  • 31. Data: 2021-04-20 19:46:27
    Temat: Re: Fotowoltaika - wzrost napiecia w sieci
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2021 o 17:08 KIKI <y...@p...uu> pisze:

    > Takie przekroczenie tangensa może być i 100 razy dziennie w pochmurny
    > dzień.

    Jak temu zaradzić?

    TG

  • 32. Data: 2021-04-20 20:10:07
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 20.04.2021 19:46, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Jak temu zaradzić?

    Właśnie...

    Zamontowałem podliczniki, takie mądrzejsze SDM630, upolowałem na OLX po
    200 PLN, nowe chodzą po 400-450.
    I teraz każde urządzenie kompensuję indywidualnie...

  • 33. Data: 2021-04-20 20:23:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.04.2021 10:56, Janusz wrote:
    > To też konsument.

    > Nie ma. Tylko firmy mają.

    Jak nie skoro taki zapis jest w umowie z odbiorcą detalicznym. Nawet
    tutaj podają przypadki prosumentów -
    https://www.gramwzielone.pl/trendy/23005/energia-bie
    rna-pojemnosciowa-nowym-kosztem-prosumentow

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2021-04-20 20:55:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-04-20 o 17:20, KIKI pisze:

    > Mnie nigdy z gniazdek nie wiało, wełna była źle zrobiona ale już po
    > remontach poddasza.

    No to na co potrzebujesz te 50kw mocy.

    --
    Janusz

  • 35. Data: 2021-04-20 21:04:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Jak nie skoro taki zapis jest w umowie z odbiorcą detalicznym. Nawet
    > tutaj podają przypadki prosumentów -
    > https://www.gramwzielone.pl/trendy/23005/energia-bie
    rna-pojemnosciowa-nowym-kosztem-prosumentow

    Popatrz na datę, tam artykułem wszędzie straszą, na elektrodzie jest
    wątek, nikt nie płaci za bierną, owszem rejestrują ją ale na tym się kończy.

    --
    Janusz

  • 36. Data: 2021-04-20 21:27:25
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 20.04.2021 20:55, Janusz wrote:

    > No to na co potrzebujesz te 50kw mocy.

    Uwierz na słowo, że może być jeszcze za mało :-)
    Prądu potrzeba 15-20kW na taką pompę przy COP3.
    Teraz potrzebuję około 60MWh na cały rok razem z cwu. Jak lekka zima to
    45MWh, a jak bywały cięższe to 60. Licząc COP3 to wychodzi 20MWh,
    falownik mam kupiony 22kWh, paneli około 30kWp ale używek więc mogą być
    słabsze. Będzie i tak na styk, bo prądu do życia nie zaoszczędzę.
    Dołożę 10-15kWp jak coś tanio upoluję.
    W ogóle nie ma mowy o nowych urządzeniach ani nowych panelach ani
    zakładaniu czegoś przez firmy .

  • 37. Data: 2021-04-21 00:02:22
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 20.04.2021 o 21:27, KIKI pisze:

> [...]
    > Dołożę 10-15kWp jak coś tanio upoluję.
    > W ogóle nie ma mowy o nowych urządzeniach ani nowych panelach ani

    Albo masz pensjonat, albo źle liczysz. Żaden dom nie wymaga takich mocy.

    --
    MN

  • 38. Data: 2021-04-21 00:53:46
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 21.04.2021 00:02, Marcin N wrote:

    > Albo masz pensjonat, albo źle liczysz. Żaden dom nie wymaga takich mocy.

    Gazowy 56kW jest obecnie i jest na styk.
    22kW falownik da 22MWh w rok. Będą przewymiarowane panele to może
    więcej, może 25MWh w rok. Przy cop3 75MWh ciepła ale ryzykownie tak
    liczyć, bo poniżej zera będą chodzić grzałki. Zabraknie 10kWp i falownik
    30 by się przydał.

  • 39. Data: 2021-04-21 02:27:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 20 kwietnia 2021 o 17:08:29 UTC+2 KIKI napisał(a):

> [...]
    > odbioru żeby się zmieścić w kwadrantach z +jQ i do tego nie przekroczyć
    > umownego tangensa równego 0.4.
    > Dyskutowałem na pl.misc.elektronika na ten temat. Najgorszy przypadek
    > jest rano, wieczorem i gdy słońce się chowa i jest mały przesył watów w
    > którąkolwiek stronę ale gdy w tym czasie pompujesz jednocześnie moc
    > bierną, bo tangens wychodzi nieskończoność.
    > Ja przewiduję, że będzie jatka. Dojdzie do tego, że 99% prosumentów
    > nagle wyłączy instalacje PV, bo nie będą w stanie nad tym zapanować.
    > Takie przekroczenie tangensa może być i 100 razy dziennie w pochmurny dzień.
    Moc bierna ma związek z indukcyjnością generatorów, magnesowaniem rdzeni itp. Przy
    fotowoltaice nie ma mechanicznych żelaznych generatorów, rdzeni itp. To i mocy
    biernej nie ma. Teraz do wszystkich. Gdybyście się nie chwili że nie ogladacie
    telewizji to byście wiedzieli że fotowoltaika to gówno wymuszone przez chujnie.
    Jedyna cechą użytkowa jaka ma to psucie sinusoidy. W Polsce nie chcą popełnić błędu
    szwabow i chcą ograniczyć ilość prądu w sieci wytwarzana przez ogniwa słoneczne. Z
    odnawialnych ma być prąd z wiatraków. Fotowoltaika ma zostać ale tylko na własne
    potrzeby bez wysyłania albo minimalna możliwością wysłania prądu do sieci. W
    publikatorach pojawiło się obok fotowoltaiki slowo klucz akumulatory.

  • 40. Data: 2021-04-21 02:59:14
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 21.04.2021 02:27, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    publikatorach pojawiło się obok fotowoltaiki slowo klucz akumulatory.

    Tylko nie opędzisz pompy ciepła z akumulatora w zimie. Klimę zapewne tak
    i jeszcze zostanie. W zimie to nie ma żadnej mocy.