    From: "pluton" <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: GWC pod posadzka piwnicy
    Date: Sat, 29 Aug 2009 07:06:28 +0200

    > z odpowiedzi wnioskuje, ze zloze odnawia swoja energie od gory?

    IMHO wiekszosc pochodzi z wod opadowych. Wspolczynnik przenikania
    ciepla dla gruntu jest raczej marny.

    >a co w sytuacji, kiedy przez ziemie w piwnicy przebiega ok 10m
    zbiorczej rury kanalizacyjnej fi 150 w połowie żeliwnej

    Odzysk ciepla ze sciekow byl tez wielokrotnie dyskutowany tutaj.
    Gdzies ta rura od GWC misi przebiegac - poloz ja wzdluz rury
    kanalizacyjnej, ale nie licz na cuda.

    > druga sprawa latem w piwnicy jest dosc chlodno wiec nie obrazilbym sie
    >gdyby powietrzny GWC tym razem zadzialalo jako podgrzewacz posadzki, o
    >ile tak zadziala a na wyzsze kondygnacje oczywiscie bym mial chociaz
    >troche schlodzone powietrze
    >dobrze kombinuje?

    Chyba nie. Oprocz zim mamy takze lata :)
    Poza tym GWC nie jest 'producentem' energii. Jest jedynie instalacja, ktorej
    jednym z
    elementow jest zasobnik ciepla. Jezeli do tego zasobnika nawalimy ciepla, to
    zeby znow GWC dzialalo tak, jak chcemy, to zasobnik ciepla musi sie
    'zregenerowac', czyli oddac pewna ilosc ciepla do otoczenia.

    pozdrawiam
    pluton