  • Data: 2019-11-30 21:06:16
    Temat: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 30 listopada 2019 20:54:06 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Musi być umowa która to reguluje.

    No jest. Ustawa o OZE :>

    > No właśnie. I zależnie od umowy ZE oddaje w tej taryfie w której energia
    > została wyprodukowana. Z tego co wiem PGE i Innogy tak właśnie rozliczają.

    Ja mam inne informacje, a przynajmniej odnośnie PGE. Sprawdzę.

    > Ale w jakim okresie się to odbywa? Przykład: lato, od 6 rano do 15 panele
    > produkują powiedzmy 10kWh, w tym czasie dom zużywa z autokonsumpcji 2kWh,
    > coś tam od 15 do 17 się załącza, pralka, zmywarka, EV i wciąga te 8kWh i to
    > leci z tego co wyprodukowały wcześniej panele -20%?

    Licznik masz dwutaryfowy, produkcja i zużycie też jest dzielone na 2 taryfy.
    Czyli de facto masz 4 liczniki. A tak naprawdę to 12, bo te kutachy
    każdą fazę liczą osobno (a przynajmniej próbują, trochę już ich ukrócili
    ale walka trwa). Ale to już za bardzo wchodzenie w szczegóły ;)

    Generalnie jak jest czas drogiej taryfy to produkcja i zużycie leci z tej puli, czyli
    masz tak jakby jeden worek. Jak rano naprodukujesz nadmiar a po południu
    odbierasz to jest to brane z tego samego worka, tyle że po potrąceniu haraczu.
    Podobnie z tanią taryfą, potem na rozliczeniu półrocznym piszą że w pierwszej
    taryfie tyle i tyle poboru i produkcji, nadmiar produkcji przepisany na
    worek z tanią taryfą i rozliczany dalej.
    Jak operator stosuje jakieś triki typu osobne rozliczanie obu taryf
    i jak nie zużyjesz to tracisz to jest to jak dla mnie łamanie ustawy
    i na coś takiego by się raczej nie poważyli. Albo ktoś czegoś nie doczytał
    albo nie ma dwóch taryf.

    L.