  • 31. Data: 2023-03-03 10:11:35
    Temat: Re: FV różne pytania o konfigurację/działanie
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 03.03.2023 o 09:56, Cavallino pisze:

    > Jak koło południa?
    > Masz to północnej stronie czy co?
    > Moje 2 działają od ok 7:00 obecnie....
    >
    > Jedna też ma falownik większy niż moc podłączonych paneli.

    Generalnie na wschód, z lekkim odbiciem na południe.

    Teraz to i u mnie instalacja startuje ok 7: 00,. A jak u Ciebie było w
    pod koniec listopada i w grudniu?

  • 32. Data: 2023-03-03 10:39:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-03-2023 o 10:11, Trybun pisze:

    > Generalnie na wschód, z lekkim odbiciem na południe.

    To jedną mam podobnie.
    Druga bardziej na zachód i południe.

    > Teraz to i u mnie instalacja startuje ok 7: 00,. A jak u Ciebie było w
    > pod koniec listopada i w grudniu?

    Godzinę później.

  • 33. Data: 2023-03-03 23:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun L...@j...cb ...

    > Panele można dokupić samemu. A przecie do rozbudowy o same panele
    > można wziąć inna firmę, albo nawet nie firmę a zorientowanego
    > elektryka, dobrze trafisz to zrobi to za flaszkę.

    Pojawia sie problem gwarancji.
    A i firmy niekoniecznie chca rozbudowywac cudze instalacje.
    2 firmy stwierdziły ze nie robią tego.
    Pytałem z ciekawości - takie rozwiazanie nie wchodziło w gre ze wzgledu
    na potencjalne problemy gdyby coś sie stało.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 34. Data: 2023-03-03 23:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Pytanie czy był dobierany prawidłowo.

    > A ich moc i parametry?
    > Mi tłumaczyli, że muszą być identyczne na jednym stringu.
    > Nie można było np. dać jednego, innego, większego nad antresolą.

    > Ale był ten dodatkowy string dostępny w falowniku, czy niekoniecznie?

    Byc moze ja mowie po chinsku.
    Rozbudowała miała polegać na dołozeniu paneli.
    Nie wymagała i nie przewidywała zmiany falownika.

    Tłumaczenie handlowca było takie ze przy pierwszej instalacj to była
    jakas super promocyjna cena.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 35. Data: 2023-03-04 13:00:47
    Od: marios <d...@j...pl>

    W dniu 25.02.2023 o 18:03, marios pisze:

    >   Pomyślałem o zakupie ~8 paneli Trina momo 390 Wp. ~ 3kW mocy
    > teoretycznej. A/i w tym roku wydaje mi się nadspodziewanie dużo było
    > słonecznych dni.

    [ciach]

    Falownik FoxEss S3300 (3,3 kW AC) mogę kupić od ręki za coś 2600.

    Ale jest jeszcze takie coś

    http://www.el-car.auto.pl/?75,regulator-grzalek-mega
    -pwm-mppt-3000w

    820zł,
    wersja bardziej z bajerem 1100 - to juz chyba lekka przesada się robi VS
    falownik za 2600.

    Wydaje mi się że ma to sens przy 4 panelach (tak jak na YT są "filmy"),
    przy większej ilości szkoda tracić zasilanie innych sprzętów.

    Małym plusem, że jak prad w okolicy wyłączą, to falownik wyłączy, a to
    działa - ale jaki sens w słoneczny dzień ?

    Z tym DC to faktycznie dam chyba spobie spokój, przyśniła mi się spawarka ;)

  • 36. Data: 2023-03-04 14:22:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.03.2023 06:59, Budzik wrote:
    > Panele miały lezec na tym samym dachu, skierowane w ta sama strone ale
    > nawet zakładajac ze miałyby isc na osobnym stringu to tylko troche
    > dodatkowego przewodu.
    > Po prostu probowali skroić jelenia i tyle.

