  • 51. Data: 2010-10-11 13:03:11
    Temat: Re: Elektryk - duży koszt
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    news:i8nt8o$2r7$1@news.onet.pl...

    > hm...
    Hmmm. Wiem że spierdzielić mozna wszystko, ale rozprowadzenie kilkuset
    metrów przewodów po budynku to banalna robota.
    Podłaczenie osprzetu również, najbardziej skomplikowane to rozdzielnia- tu
    przydaje się doświadczenie i czasami warto to komus zlecić. W ramach tzw
    fuchy za 100zł można kogos znależć. To kilka godzin roboty jak inwestor nie
    wprowadza udziwnień i "inteligencji".

    Krzysiek

  • 52. Data: 2010-10-11 13:05:47
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > a kto mu potem odbierze ten bajzel?,

    A kto i co ma odbierać?
    Pomiarowiec robi pomiary, wystawia protokół który dołaczasz przy odbiorze
    budynku i tyle.

    > nie wiem czy ktos sie podpisze pod instalacją zrobioną przez dyletanta.

    A gdzie jest potrzebny jakikolwiek podpis? U mnie nikt nic nie wymagał
    Tylko protokół przy odbiorze budynku.

    > ile będzie kosztowalo poprawienie spierdzielonej instalacji?

    A co mozna spierdzieklić podczas rozprowadzania kilkuset metrów kabla?

    Krzysiek

  • 53. Data: 2010-10-11 14:45:46
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 8 Paź, 22:28, " " <m...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Umowę negocuje się przed zawarciem a nie po.

    Ale zawarl umowe na te 4500 (ustna) a wyszlo 6kzl. Wiec czemu jedna
    strona moze renegocjowac w gore a druga w dol nie?

  • 54. Data: 2010-10-11 14:57:44
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 10 Paź, 13:25, "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w
    wiadomościnews:4cb01bf4$0$27043$65785112@news.neostr
    ada.pl...

> [...]
    > wyłącznie za jakość wykonanej usługi tylko i wyłacznie z tytułu
    > "niezgodności z umową".
    > Jeżeli awaria nastąpi z powodu wadliwego matreriału to Ty możesz kierować
    > roszczenia tylko i wyłącznie do producenta z tytułu gwarancji lub do
    > sprzedawcy, u którego ten towar kupiłeś z tytułu "niezgodności z umową".
    > Jeżeli elektryk wykonuje usługę ze swojego materiału, wtedy odpowiada
    > zarówno za jakość usługi jak i za materiał z tytułu "niezgodności z umową" i
    > tylko w tym przypadku nie może się uchylić od odpowiedzialności.

    Nie zgodze sie. Elektryk moze nie dac gwarancji na to czego nie jest w
    stanie zapewnic. Jesli kabel bedzie mial kiepska izolacje i bedzie
    przebijala powodujac problemy a wizualnie nie bedzie wygladala
    podejrzanie to elektryk za to nie odpowiada. Ale za brak ciaglosci
    obwodu odpowiada jak parkieciarz za stabilnosc podlogi.

    Kurcze, twierdzisz ze jak idiota (nie nazwal bym go elektrykiem)
    zalozy obwod ktory nie bedzie dzialal to nie ponosi za to
    odpowiedzialnosci?
    Zakladam ze kabel polozony w scianie juz nie utraci ciaglosci bo na to
    elektryk raczej wplywu nie ma.

  • 55. Data: 2010-10-11 14:59:07
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 8 Paź, 21:58, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > negocjować to powinien sobie przed zawarciem umowy...
    >
    > teraz niech poprosi o kosztorys i sprawdzi rzeczowo co tam jest.

    OK, jak zwal tak zwal. W praktyce cena sie moze ostro zmienic jak taki
    kosztorys sie pojawi. Czy to z powodu zawyzonych cen czy to z powodu
    fikcyjnych czynnosci jakie tam sie pojawia...

  • 56. Data: 2010-10-11 15:53:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ptoki wrote:

    > Ale zawarl umowe na te 4500 (ustna) a wyszlo 6kzl. Wiec czemu jedna
    > strona moze renegocjowac w gore a druga w dol nie?

    stwierdzenie... myśle że 4500 będzie kosztowało nie jest umową co do ceny.
    Wykonawca przedstawił szacunek kosztów. Teraz trzeba poprosic o rozliczenie.

