  • 41. Data: 2014-06-11 20:04:44
    Temat: Re: Grzeje basen :)
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 11 czerwca 2014 19:24:05 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > A po co byłaby pod spodem czarna folia, jakbyś ją zasłonił zielonym
    >
    > wężem? :)
    >

    > Moim zdaniem tańszym, bo wielosezonowym rozwiązaniem jest kupić na
    >
    > złomie stary kaloryfer płytowy i pomalować na czarno. A jeszcze lepiej
    >
    > ze cztery :)
    >

    > Pozdrawiam,
    >
    > MW

    Żeby miało jakąkolwiek sprawność musi być w skrzynce z szybą z przodu i izolacją z
    tłu. 920 kosztują na allegro 2m2. Za takie pieniądze z samoróbką nie warto sobie dupy
    zawracać.

  • 42. Data: 2014-06-11 21:26:37
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    {ciach}
    No właśnie :)
    THX.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 43. Data: 2014-06-13 15:58:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Jun 2014 04:22:33 -0700 (PDT), Kris

    > Zboczenie zawodowe;)

    Tak mówią. Aczkolwiek sporo czasu już nie mam tak szczegółowego kontaktu z
    tematem. Natomaist paru rzeczy które widziałem i wąchałem -- zwyczajnie nie
    da się zapomnieć. ;D

    > A to może powiedz co z oczyszczalni biologicznej wychodzi? Czy to
    > faktycznie obojętne dla środowiska czy taki marketingowy bełkot?

    Żaden to bełkot marketingowy, ale wiele osób decyduje się na przydomówki, a
    "zapomina" o nie należycie dbać. Rezultat jest taki, że równie dobrze
    mogliby zrobić zwykłe przelewówki dwukomorowe i wylewać taki "płyn" w
    krecią norę -- wyszłoby niewiele gorzej (no dobra, sporo gorzej). ;)

    Dla środowiska (gleby, roślin, wód gruntowych, "zwierząd", itd.) płyn po
    przejściu ostatniego etapu (złoża gruntowego) jest obojętny -- naturalnie
    pod warunkiem spełnienia "norm", tj. odpowiedniej konstrukcji oczyszczalni,
    ilości ścieków (a co za tym idzie odpowiedniej prędkości filtracji) ,
    dodawania "rozmiękczaczy" i bakterii w odpowiednich etapach i pilnowania
    tego co się tam dzieje, nie wylewania do szamba olejów silnikowych, borygo,
    etc.

    PS Jak ja się "bawiłem" w swoją PD, tj. schemat oczyszczalni ścieków przy
    pomocy komputerowej animacji 3D (wygrzebałem ostatnio płytę CD, niezła to
    była szmira hahah), to moja przyszła niedoszła żona pisała PD z
    oczyszczalni przydomowych (tylko tych większych, np. dla małego bloku
    mieszkalnego czy osiedla). Za tę PD zdobyła (niestety tylko) wyróżnienie
    SIWI WaterPrize patronowanej przez Króla Szwecji i także z jego rąk
    przyjęła wyróżnienie w Sztokholmie. Oh, pochwaliłem się :D ale piszę o tym,
    bo, tematem tej pracy były też zagrożenia wynikające z zaniedbań, jakbyś
    bardzo był zainteresowany tematem to mogę spróbować poszukać gdzieś na
    gorącym strychu płyt z wersją elektroniczną tego "dokumentu"... ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 44. Data: 2014-06-13 23:48:03
    Od: gizmacz <g...@c...pl>

    W dniu 2014-06-09 09:54, Budyń pisze:

> [...]
    > na to rozwinąć wąż ogrodniczy najtanszy - tego trzeba dosc dużo, nie
    > trzeba malowaz na czarno, ułożyc co 5-10cm

    Czy kubełkowość jednej, a bąbelkowość drugiej folii ma jakieś specjalne
    znaczenie?
    Czy nie lepiej po prostu czarną budowlaną na spód, a maksymalnie
    przezroczystą na wierzch?

    g.

  • 45. Data: 2014-06-14 08:38:29
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "gizmacz" <g...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Czy kubełkowość jednej, a bąbelkowość drugiej folii ma jakieś specjalne
    > znaczenie?

    troche lepsza izolacyjnosc. Ale w sumie moze być co masz pod ręką.

    > Czy nie lepiej po prostu czarną budowlaną na spód, a maksymalnie
    > przezroczystą na wierzch?

    moze folia ogrodnicza uv by dłużej pożyła, tzn dłuzej niz na jeden sezon.

    b.

  • 46. Data: 2014-06-16 22:25:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 czerwca 2014 16:59:15 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Tak tylko chciałem się pochwalić ...
    Można i tak:
    http://studentpotrafi.pl/10385