    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Grzanie wody dla 2 osób wiosna-jesień
    <4...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <b...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <f...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <d...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@g...com>
    Date: Sun, 23 Jul 2017 22:41:53 +0200

    Lisciasty pisze:

    > No ale nie zestawiaj zużycia trzech osób do kupy z grzaniem chaty,
    > z moim zagadnieniem grzania wody w sezonie niegrzewczym na 2 osoby,
    > bo to kompletnie bez sensu.

    Przecież nie zestawiam. Przedstawiłem tylko wyniki badań laboratoryjnych
    dotyczących zużycia ciepłej wody w warunkach nieogranicznia popytu.
    Sam występując w roli królika doświadczalnego.

    > A 1kWp pozwala na zagrzanie 100 litrów wody od +10 do +45 codziennie
    > przez 250 dni, licząc z haraczem 20% za ongrida wychodzi tych dni 200.
    > Pi razy oko dwoje ludzi się czymś takim zadowoli, oczywiście prysznicując
    > cielsko jeno, a nie wylegując się w wannie codziennie.

    To co innego. Do samoograniczenia jestem zdolny, jeśli znam cenę.
    Mógłbym rozważyć budowę swojego domu na nieuzbrojonej działce, bez
    gazu i prądu. Za to kosztującej śmieszne pieniądze i w pięknych
    okolicznościach przyrody. Przy dzisiejszej technice da się zapewnić
    prąd dla urządzeń, dla których jest to niezbędne -- fotowoltaika,
    wiatracki, jakieś biogazy, a przy zbiegu wszelkich nieszczęść
    agregat. Wiem, że na płycie indukcyjnej bym sobie późnej kolacji
    nie zrobił. Ale drwa płonące pod blachą też są fajne. Pranie tylko
    gdy poświeci lub powieje -- pogodzę się z tym.

    Ale tu jest tylko ułuda grzania słońcem. Teściu będzie po prostu grzał
    prundem. Jak mu przyjdzie fantazja, to se i we wannie poleży, nikt mu
    nie zabroni. A ta woltaika to osobna sprawa. I tak to bym traktował.
    Za to solary w płynie do wspierania warto rozważyć. Jest sporo tanich
    chińskich teraz.

    > Jak się ma wzmacniacz prądu w postaci pompy ciepła, to już nie jest
    > boleśnie :]

    Z tym nie polemizuję.

    > U nas riwierów ni ma jakoś :/

    Gdyby nie liczyć akademika Politechniki Warszawskiej, to ni ma. Dlatego
    jeśli inni za nas zdecydują, że tylko samochody na prund, to będziemy
    jeździć z koksownikami. I z zimowymi nausznicami z tłumikiem na głowie.

    --
    Jarek