  • 11. Data: 2022-10-24 19:03:19
    Temat: Re: Grzanie cwu z PV a Legionella
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.10.2022 13:17, Marek wrote:
    > Jak to jest,  będzie problem czy nie przy takim słabym dogrzewaniu?

    Ja bym może tak nie bagatelizował całkowicie, aczkolwiek u mnie CWU
    pracuje codziennie w temperaturze 20-45C, w ciągu 5 lat robiłem 3
    badania wody (mam studnie) i ani razu nie wykryto ani legionelli, ani
    e.coli, ani ilość mikroorganizmów nie przekraczała dopuszczalnej.

    Legionella ma szansę się pojawić w stojącej wodzie więc w domowym
    (prostym) obiegu gdzie rurki są cienkie i stosunkowo krótkie, gdzie
    codziennie przepływa do ujścia (kanalizacji) to szansa jest bardzo mała.

    Zagrzewam wodę 1-2 razy w roku do 60-65C, gdy wracamy po wakacjach.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2022-10-24 19:38:35
    Od: a a <m...@g...com>

    e.cola znajduje się w ludzkich odchodach, a nie w studniach

    Gdy drenowa studnia wadliwa, nieszczalna, to ryzyko zarażenia e.colą wystepuje, gdy
    przeleje się szambo i skazi wodę gruntową, a ta się wleje do studni.

    W Polsce zagrożenia legionelizą brak, bo inaczej mieszkający w pobliżu elektrowni i
    chłodni kominowych, masowo by chorowali, a głównie pracownicy.

    A brak takich raportów

  • 13. Data: 2022-10-24 22:19:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > badania wody (mam studnie) i ani razu nie wykryto ani legionelli, ani
    > e.coli, ani ilość mikroorganizmów nie przekraczała dopuszczalnej.
    Bo nie będzie, legionella jeśli już jest to głównie w otwartych akwenach
    a potem w wodociągach. Ja też mam studnię i w ogóle nie grzeję wody
    powyżej 50st i już 12 lat się nic nie dzieje.

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2022-10-24 22:34:34
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 24 October 2022 at 22:19:13 UTC+2, Janusz wrote:

> [...]
    > a potem w wodociągach. Ja też mam studnię i w ogóle nie grzeję wody
    > powyżej 50st i już 12 lat się nic nie dzieje.

    Problem jest taki, że jak będziesz się mył zimną wodą ze studni, a przecieknie do
    studni szambo,
    bo będzie cola w wodzie
    i to jest duże zagrożenie
    a nie żadna l;egioneliza, ktora w Polsce nie występuje

    A cola wystepuje wszędzie bo to ludzka bakteria jelita grubego i jest wydalano
    codziennie w miliardach sztuk

    To dlatego nie wolno nawozić dzialki szambem, ani z ogrodkowego wychodka, bo będzie
    cola na warzywach.

    Cała Holandia hoduje warzywa na szambach ludzkich z colą, ale dodaje chemię aby
    wytruc colę,
    bo pracownicy mają kontakt z tym syfem codziennie.

  • 15. Data: 2022-10-24 23:00:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 24 Oct 2022 19:03:19 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > e.coli, ani ilość mikroorganizmów nie przekraczała dopuszczalnej.

    Zupełnie zero e.coli? Dziwne bo mnie uczyli, że e.cola jest miarą
    zanieczyszczenia a nie samym zanieczyszczeniem. Czyli ona występuje
    zawsze a tylko jej poziom świadczy o tym czy uznajemy wodę za
    bezpieczną czy nie...

    --
    Marek

  • 16. Data: 2022-10-25 08:05:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.10.2022 23:00, Marek wrote:
> [...]
    > zanieczyszczenia a nie samym zanieczyszczeniem. Czyli ona  występuje
    > zawsze a tylko jej poziom świadczy o tym czy uznajemy wodę za bezpieczną

    Widać, co szkoła to inna.

    "Bakterie grupy coli w wodzie przeznaczonej do spożycia przez ludzi...

    Zgodnie z powyższym rozporządzeniem, wartość parametryczna wskaźnika
    bakterie grupy coli wynosi 0 jtk lub NPLw 100 ml wody (analogicznie jak
    w Dyrektywie Rady 98/83/WE z dnia 3 listo- pada 1998 r."

    A co do "miary zanieczyszczenia":

    "Zaleca się, aby ogólna liczba mikroorganizmów nie przekraczała: a)
    100jtk/1ml w wodzie wprowadzonej do sieci wodociągowej; b) 200jtk/1ml w
    kranie u konsumenta."

