    From: "Jackare" <1...@t...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Grzejniki c.o. wymiana jakie?
    Date: Wed, 21 May 2014 16:12:02 +0200

    Użytkownik "Użytkownik_zyga" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:537a322d$0$2247$65785112@news.neostrada.pl...
    > In news:36777419-44e6-40e3-a0df-35f9b62752cc@googlegrou
    ps.com,
    > *Użytkownik* <j...@g...com> typed:

    > Z tego co podajesz to mam wyliczenia z m2, bo np. salon (36m2x120W)/140W
    > (tyle ma jedno żeberko) = ~30 żeberek i tyle mam założone. Tez jak
    > przeliczam inne pomoieszczenia, to suma żeberek zgadaza się przy
    > przeliczeniu na m2.
    > Natomiast gdyby liczyć w/g m3 tak jak podajesz, to daje dużo więcej (36m3
    > x 2.9 wys. x 80W)/140W = ~59 a nawet 60 żeberek, czyli dwa razy więcej.
    > Fakt, przy dużych mrozach, było odczywalne zimno/chłodno, dlatego
> [...]
    jak sam piszesz, w zimne zimy bywało zimno (masło maślane ;))
    Ja bym dołożył i przeliczył kubaturowo.
    Takie obliczenia z m.kw. to się sprawdzą w budynku wielorodzinnym gdzie
    jeden grzeje drugiego i mamy efekt kanapki. W samodzielnym domu twoje
    ogrzewanie musi pokryć wszystkie potrzeby.
    Ja bym wywalił ten kominek z salonu i ewentualnie dołożył kocioł
    stałopaliwowy jako drugie/tańsze/alternatywne/uzupełniające źródło ciepła
    w_kotłowni_ a nie w salonie jak kominek. Wtedy możesz grzać gazem a jak zima
    przyciśnie uruchamiasz drugi kocioł i nie zabija cię to finansowo, Ale
    trzeba mieć warunki w kotłowni i komin.

    Jackare