    From: JK <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Fundament: Ławowy czy Płyta fundamentowa
    Date: Mon, 27 Apr 2015 07:58:58 +0200

    W dniu 23.04.2015 o 08:31, albercik pisze:

    > Zorientuj się w wodociągach czy nie mają jakiś tam swoich wymagań, ja
    > zrobiłem przepust do miejsca mi wygodnego, a później się dowiedziałem że
    > licznika mi nie zamontują dalej jak 1m od ściany zewnętrznej...

    Ja licznik będę miał w szafce przy granicy działki.

    > To najpierw się zorientuj czy to jest wykonalne, bo chyba żaden gazownik
    > Ci się nie podłączy do rury która jest pod ziemią i nie wiadomo co się z
    > nią dzieje..

    No tak ale lepiej mieć rurkę do domu niż potem rozgrzebywać.

    > Zamiast ciągnąć przewody lepiej zrób przepusty np z rury PE(u mnie 32),
    > ja mam pod płyta przepusty do strategicznych miejsc w ogrodzie
    > (przyłącze tel/el, furtka, brama, oświetlenie podjazdu/ogrodu, taras,
    > studnia, oraz do każdego narożnika domu) oraz w samej płycie(w betonie)
    > do strategicznych miejsc w domu (do kilku wybranych narożników w
    > pomieszczeniach + kuchnia pod zlewem, TV, wiatrołap przy drzwiach,
    > wejście na taras itp). Dodatkowo ze studni rura do kotłowni.
    > Wszystkie te przepusty wychodzą mi pod wnęką elektryczną.

    Przepust oczywiście! Właśnie o to mi chodziło :)

    > Kanalizacje to rozmierz BARDZO dokładnie, a na wysokości betonu pionowy
    > odcinek rur zastąp dwoma kolankami 30st w rurze osłonowej odpowiedniej
    > średnicy, powstanie mimośród którym będziesz mógł precyzyjnie ustawić
    > odpływ. U mnie, zaraz pod styro kanalizacja zmienia średnicę na "oczko"
    > wyżej, z ubikacji na 160, z umywalek i innej drobnicy na 100. Nie
    > zapomnij o kratkach ściekowych w kotłowni, garażu... Jak planujesz w
    > łazience odpływ liniowy to od razu w betonie zostaw miejsce na syfon
    > oraz wyprofiluj mniej-więcej spadki

    O dobra rada z tymi kolankami, dzięki.

    > Ja korzystając z dużej ilości kamienia pod domem wetknąłem weń dwie
    > ponawiercane rury- zobaczymy czy zadziała, praktycznie mnie to nic nie
    > kosztowało..

    Akurat na tym się nie znam za bardzo, z racji tego że wymiana później
    nie możliwa zdam się na kogoś kto to robił.

    > Dodatkowo..
    > W warstwie styroduru mam puszczony centralny odkurzacz oraz ciepłą i
    > zimną wodę do odbiorników (w rowkach wyciętych w pierwszej warstwie
    > oddalone od siebie nieco, więc idealnie zaizolowane)
    > W miejscach strategicznych łącznie 9 czujników temperatury

    Zastanawiam się czy to ma sens - bo w miejscu gdzie leci rura masz
    mniejszą grubość izolacji, odkurzacz mogę puścić sobie gdzieś wewnątrz w
    ścianie wewnętrznej.

    Ile to dni roboty i dla ilu osób?