    From: zbooY <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: GWC pod posadzka piwnicy
    Date: Fri, 28 Aug 2009 05:03:31 -0700 (PDT)

    26 Sie, 12:54, "pluton" :
    > GWC nie jest 'producentem' energii. Jest jedynie instalacja, ktorej jednym z
    > elementow jest zasobnik ciepla. Jezeli z tego zasobnika odbierzemy czesc ciepla, to
    > zeby znow GWC dzialalo tak, jak chcemy, to zasobnik ciepla musi sie
    > 'zregenerowac', czyli pobrac pewna ilosc ciepla z otoczenia.

    wiadomo i nie zamierzam odkrywac na nowo fizyki :-)

    > Teraz zadaj sobie pytanie, jak przebiega taki proces regeneracji i wogole co
    > to jest 'otoczenie' i skad ono bierze cieplo. Wtedy zdasz sobie sprawe, czy
    > zloze pod domem ma sens.

    z odpowiedzi wnioskuje, ze zloze odnawia swoja energie od gory? i w
    takiej sytuacji GWC pod posadzka piwnicy nie mialby sensu. a nawet
    metr pod ta posadzka?

    a co w sytuacji, kiedy przez ziemie w piwnicy przebiega ok 10m
    zbiorczej rury kanalizacyjnej fi 150 w połowie żeliwnej, czy mozna by
    to jakos wykorzystac poki odkryte i zagospodarowac to odpadowe cieplo?
    dwie rodziny - dwie zmywarki, wanna, prysznic, trzy umywalki, trzy WC,
    troje dzieci... ruch wody jest konkretny i woda półdarmowa ze studni
    glebinowej

    ulozenie teraz wzdluz 20m biezacych rur powietrznych to niewielki
    koszt poki calosc jest odslonieta, tylko pytanie czy to wogole ma sens

    > GWC nie przeczy rekuperacji. Na odwrot - wydatnie ja wspomaga.

    no wiadomo, chodzilo tylko o to, zeby GWC wspomagalo rekuperator na
    wejsciu by nie zamarzal, kazde kilka stopni sie liczy :-)
    i taki mialem plan, ale skoro zloze moze sie nie regenerowac na tyle
    szybko... a moze po prostu musialbym sie pogodzic z wolniejsza
    regeneracja zloza i przy np -20C otwierac dodatkowy wwiew zewnetrzny
    na wentylacji nie przepuszczany przez GWC by nie schladzalo mi za
    bardzo posadzki w piwnicy w naprawde mrozne dni

    druga sprawa latem w piwnicy jest dosc chlodno wiec nie obrazilbym sie
    gdyby powietrzny GWC tym razem zadzialalo jako podgrzewacz posadzki, o
    ile tak zadziala a na wyzsze kondygnacje oczywiscie bym mial chociaz
    troche schlodzone powietrze

    dobrze kombinuje?

    > Czy moglibysmy uzyskac bezplatna opinie na temat sensownosci
    > lokowania 'zloza' GWC w obrysie budynku ?

    a to juz nie do mnie, to ktos sie wcial z reklama a ja tu o realnej
    sytuacji
    moze ktos ma podobne doswiadczenia?

    > pozdrawiam
    > pluton