  • 1. Data: 2014-01-25 22:36:08
    Temat: Odkurzacz do domu ale nie tylko
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Odkurzacze nie mają u mnie lekko, bo zdarza mi się odkurzać poza tym, co
    normalnie w domu także np. rozsypane resztki popiołu z kominka, albo
    pozostałości po majsterkowaniu. Ostatnio odkurzyłem trochę wapna, jakie
    mi się wysypało w bagażniku i najwyraźniej nie spodobało się to
    Zelmerowi Wodnik (używam go tylko na sucho - z workiem).
    W ten sposób zajechałem Karchera, LG i teraz drugiego Zelmera.
    Średni czas życia odkurzacza u mnie to 3-4 lata.
    Przyszła pora na nowy zakup i teraz pytam Was drodzy Grupowicze, co
    byście poradzili? Opcja używania dwóch odkurzaczy - jednego do dywanów a
    drugiego do wszelkiego dziadostwa mnie nie przekonuje. Wolałbym jeden
    ale silny i odporny. Nie może być też za duży, bo w chałupie miejsca nie
    mam za dużo i musi wystarczyć schowek w szafie wnękowej.
    Ktoś tu niedawno chwalił Electrolux Silencer. Wytrzyma?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-01-25 22:55:08
    Temat: Re: Odkurzacz do domu ale nie tylko
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    zelmer solaris twix, drogi, ale daje rade

  • 3. Data: 2014-01-25 22:58:12
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-01-25 22:55, ToMasz pisze:
    > zelmer solaris twix, drogi, ale daje rade
    Czy dobrze rozumiem, że może on pracować z workiem albo bez niego - jako
    cyklonowy?
    Jacek

  • 4. Data: 2014-01-25 23:02:28
    Od: Artur Miller <n...@m...com>

    On Sat, 2014-01-25 at 22:36 +0100, Jacek wrote:
    > Ktoś tu niedawno chwalił Electrolux Silencer. Wytrzyma?
    > Jacek

    nie wiem jak w obecnych modelach, ale jakis czas temu było dużo
    narzakania na wytrzymałość przewodów w rurze,a konkretnie połączenia
    między odkurzaczem a rurą. coś tam się zwierało i padał moduł zasilacza
    szczotki.

    @

  • 5. Data: 2014-01-26 10:02:21
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 25.01.2014 22:58, Jacek pisze:
    > Czy dobrze rozumiem, że może on pracować z workiem albo bez niego - jako
    > cyklonowy?
    > Jacek

    tak, ale nie wiem czy w zestawie dostaniesz ten "cyklon". Tak samo jak
    szczotkę z silniczkiem.
    Natomiast można bez probelmu kupić pasek napędowy do szczotki z
    silniczkiem za parę złotych. jak za starej polski - da się sprzęt
    naprawiać. po ostatnim remoncie odkurzacz mi się "zepsuł". Przestały
    reagować przyciski. Ja głupi go rozebrałem w drobny mak, poto aby się
    przekonać że "guziczki pchełki" zapchane kurzem przestały przewodzić
    prąd. faktycznie naprawa ograniczyła się do kilku dmuchnięć sprężonym
    powietrzem i zapaćkianiem smarem przycisków żeby kurz nie wchodził.

    "cylkon" jest malutki, taki na kłaczki z dywanu, natomiast przy remoncie
    bez worka(kilku) się nie obejdzie
    ToMasz

  • 6. Data: 2014-01-26 23:00:44
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Cóż...ja po zajechaniu iluś tam odkurzaczy kupiłem używanego Rainbow.
    Z całą pewnością niczego innego już nie kupię.
    Są wszakże rzeczy które nawet Rainbow przepuszcza.
    Takim czymś jest gips.
    Reszta bez problemu.
    Często czyścić.
    Obsluga prosta, dostepność części bardzo dobra, serwisowalnośc takoż, ceny
    części raczej niskie.

  • 7. Data: 2014-01-27 09:04:55
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-01-26 23:00, zapinio pisze:
    > C?...ja po zajechaniu ilu? tam odkurzaczy kupi?em u?ywanego Rainbow.
    Miałem Rainbowa przez 2 tygodnie i myślę, że nie jest wart swojej ceny.
    Trudno znaleźć coś w przyzwoitym stanie poniżej 2 tys.
    Jacek

  • 8. Data: 2014-01-27 09:33:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jan 2014 09:04:55 +0100, Jacek

    > Miałem Rainbowa przez 2 tygodnie i myślę, że nie jest wart swojej ceny.
    > Trudno znaleźć coś w przyzwoitym stanie poniżej 2 tys.

    Kupiłem 2-3 lata temu odkurzacz piorący Numatic George za 1300 zł.

    Praktycznie po samym zakupie przegapiłem poziom wody w wiadrze (odsysałem
    bardzo mokry dywan) i silnik zassał. :0 Zanim to zauważyłem, mielił tak
    wodę z pianą z 5 minut. :P I działa nadal.

    Poza tym Grześ może działać coś a'la cyklon albo na worki. Z tym że ani
    razu go jeszcze na worku nie pędziłem. Gabarytowo nie jest specjalnie duży.

    Zaletą jest spore wyposażenie w standardzie, dają nawet worki. Wada, duża
    końcówka piorąca w pewnych sytuacjach ma problem ze szczelnością.

    --
    Pozdor Myjk

  • 9. Data: 2014-01-28 21:02:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-01-27 09:33, Myjk pisze:
    > Mon, 27 Jan 2014 09:04:55 +0100, Jacek

    > Kupiłem 2-3 lata temu odkurzacz piorący Numatic George za 1300 zł.

    > Poza tym Grześ może działać coś a'la cyklon albo na worki. Z tym że ani

    Nie Grześ, tylko raczej Jorguś. ;)

    --
    Pete

  • 10. Data: 2014-01-30 14:07:24
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-01-26 10:02, ToMasz pisze:
    > tak, ale nie wiem czy w zestawie dostaniesz ten "cyklon". Tak samo jak
    > szczotkę z silniczkiem.
    Dzięki za poradę!
    Wczoraj dojechał Zelmer Twix. Cyklonik faktycznie nieduży, ale do
    dywanów wystarcza. Ciągnie fajnie "aż łzy lecą", a przy tym cichy
    i wygląda solidnie. 4 lata gwarancji i cena 450 zł z wysyłką też nie
    jakaś bardzo wygórowana.
    No i 2200 W - jak się w Brukseli dowiedzą, to wyślą list gończy ;-)
    Jacek