  • 1. Data: 2023-06-23 02:16:35
    Temat: Gaz tanieje.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W kontraktach na najbliższe miesiące w hurcie ok 15 groszy za kilowatogodzinę. W
    artykule napisali ze to nie jest koniec spadku ceny gazu. Przy takiej cenie
    fotowoltaika z duzem wkładem finansowym na starcie przestaje być atrakcyjna cenowo.
    Wygląda na to ze ci co się nie dali wrobić w fotowoltaike najlepiej na fotowoltaice
    wyjda. Bo to dzięki dużej ilości instalacji fotowoltaicznych spadło zapotrzebowanie
    na gaz jako nośnik ciepła. Duża podaż i malejący popyt musza doprowadzać do spadku
    cen. A to dopiero początek spadku ceny. Po wojnie rosja będzie potrzebowała ogromnych
    ilości pieniędzy. I będzie je mogła pozyskać sprzedający tanio surowce, w tym gaz.

  • 2. Data: 2023-06-23 09:33:23
    Temat: Re: Gaz tanieje.
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    ilości pieniędzy. I będzie je mogła pozyskać sprzedający tanio surowce, w tym gaz.

    To pokaż mi taki piec gazowy, gdzie inwestujesz 50tys i po 5 latach ci
    się zwraca, produkując jeszcze prąd dla reszty domu i przez następne 10
    lat nic nie płacisz.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2023-06-23 11:43:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 23 czerwca 2023 o 09:34:08 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    > To pokaż mi taki piec gazowy, gdzie inwestujesz 50tys i po 5 latach ci
    > się zwraca, produkując jeszcze prąd dla reszty domu i przez następne 10
    Zacznijmy od tego ze nie ma takiej fotowoltaiki za 50 tysięcy co się zwraca po pięciu
    latach. Kiedy ci co kupili rekuperatory udawadniali ze istnieje w fizyce sprawnosci
    temperaturowa. Potem twierdzili ze dla komfortu sa rekuperatory. Od kilku lat nic nie
    pisza o zyskach. Doktorze teraz sa budowane naleza do energooszczędnych bo do
    pasywnych I'm trochę brakuje. Przy zapotrzebowaniu domu energooszczędnego na energię
    w granicach 70 kWh/M2 marki dom o powierzchni użytkowej 120 m2 potrzebuje 120x 70=
    8400 kWh rocznie. Jak od tego odjac 2500 kWh na prad to ogrzewanie gazem będzie
    kosztowało 1475 złotychrocznie

  • 4. Data: 2023-06-23 12:23:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 23 czerwca 2023 o 11:43:23 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
> [...]
    120x 70= 8400 kWh rocznie. Jak od tego odjac 2500 kWh na prad to ogrzewanie gazem
    Ciag dalszy. Czyli przy ogrzewaniu gazem za1475 złotych rocznie instalacja zwiazana z
    ogrzewaniem według twojego błędnego liczenia zwróci się po 50000:1475=33,8 lat.
    Odpowiedz czy warto stawiać instalacje fv za 50 tysięcy zeby zuzywac z niej 2500 kWh
    rocznie. Z tych 2500 kWh rocznie można trochę ujac tanim kolektorem słonecznym.
    Najtańszy na allegro o powierzchni 2m2 kosztuje ok 1300 złotych. Dalej uważam ze na
    fotowoltaice wyjda ci co jej nie załozyli. A co jak ktos postawi dom pasywny albo
    prawie pasywny? Ogrzewanie będzie go kosztowało gazem 350 złotych rocznie a pradem
    tysiac złotych rocznie. Ciepła wodę opęka prawie przez cały rok z tanich kolektorow
    słonecznych. To ze prad może tylko drozec nie musi być prawda. Jego cena zależy od
    cen nosnikow. Węgiel ok 100$ za tonę juz jest. Gaz staniał. Sytuacja międzynarodowa
    wskazuje ze nośniki moga byjeszcze tańsze. Chujnia chce rozliczeń z odbiorcami po
    cenach chwilowych. Jak przegra wybory znienawidzony przez wielu PiS i wygra placforma
    to obnizy ceny pradu może i o połowę. Oni uczciwi sa i nie beda okradali jak do tej
    pory PiS okradał Polakow.