    Jak znam życie, to wykonawca pewnie opowiada to tak -
    "I tłumaczymy gościowi że jego inwerter ma jeden string, a potrzebne są
    dwa. A on - jaki string? Panie inwerter ma moc 10 kW i przecież to
    wystarczy."

    Albo "Proszę Pana 10 kW to ma w szczycie, a nie przy pracy ciągłej.
    Jakiej pracy w szczycie? Panie nie widzisz nalepki 10 kW na obudowie?".

    Lub "Nie możemy ot tak dołożyć Panu tych paneli bo mają inny prąd i
    napięcie pracy. Panie co pan opowiadasz. Jest napisane 330W na panelu,
    mam ich dodatkowych 9, a na falowniku mam niewykorzystane 3kW. Co Pan
    jelenia szukasz?!".

    ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 37. Data: 2023-03-04 15:51:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > "I tłumaczymy gościowi że jego inwerter ma jeden string, a potrzebne są
    > dwa. A on - jaki string? Panie inwerter ma moc 10 kW i przecież to
    Nie spotkałem 10kW falownika z jednym stringiem, nawet małe 5-6kW
    maja 2 stringi.

    > Albo "Proszę Pana 10 kW to ma w szczycie, a nie przy pracy ciągłej.
    > Jakiej pracy w szczycie? Panie nie widzisz nalepki 10 kW na obudowie?".
    Nie w szczycie tylko ciągłej, falowniki obcinają jak im panele dają więcej.

    > Lub "Nie możemy ot tak dołożyć Panu tych paneli bo mają inny prąd i
    > napięcie pracy. Panie co pan opowiadasz. Jest napisane 330W na panelu,
    Mogą mieć, po prostu będą nie wykorzystane ale to nie przeszkoda.
    Jedynie nie mozna przekroczyć napięcia stringu.

    > mam ich dodatkowych 9, a na falowniku mam niewykorzystane 3kW. Co Pan
    > jelenia szukasz?!".
    A tego to nie łapię.

    Ale faktem jest że za samo dołożenie to za dużo chcieli, widać że
    ewidentnie chcieli skroić Budzika.

    --
    Janusz

  • 38. Data: 2023-03-05 07:14:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > napięcie pracy. Panie co pan opowiadasz. Jest napisane 330W na panelu,
    > mam ich dodatkowych 9, a na falowniku mam niewykorzystane 3kW. Co Pan

    O to to właśnie....

  • 39. Data: 2023-03-05 07:19:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-03-2023 o 15:51, Janusz pisze:

    > Ale faktem jest że za samo dołożenie to za dużo chcieli, widać że
    > ewidentnie chcieli skroić Budzika.

    Nie znamy szczegółów, Budzik ich nie opisał.

    Może też te "dodatkowe kWp" to był 1 albo 2 kWp, a oni policzyli robotę
    na cały dzień dla kilku ludzi, co podwyższyło cenę 1 kWp w sposób oczywisty.

    Bo jak przyjadą to wieszać kilka paneli i zajmie im to np. 3h z 10h
    które wyrobili gdzie indziej, to i tak już nie bardzo mogą jechać na
    inną robotę na pół dnia, więc liczą za 10 h.

    Tak mi w każdym razie klarował mówj wykonawca (też w końcu zrobiłem
    drugą, nową instalację zamiast rozbudowy).

  • 40. Data: 2023-03-05 09:23:22
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 03.03.2023 o 10:39, Cavallino pisze:

    > To jedną mam podobnie.
    > Druga bardziej na zachód i południe.

    To są instalacje oddzielne? Jeżeli tak to która wydajniejsza? Tak pytam
    bo też miałem opcję południowego zachodu, albo raczej zachodu
    południowego do wyboru.

    > Godzinę później.

    Widać w Poznaniu dajecie więcej księdzu na tackę to i aura bardziej
    sprzyjająca dla fotowoltaiki?