by dobrze rządzić.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2014-02-03 13:18:47
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy takie żądanie firmy odbierającej odpady ma podstawy, czy to tylko
    > chciejstwo?

    Przykręć starą korbę albo pedały z roweru. Kto ci udowodni że w taki sposób
    właśnie nie prałeś w tej pralce :)))))

  • 16. Data: 2014-02-04 00:23:21
    Temat: Re: Re: Elektrośmieci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Feb 2014, m...@g...com wrote:

    > Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Przykręć starą korbę albo pedały z roweru. Kto ci udowodni że w taki sposób
    > właśnie nie prałeś w tej pralce :)))))

    Powiedzą, że śmieci nie są "elektro".
    Konieczne jest jeszcze dynamo :>

    pzdr, Gotfryd