  • 5. Data: 2023-06-23 16:16:16
    Od: M M <m...@g...com>

    PV za 50 tysięcy to wyprodukuje około 10000 kWh rocznie, zużywać tylko 2500 kWh
    oczywiście że się nie opłaca, jak ktoś źle policzył i przewymiarował instalację to
    jego strata. Jakby był po sąsiedzku to długi przedłużacz, podlicznik i trochę
    energii odkupię bo mi za mało.
    Mam dom sprzed ponad 20 lat, wtedy kiedy był budowany nie było możliwości podłączenia
    gazu, teraz jest ale mam ogrzewanie elektryczne podłogowe akumulacyjne i przeróbka na
    wodne (zmiana kabli grzejnych zabetonowanych w podłodze na rurki z wodą, by móc
    skorzystać z taniego ciepła z gazu) to demolka całego domu, póki co do największego
    pomieszczenia (salon + kuchnia) myślę o zamontowaniu klimy z funkcją grzania (inaczej
    pompy ciepła powietrze-powietrze). Ale jakby były tanie, trwałe i ciche agregaty z
    silnikiem spalinowym na gaz, chłodzone wodą (nie powietrzem) w formie małego
    kontenera do postawienia na zewnątrz, to może w sezonie zimowym kiedy jest mało
    słońca a potrzeba dużo ciepła, miałbym z tego gazu za 15 groszy z kWh jakieś 0,3 kWh
    prądu z prądnicy i 0,6 kWh ciepła z układu chłodzenia (zakładam że 0,1 kWh ucieknie
    ze spalinami), czyli za 50 groszy 1 kWh prądu (taniej niż z sieci) + 2 kWh ciepła
    gratis. Tylko czy ktoś takie zrobi i zaoferuje w rozsądnych cenach przed zimą?
    Póki co mam diesla ale to tylko zasilanie awaryjne, głośny i bez odzysku ciepła
    (chłodzony powietrzem), energia z niego wychodzi po około 3 zł/kWh więc nie opłaca
    się póki jest prąd z sieci (dłuższych wyłączeń ostatniej zimy na szczęście nie było,
    choć straszono nimi) chyba że byłoby jakieś tańsze alternatywne paliwo bez podatków
    drogowych (nie mam dojścia do posmażalniczego, a świeży rzepakowy z biedronki jakoś
    nie wiadomo dlaczego idzie cenowo równo z ON - tak jakby cały koszt uprawy tego
    rzepaku to było paliwo dla maszyn rolniczych, choć kiedyś były czasy że ON był po 3
    zł a rzepak z biedronki po 1 zł).
    Uczciwość następnej ekipy niestety nie zlikwiduje zadłużenia które narobiła obecna, z
    czegoś trzeba będzie je spłacać (z odsetkami) więc może będą mniej kraść ale na
    jakieś duże obniżki bym nie liczył.

  • 6. Data: 2023-06-23 17:09:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 23 czerwca 2023 o 16:16:17 UTC+2 M M napisał(a):
> [...]
    z czegoś trzeba będzie je spłacać (z odsetkami) więc może będą mniej kraść ale na
    Cały myk polega na tym ze jak ktos zrobi i ci sprzeda to opłacalność będzie marna. Z
    drugiej strony brak małych agregatow chłodzonych ciecza. Podchodząc rozprawy jeszcze
    inaczej to niema problemu z odbieraniem ciepła z powietrza chłodzącego silnik,
    pradnice i spalin. Kazdy gazowy kocioł umie to zrobić. Diesel fajny jak ma się paliwo
    rolnicze. Benzynowy ma zaletę ze bez problemu będzie pracował na wielu paliwach i jak
    czterosuwowy silnik również na gazowych. Do tego dochodzi brak mozliwosci oddzielnego
    regulowania ilości pradu i ciepła. Lepiej spalić paliwo w dedykowanym kotle ze
    sprawnoscia bliska 100% a prąd dokupić jak jest tani i zmagaynowac na drogie godziny.
    W tej chwili mam prawie 100% zuzycia w taniej taryfie. Czekam na mozliwosc kupowania
    po cenach chwilowych.

