eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieFotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci › Re: Fotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci
  • Data: 2021-09-22 22:50:52
    Temat: Re: Fotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22/09/2021 22:38, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nie wiedziałem jak podwyższają napięcie jak zaczyna spadać bo rośnie obciążenie.
    Spytałem na elektronice. I mi odpowiedzieli że autotransformatorami. W związku z czym
    odpowiem ci na twoje pytanie. Od strony dystrybucji mogą podnieść napięcie
    autotransformatorem.

    Skąd go wezmą na moim osiedlu, na tyle skutecznie, aby falwoniki się
    odłaczyły, a lodówka w spożywczaku nie wybuchła?

    > Satysfakcjonuje cię taka odpowiedź?

    Nie, bo bez sensu.

    > Jak byś miał inne zdanie to pogadaj z linkiem

    Innymi słowy, jeśli chcą wyłączyć PV w PL to po prostu podniosą sobie
    napięcie autotrafem. Jakie to proste. I kompletnie bez możliwości
    technicznych.

    Dla twojej wiadomości:
    1) nie ma takich autotransformatorów w miejscach, gdzie są PV (osiedla
    domków, wsie itd). Całości grida podnosić nie będą po to, aby go
    wyłączyć. Mogą najwyżej kompensować spadki.
    2) ponoszenie od strony elektrowni do momentu wypięcia falowników PV
    wymagało by przekroczenia napiecia u zwykłych odbiorców.
    3) Jedyna forma podnoszenia napięcia zbliżona do tej koncepcji istniała
    w blokach i polegała na zmianie zaczepów na zwykłym trafo. Nie nadaje
    się do szybkiego reagowania.

    Innymi słowy, Zenuś, przykro mi. Dystrybucja nie ma możliwości
    sterowania moim PV. Jeśli podniosą napięcie grida, to upierniczą sprzęty
    domowe, bo napięcie nie uda sie podnieść wszędzie tak samo aby równo
    wyłaczyło wszędzie.

    PV sam się wyłaczy, jesli napięcie będzie za wysokie. Zamiast wiec
    stosować autotrafa, niech montują mniejsze transformatory na osiedlach i
    rekompensują w talonach na świeczki. Będzie to zgodne z polityką
    odpierdzielania byle jak. Wtedy faktycznie, zadziała, automatycznie.