  • Data: 2019-10-08 11:41:00
    Temat: Re: Globalne ocieplenie - zdania uczonych są podzielone
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 08 Oct 2019 11:28:46 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Zerknij na to:
    > https://i2.wp.com/wattsupwiththat.com/wp-content/upl
    oads/2018/09/Vostok-
    ice-core-temperature-and-CO2-Mearns-1024x6111.png?ss
    l=1

    Tak, korelacja jest obustronna. Przy czym wzrost CO2 wskutek podniesionej
    temperatury następuje bardzo długofalowo. CO2 to nie jedyna możliwa
    przyczyna ocieplenia - niemniej zgodnie z obecnym stanem wiedzy jest
    przyczyną, co Roman zdaje się negować.

    > Życie sobie poradzi, kiedyś oceany były "słodkie", dwukrotnie już w
    > historii bakterie beztlenowe całkowicie zatruły oceany siarkowodorem
    > wybijając wszystkie istoty potrzebujące tlenu.
    > Skoro to już było (i "samo się naprawiło) skąd wnioski, że teraz za
    > wszystko odpowiada człowiek?

    Nikt nie mówi, że "za wszystko", tylko za ostatnie 200 lat.

    Historia kołem się toczy - wymieranie gatunków i powstawanie nowych było
    i będzie. Zmiany klimatyczne też były i będą. Gwiazdy będą umierać i
    powstawać na nowo. Ale to nie znaczy, że powinniśmy zamykać oczy i
    jeszcze dorzucać do pieca. Do zmian na przestrzeni kilku tysiącleci się
    dostosujemy - my oraz inni współlokatorzy planety. Z szybszych (przez nas
    przyspieszonych) zmian - już niekoniecznie.

    Mateusz