  • 7. Data: 2023-06-23 17:20:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 17:09 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > W tej chwili mam prawie 100% zuzycia w taniej taryfie. Czekam na
    > mozliwosc kupowania po cenach chwilowych.

    Fajnie masz, ale przy PV z instalacji za 50k może w czerwcu być tak:

    https://zapodaj.net/plik-CTS1C6EnyT

    Produkcja 2890kWh
    Oddane do magazynu: 2400kWh

    Przelicz to na Twoje ceny za 1kWh i podaj tu kwotę.

    TG

  • 8. Data: 2023-06-23 20:42:15
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]

    > Jak od tego odjac 2500 kWh na prad to ogrzewanie gazem będzie kosztowało 1475

    To jeszcze dodaj 2 tys rocznie na ten prąd, bo gazem nie zasilisz domu w
    prąd, czyli łącznie 3475 zł. Skoro tak, to nie potrzeba wydawać 50tys na
    PV wystarczy 25tys i po 8 latach masz zwrot a następne 10 lat masz za
    darmo, co przy gazie i kupnie prądu, jest jednak zależne od ceny i ona
    nie spadnie :]...ale sumując 10 lat płacenia za gaz i za prąd, to daje
    34750 czyli spokojnie wystarczy na nowe panele i kilka wakacji :)

    Jak spojrzeć to zawsze masz kołek w dupę, tylko dlatego że jesteś
    upośledzony bo NIGDZIE i NIGDY nie zakładasz, że energię możesz
    produkować sam i nie obchodzi cie jej cena, czego dowodem są twoje
    akumulatorki i klęczenie przed gniazdkiem jak cena spadnie :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2023-06-23 22:43:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 23 czerwca 2023 o 20:42:27 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    > produkować sam i nie obchodzi cie jej cena, czego dowodem są twoje
    > akumulatorki i klęczenie przed gniazdkiem jak cena spadnie :)
    Wszystko wskazuje swiat jeszcze się nie kończy. To ze do tej pory komus sie udało
    znaczy tyle ze bez reklamy niektórych akcji nie da się przeprowadzić. Czy ci co
    zarobili na Amber gold mogli by zarobić gdyby nie reklama plus całkiem duża liczba
    ludzi ktorzy zarobili? Każde oszustwo jest zbiezne z rejsem Batorym. Na początku
    szerokie horyzonty. Potem bujanie gości. A na końcu rzygać się chce i wysiasc nie
    można. Teraz zazębiły się szerokie horyzonty z bujaniem gośći. Będzie i etap z
    rzyganiem. Kopalnie państwowe, elektrownie państwowe, sieci przesyłowe państwowe itd.
    Tylko ktos z wrzodem wielkie i małej pomarańczy na mózgu może sobie wymyslic ze
    państwo da sobie odebrać pewne źródło dochodu. Tam odebrać. Dobrowolnie oddać.

  • 10. Data: 2023-06-24 21:32:08
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]

    > Wszystko wskazuje swiat jeszcze się nie kończy.

    Pierdolenie kotka za pomocą młotka :) Nie wiesz i bredzisz. Wiesz jakim
    innym kosztem od prądu jest... inny koszt?

    Woda i ścieki. Średnio wychodzi 200zł/mies

    Otóż znam osoby, które "odjebały" się od wodociągów i mają własne ujęcie
    łącznie z bioszambo i jakoś państwo nie płacze, że straciło klienta na
    rurkę. Podobnie jest z prądem i każdym innym środkiem, który w
    demokratycznym kraju nie jest zabroniony (może obecnie hodowla marychy)
    ale nawet wino/piwo możesz sobie robić i nikt nie płacze że do sklepu
    nie idziesz.

    Zenuś, już pisałem. W dupie byłeś i gówno widziałeś a resztę swoich
    bredni, zachowaj dla siebie bo co kawałek próbujesz udowodnić, jakim
    jesteś niezaradnym osłem :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>