  • Data: 2018-12-28 18:17:47
    Temat: Re: Grzanie wody sloncem.
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 16:26:27 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jak juz jestesmy przy kolektorach slonecznych.

    zdaje sie ze jedynie ja mam doswiadczenie z tego typu wynalazkami. Otóż: kluczowa
    jest sprawa wskaźnika temperatury stagnacji czyli maksymalnej możliwej teoretycznie
    uzyskanej temperatury. Od niej zależy znów teoretyczna maksymalna sprawnosc solaru.
    Z moich doświadczeń wynika ze temperatury które sie uzyskuje w samoróbkach są za
    niskie do sensownej pracy. U mnie maksymalnie latem mam jakies 130, 135stopni,
    statystycznie często powiedzmy 80. I zeby niewiem jak sie spinac i powiekszac
    rozmiary solaru ten parametr powoduje ze uzyskana moc jest niewielka.
    Ty na tym strychu bedziesz miał jakies 40 stopni, to o wiele za mało na jakiekolwiek
    solarne sztuczki. Narobisz sie a zysku nie bedzie. Hogw!

    Postaw powietrzną pompę ciepła na tym strychu, ona z tych 40stopni zrobi swoje przy
    bardzo ładnym COPie.

    b.