  • 11. Data: 2012-09-06 09:32:07
    Temat: Re: Gwarancja na grzejniki
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:50484969$0$1221$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2012-09-04 14:28, /// Kaszpir /// pisze:
    Witam.

    > A dupa tam panie Ferdku.
    > Produkty typu przęsła ogrodzeniowe normalnie są z drutu fi 5 a marketowe z
    > fi 4 (ta sama marka).

    Ale to sa rozne przesla.
    W markecie mozesz kupic fi 5, zaden problem,
    Najczesciej pisza jaki to szajsz jest w markecie
    Ci ktorzy rano wykupuja towar i wioza
    do wlasnych hurtowni - firmowych ;-)
    Jest jedna wazna zaleta marketow, nie podoba
    sie towar, zwracasz, kupiles za duzo - zwracasz,
    cala reszta to tanie gadanie i aukcje na allegro.

    pozdrawiam
    Adams

  • 12. Data: 2012-09-06 09:38:20
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Produkty typu przęsła ogrodzeniowe normalnie są z drutu fi 5 a marketowe z
    >fi 4 (ta sama marka). Wytrzymałość mechaniczna drutu 4 w stosunku do 5 jest
    >ledwo 55% a więc oszczędzamy trochę stali a tracimy prawie połowę
    >sztywności pola ogrodzeniowego.

    Ale moment ...
    Na tych produktach jest to napisane i producent tego nie ukrywa ...
    Wiem bo sam szukałem słupków i siatki ogrodzeniowej ...
    Producent nie ukrywa grubości , więc jak ktoś chce może kupić produkt
    słabszej jakości ..
    Można więc kupić produkt o gorszych parametrach albo o lepszych ...

    >To samo jest niektórymi innymi towarami np. przyczepki bagażowe.
    >Nie wszystko da się zrobić cieńsze, ale w wielu przypadkach niestety się
    >da.

    Producenci mają różne wersje produktów. I wersje "ekonomiczne" i zwykłe i
    klient decyduje co chce kupić ...
    W marketach są produkty takiej samej jakości jak u konkurencji ale sa też
    wersje słabsze ...

  • 13. Data: 2012-09-06 10:24:23
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 06.09.2012 08:16, /// Kaszpir /// wrote:
> [...]
    Sprawdzilem na wlasnej scianie. Braklo mi farby i musialem ja zakupic w
    markecie. Ta sama nazwa, producent, typ byla niestety nie tak gesta jak
    kupowane w hurtowni.
    Dalsze przekomarzanie nie ma dla mnie sensu.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 14. Data: 2012-09-06 10:52:08
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-09-06 09:38, /// Kaszpir /// pisze:

    > Ale moment ...
    > Na tych produktach jest to napisane i producent tego nie ukrywa ...
    To fakt, ale czy zwykły śmiertelnik wie z jakiego drutu są przęsła typu
    Beckert? Nie wie i potem kupuje (jak ja) a jeszcze później klnie.
    Wiem, że niewiedza kosztuje i że trzeba czytać wszystko zwłaszcza drobne
    literki, ale bez jaj - handel zmierza w kierunku maksymalnego "ciulania"
    klienta?
    Jacek

  • 15. Data: 2012-09-06 21:51:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:

> [...]
    > Wiem, że niewiedza kosztuje i że trzeba czytać wszystko zwłaszcza
    > drobne literki, ale bez jaj - handel zmierza w kierunku maksymalnego

    pewien ekonomista powiedział mądrą rzecz...

    klienci sami sobie kręcą stryczek na swoje szyje...

    chcą kupować bardzo tanio jak naj taniej a ceny nie da sie dusić poniżej
    pewnego poziomu bez oszczędzania.

    więc producenci zaczynają oszczędzać i kleici dosalają tani gówniany towar,
    a klienci dziwią się, że że to co kupili jest marnej jakości. Najbardziej
    jednak dziwią sie gdy zaczynają coraz mniej zarabiać, bo ich pracodawca też
    oszczędza i musi ciąć fundusz płac.

  • 16. Data: 2012-09-06 22:17:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 września 2012 21:51:28 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    >. Najbardziej
    >
    > jednak dziwią sie gdy zaczynają coraz mniej zarabiać, bo ich pracodawca też
    >
    > oszczędza i musi ciąć fundusz płac.

    Znaczy się aby więcej zarabiać musze kupować droższe produkty?;)

  • 17. Data: 2012-09-06 22:29:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Znaczy się aby więcej zarabiać musze kupować droższe produkty?;)

    poniekąd tak...

    choć brzmi to dziwnie...

    dokładniej powino sie płacić uczciwą cenę czyli taką, która zapewnia
    sprzedawcy czy producentowi czy wykonawcy godziwy zarobek.

    Bo rynek jest obwodem zamkniętym i wymuszanie najniższych kosztów prędzej
    czy później uderza także w konsumenta produktów tanich robionych na granicy
    zysku.

  • 18. Data: 2012-09-06 23:23:22
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    > pewien ekonomista powiedział mądrą rzecz...
    >
    > klienci sami sobie kręcą stryczek na swoje szyje...
    >
    > chcą kupować bardzo tanio jak naj taniej a ceny nie da sie dusić poniżej
    > pewnego poziomu bez oszczędzania.

    Nie każdy chce kupować tanio, tylko że.... Dwadzieścia lat temu na studiach,
    na egzotycznym dla mnie przedmiocie ekonomia (jakaś-tam) usłyszałem straszną
    rzecz:
    - jak spowodować żeby klient kupił towar? Podnieść jego cenę. Klient odrzuci
    tanią tandetę, odrzuci drogi towar i kupi - w średniej cenie - ...tanią
    tandetę. Widzę że od tego czasu marketing poszedł jeszcze bardziej do przodu
    :(