  • 1. Data: 2014-01-27 10:32:09
    Temat: Kociol co bez gazu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Instalacja CO jest napełniona wodą, instalator podłączył kocioł CO, niestety
    gazowania spóźnia się z włączeniem gazu (jakieś problemy formalno-prawne -
    nie znam szczegółów). Cześć domu jest ogrzewana nagrzewnicą elektryczną do
    ok. 10 stopni, ale gdzieniegdzie temperatura spada do okolic zera i znajomy
    boi się że mu mogą popękać rurki. Wymyśliliśmy żeby wymusić obieg wody w
    instalacji CO to podłączymy jakąś pompkę i dzisiaj mam tam podjechać i
    zrobić małą prowizorkę, ale tak sobie rano na trzeźwo pomyślałem, że może
    dałoby się włączyć kocioł w jakimś trybie serwisowym czy coś podobnego by
    wymusić tylko pracę pompy.

    Pytanie czy da się coś takiego zrobić i jeśli tak to jak? Kocioł to jakiś
    jednofunkcyjny kondensat Junkersa. Nie wiem, który ale one pewnie różnią się
    tylko mocą palnika. Ps. do kotła jest jakieś sterowanie ale jeszcze nie
    podłączone, więc jeśli nie da się tego zrobić na kotle tylko w sterowniku
    pokojowym to też proszę o informację.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2014-01-27 10:50:40
    Temat: Re: Kociol co bez gazu
    Od: Marek <m...@g...pl>

> [...]
    > jeszcze nie podłączone, więc jeśli nie da się tego zrobić na kotle tylko
    > w sterowniku pokojowym to też proszę o informację.

    Przetestowalem rok temu. Popsul sie reduktor za licznikiem i gaz nie
    dochodzil do kotla.
    Po kilku probach nieudanego zapalenia palnika wyskoczyl error i koniec
    tematu.
    Kocilo to Junkers 14kW.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2014-01-27 17:41:33
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-27 10:32, Ergie pisze:
> [...]
    > jeszcze nie podłączone, więc jeśli nie da się tego zrobić na kotle tylko
    > w sterowniku pokojowym to też proszę o informację.

    Teoretycznie - jest tam zwykla pompa - wystarczy dac jej jesc i bedzie
    dzialac. Jak "jednofunkcyjny" to pewnie i zadnych elektrozaworow nie
    trzeba mu odblokowywac... Tylko co na to gwarancja od pieca (jest to jak
    by nie patrzec - ingerencja w elektryke/elektronike tego wynalazku).
    Najprosciej chyba bedzie robic jakies obejscie kotla i na tym obejsciu
    zapiac najprostsza pompe...

    Pozdro

    Maseł

  • 4. Data: 2014-01-27 18:18:19
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Witam!
    >
    > Instalacja CO jest napełniona wodą,

    To nie lepiej dodać do wody jakiegoś koncentratu żeby obnizyć temp.
    zamarzania?
    W Viessmanie Vitopend 100 bez problemu da się włączyć pompę w kotele, trzeba
    ustawić zawór trójdrogowy w pozycję neutralną (taką jak do napełniania) a
    potem włączyć pompę, trzeba mieć tylko instrukcję serwisową. ;-)
    Jest jeszcze taki program jak odpowietrzanie, on działa ok. 25 min. i przez
    ten czas pompa działa bez palnika.

  • 5. Data: 2014-01-28 08:51:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Maseł" napisał w wiadomości grup
    cs.put.poznan.pl...

> [...]
    > by nie patrzec - ingerencja w elektryke/elektronike tego wynalazku).
    > Najprosciej chyba bedzie robic jakies obejscie kotla i na tym obejsciu

    Nie chcę ingerować w piec. Chcę go włączyć przy braku gazu by wymusić pracę
    pompy. Ale wymusić przez sterownik, a nie przez podłączenie pompy "na lewo"
    do gniazdka.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2014-01-28 08:56:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To nie lepiej dodać do wody jakiegoś koncentratu żeby obnizyć temp.
    > zamarzania?

    A jako go wymieszać? Trzeba by włączyć pompę :-)

> [...]
    > trzeba ustawić zawór trójdrogowy w pozycję neutralną (taką jak do
    > napełniania) a potem włączyć pompę, trzeba mieć tylko instrukcję

    No właśnie tego się obawiam, że w Junkersie może być podobnie. Na razie
    zrobiło się cieplej więc sprawę odłożyliśmy do następnych mrozów. Albo do
    tego czasu puszczą mu gaz, albo może znajdę jakieś informacje dotyczące
    Junkersa. Na razie dostałem do poczytania instrukcję użytkownika, ale
    jeszcze jej nie przeglądnąłem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2014-01-28 17:41:26
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > A jako go wymieszać? Trzeba by włączyć pompę :-)

    Wystarczy, że podgrzejesz elektrodę jonizacyjną nawet taką
    zapalniczką-pistolet, tam jest prąd ok. 8uA co będzie dla elektroniki
    znaczyło, że płomień jest zapalony i ruszy pompa. ;-)
    Od biedy można oszukać elektronikę kotła. :-)

  • 8. Data: 2014-01-29 09:42:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Wystarczy, że podgrzejesz elektrodę jonizacyjną nawet taką
    > zapalniczką-pistolet, tam jest prąd ok. 8uA co będzie dla elektroniki
    > znaczyło, że płomień jest zapalony i ruszy pompa. ;-)

    Dzięki może się przydać.

    Pozdrawiam
    Ergie