  • Data: 2019-12-13 10:06:59
    Temat: Re: Falownik i bilans mocy
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2019 22:37:02 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
    > W sumie to dosyc ciekawe.
    > I po przedumaniu wychodzi mi ze nic nie stoi na przeszkodzie aby jednak liczyc
    > to zdroworozsadkowo. Znaczy sie z punktu widzenia energetyki.

    Oczywiście że nic nie stoi na przeszkodzie. Nawet środki techniczne ku temu są
    od dawna, te liczniki które kantują klienta mają w większości 2 tryby
    bilansowania międzyfazowego, trzeba tylko przy konfiguracji ustawić ten właściwy.
    W wielu miejscach kraju już są montowane liczniki, które nie kantują, pytanie
    czy operatorzy robią to żeby potem mieć mniej roboty przy zmianach jak wejdzie
    ustawa, czy może to jakaś oddolna inicjatywa poszczególnych oddziałów lokalnych,
    żeby prosumentowi nie robić pod górkę. Tak czy siak powoli się zmienia.

    L.