  • 57. Data: 2010-10-11 16:46:21
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Paź, 17:53, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > stwierdzenie...  myśle że 4500 będzie kosztowało nie jest umową co do ceny.
    > Wykonawca przedstawił szacunek kosztów. Teraz trzeba poprosic o rozliczenie.

    Naciaganie takie.
    OK, inicjalnie sie umowili ze koszt bedzie w okolicy 4,5kzl.
    Ale w takim razie wykonawca powinien na bieżąco informowac ze wychodzi
    z widełek. A tego nie zrobil. Metoda standardowa u nas. Dziwnym trafem
    takie szacunki zawsze ida w gore.
    Mozna zrozumiec przy przedsiewzieciach egzotycznych, jednostkowych a
    nie przy standardowych robotach. Wiem, generalizuje ale to nie jest
    uczciwe inicjalnie kłamać albo nie doszacowywać z założenia zeby
    klienta złapać.
    Na forum stolarskim widzialem profesjonalistow ktorzy wiedza ile co
    kosztuje i daja konkretne wyceny a kazde widzimisie klienta wyceniaja.
    To jest profesjonalne i uczciwe. Podobnie z powierzonym materialem.

    Kurde, jak kiedys za czasow pierwszych nagrywarek CD ludziom
    nagrywalem plyty to mowilem ze nie chce cudzego nosnika bo nie wiem
    czy mi nagrywarka nagra i nie chce brac na siebie problemu ze gostek
    daje mi 10 plyt i 10 obrazow a potem trzy z nich padaja.

    Ale zgadzam sie ze trzeba grzecznie poprosic o konkretna wycene i ja
    ewentualnie spacyfikowac.

  • 58. Data: 2010-10-11 22:10:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 11 Oct 2010 09:35:21 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Co do umowy to wszyscy wiedzą, że można w niej zawrzeć prawie wszystko i
    > usługobiorca odpowiada za to co jest w umowie.

    No więc skoro Ty tez wiedziałeś, ale pierdnąłeś, że na pewno nie, tos znów
    w maliny wleciał.

    > Werbiński napisał, że elektryk "Nie ma prawa nie dać gwarancji dlatego, że
    > nie jego materiał.".
    > Odpowiedziałem, że nie jest to prawdą, ponieważ elektryk nie ma obowiązku

    I skłamałeś. Jak zwykle popierdoliłeś kwantyfikatory. No ale
    kwantyfikatorów nei ma w normach. Idź zakuwać, durnoto.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 59. Data: 2010-10-12 13:40:10
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:c1.01.3MzwWS$Iyf@mike.oldfield.org.pl...

    > No więc skoro Ty tez wiedziałeś, ale pierdnąłeś, że na pewno nie, tos znów
    > w maliny wleciał.

    Bo nie mówimy tu o egzekwowaniu tego co zostaało zawarte w umowie, lecz o
    zobowiązaniach, które istnieją niezależnie od tego co jest zawarte w umowie.
    To są kur.... dwie różne sprawy, które nic wspolnego z sobą nie mają, tak
    samo z resztą jak Adam Płaszczyca i rozum.

    > I skłamałeś. Jak zwykle popierdoliłeś kwantyfikatory. No ale
    > kwantyfikatorów nei ma w normach. Idź zakuwać, durnoto.

    To ty nadal nie rozumiesz o czym jest dyskusja, a teraz kiedy sam
    zrozumiałeś, że jesteś kretynem, póbujesz kolejny raz w chamski sposób
    "odwrócić kota ogonem". Spadaj stąd popaprańcu i nie wpier..... się w
    rozmowy dorosłych :)

  • 60. Data: 2010-10-12 21:55:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 15:40:10 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Bo nie mówimy tu o egzekwowaniu tego co zostaało zawarte w umowie, lecz o
    > zobowiązaniach, które istnieją niezależnie od tego co jest zawarte w umowie.

    Jacusiu, to Ty teraz sobie konfabulujesz.

    > To ty nadal nie rozumiesz o czym jest dyskusja, a teraz kiedy sam

    Och, Jacuś się potknął na słowie 'kwantyfikator'...

    --
    _______/ /_ GG: 3524356