    Date: Mon, 13 Apr 2015 11:35:24 +0200
    From: noname <n...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Fundament: Ławowy czy Płyta fundamentowa

    Dnia 2015-04-13, o godz. 01:02:05
    JK <j...@n...pl> napisał(a):

    > Dobry wieczór,
    > zastanawiam się czy mogę odchudzić kosztorys instalując płytę
    > fundamentową zamiast standardowego fundamentu?
    >
    > Dom parterowy,
    > ~115m^2,
    > zwarta bryła

    Podaj jaki masz grunt (piach/glina/...) i jak wysoko poziom wód
    gruntowych.
    To chyba jeden z najważniejszych wskaźników.

    Ja wylałem fundamenty w glinie. Koparka wykopała na 40 cm, poszerzyłem
    ręcznie łopatą na stopę (dosyć łatwe w glinie), zalałem stopę betonem,
    obłożyłem ściany 6-7 cm styro xps i fasadowym od wew.), zalałem betonem
    (można wyżej - wtedy dodatkowa deska lub dodać 1-2 warstwy bloczka).
    Dla mnie ważna była mała pracochłonność - większość maszyny (beton
    betoniarnia, koparka), mało rozgrzebanej ziemi, mało noszenia,
    przerzucania itd.

    m.