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2022-10-25 08:08:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 25.10.2022 08:05, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    >
    > "Zaleca się, aby ogólna liczba mikroorganizmów nie przekraczała: a)
    > 100jtk/1ml w wodzie wprowadzonej do sieci wodociągowej; b) 200jtk/1ml w

    https://www.gov.pl/attachment/6e22892e-04c2-4a2e-869
    3-1ccf8e6326a4

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2022-10-30 07:12:41
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 24.10.2022 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > Znajomy instalator powiedział ze dupe legionelloza trzeba sobie
    > zawracac w duzych instalacjach gdzie woda w niektorych miejscach
    > instalacji moze długo stac.
    > Na ten podstawie wyłączylismy funkcje antylegionellozy w zasobniku do
    > kotła gazowego, bo jak nagrzało wode do 70 stopni to mozna sobie było
    > rece poparzyc...

    Skoro to powiedział taki autorytet jak "znajomy hydraulik" to z cała
    pewnością nie trzeba nim sobie dupy zawracać.

    Niewiele się rejestruje przypadków legionellozy, ale też nikt nie robi
    specjalistycznych badań na "Gorączkę Pontiac" tylko leczy tak samo jak
    każde przeziębienie i grypę.

    Na szczęści szkody wyrządzane przez takich idiotów jak "znajomy
    hydraulik" są niewielkie, bo są normy, które określają minimalną
    temperaturę ciepłej wody w instalacjach i każdy "nieznajomy hydraulik"
    zazwyczaj się do tego stosuje, a w budownictwie wielorodzinnym jak tylko
    sięgam pamięcią wstecz, zawsze przestrzegano tych wytycznych. Ten Twój
    znajomy o "dużych instalacjach" ma pojęcie jak "świnia o lataniu".

  • 19. Data: 2022-10-30 07:44:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > W Polsce rocznie kilkanaście osob wymaga leczenia w związku z lagionellioza.
    Większość przypadków a może i wszystkie sa przywożone przez ludzi z zagranicy. Mniej
    więcej tyle samo przypadków gorączki krwotocznej wykrywa się w Polsce. A gruźlicy ok
    5,5 tysiąca rocznie. Ktoś kto chce się w Polsce zabezpieczać przed choroba
    legionistów jest ciężko pierdolnięty i wymaga leczenia psychiatrycznego w jednostce
    zamkniętej.

    Pomyślałeś dlaczego tak mało przypadków się rejestruje?

    Po pierwsze od zawsze jak pamiętam były wytyczne minimalnej temperatury
    wody użytkowej, które były i są skrupulatnie przestrzegane w
    budownictwie wielorodzinnym.

    Legionella nie namnaża się w systemach przepływowego podgrzewania wody
    (piecyki gazowe, kotły gazowe 2-funkcyjne).

    Stare instalacje podgrzewania wody z kotłami węglowymi + zasobnik CWU
    podgrzewały wodę do takiej temperatury jaka była w kotle, czyli 60-70'C.

    W nowych systemach z niewielkimi zasobnikami CWU, zwłaszcza nierdzewnymi
    także ryzyko jest niewielkie, bo wymiana wody w takim zbiorniku jest
    zbyt duża, aby zdążyła się namnożyć legionella.

    Problemem są duże zbiorniki solarne, które są zbyt duże, aby wymiana w
    nich wody była odpowiednio intensywna, a poza sezonem słonecznym woda
    dogrzewana jest tylko w górnej części zbiornika.

    Poza tym czy ktoś robi badania na Gorączkę Pontiac? Podpowiem, że objawy
    podobne jak przy grypie czy przeziębieniu.

    Jeżeli chodzi o mnie to jakoś nie przemawia do mnie argumentacja, że
    skakanie z wieżowca na głowę jest w pełni bezpieczne, bo przecież w
    Polsce notuje się znikomą ilość przypadków, aby ktoś zmarł z tego powodu
    - osoby, które mają odmienne zdanie wymagają leczenia psychiatrycznego w
    jednostce zamkniętej.

  • 20. Data: 2022-10-30 11:32:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 30 października 2022 o 07:44:06 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > Polsce notuje się znikomą ilość przypadków, aby ktoś zmarł z tego powodu
    > - osoby, które mają odmienne zdanie wymagają leczenia psychiatrycznego w
    Z małą ilością przypadków zapewne chodzi ci o spisek rządzących. Ale tego nie lykam.
    Lagionellioza to bardzo ciężka choroba nie leczona przeważnie prowadząca do śmierci.
    Popularne antybiotyki nie działają na bakterie które ją wywołują. Na świecie są że
    cztery antybiotyki którymi leczy się chorych na lagionellioze. Nie leczy się jej
    ambulatoryjnie. Jeśli w takiej sytuacji w Polsce rejestruje się kilkanaście
    przypadków lagionelliozy to znaczy że nie ma w Polsce jej źródła i wszystkie
    przypadki zachorowań to import indywidualny.