    From: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Grzejniki c.o. wymiana jakie?
    Date: Mon, 19 May 2014 18:32:51 +0200

    In news:36777419-44e6-40e3-a0df-35f9b62752cc@googlegrou
    ps.com,
    *Użytkownik* <j...@g...com> typed:

    > W budynkach boudowanych z cegły/pustaka, nieocieplonych lub słabo
    > ocieplonych bez jakichś szczególnych przeszkleń można było przyjmować
    > przeliczenie zapotrzebowania na ciepło na poziomie 80W/m.sześc lub
    > 120W/m.kw przy czym lepiej sprawdza się przelicznik kubaturowy, bo 100
    > m.kw powierzchni o wysokości 2,6 i 3,2 m to jednak zupełnie inne kubatury
    > powietrza do ogrzania. Potem można dołożyć 20% więcej na bardzo zimne
    > zimy gdzie zamiast szukać dogrzania odkręci się mocniej grzejniki i jest
    > ok. Przy tych "starych" przelicznikach Twój majster ma jakąś tam rację bo
> [...]

    Z tego co podajesz to mam wyliczenia z m2, bo np. salon (36m2x120W)/140W
    (tyle ma jedno żeberko) = ~30 żeberek i tyle mam założone. Tez jak
    przeliczam inne pomoieszczenia, to suma żeberek zgadaza się przy
    przeliczeniu na m2.
    Natomiast gdyby liczyć w/g m3 tak jak podajesz, to daje dużo więcej (36m3 x
    2.9 wys. x 80W)/140W = ~59 a nawet 60 żeberek, czyli dwa razy więcej.
    Fakt, przy dużych mrozach, było odczywalne zimno/chłodno, dlatego
    zastosowałem dodatkowo kominek, który dogrzał mieszkania. Teraz nie chce juz
    w kominku palić, a tylko ogrzewać gazem. Czy te grzejniki wystarczą, czy
    trzeba dołożyć?