  • Data: 2019-10-08 12:07:25
    Temat: Re: Globalne ocieplenie - zdania uczonych są podzielone
    Od: Elektrolot <e...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-10-08 o 10:49, Roman Tyczka pisze:

    > Wg nauki to nie ciepło jest wynikiem podniesionego CO2 lecz odwrotnie,
    > podnoszenie temp. powoduje wzrost CO2 w atmosferze. To jedno.

    Możesz opisać proces podnoszenia energii cieplnej na wskutek wzrostu CO2 w
    atmosferze?

    > Drugie to fakt, że im cieplejsza woda tym trudniej się w niej rozpuszczają
    > gazy - fizyka.

    Jasne że tak. Kwestia ilościowa, o jakim przyroście temperatury mówimy, kilka stopni?

    > Trzecia sprawa to fakt, że w akwarystyce powszechne jest
    > "pompowanie" do wody CO2 w celu wspomagania wodnej roślinności w jej
    > wzroście i rozkwicie, co przeczy tezie o rzekomym zabiciu życia w wodzie
    > przez CO2.

    Tak wiem, mam akwarium. Tylko zapominałeś dodać, że jeśli dodać tego CO2 za dużo
    (zakwaszenie wody)
    to efektem jest śmierć obsady. Dlatego często mierzy się pH i w zależności od tego
    steruje się
    dozowaniem CO2.

    Ale nie o to zasadniczo chodzi, w przypadku oceanów, jest sporo form życia, które
    korzystają z
    węglanu wapnia (np. wszelakie koralowce). Jak obniżenie pH na nie wpłynie łatwo się
    domyślić.