  • 1. Data: 2012-09-04 13:00:26
    Temat: Pytanie dot. elektryki.
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    Witam,

    Monter automatu do bramy proponuje skrócenie długości kabla zasilającego
    centralę i podłączenie centrali wprost do skrzynki licznikowej,
    równolegle z instalacją naszego domq.
    Czy jest to rozwiązanie zgodne z przepisami, nie będę miał żadnych
    problemów z tego tytułu?
    Oszczędność kabla to ok. 40m - centrala jest metr od skrzynki.

    yarecky.

  • 2. Data: 2012-09-04 15:35:45
    Temat: Re: Pytanie dot. elektryki.
    Od: "ceownik" <c...@w...pl>

    Pewno na takie wpięcie trzeba by mieć protokół odbiorczy ludzi z elektrowni.
    To jest ich skrzynka i tylko oni mogą tam grzebać, ty możesz najwyżej
    włączyć bezpiecznik jak wybije - i od tego masz zapewne klucz i małe
    drzwiczki. To że skrzynki są zamykane na kłódkę typu "świński ogon" które
    otwiera się prostym kluczem, nie oznacza, że można tam grzebać. Aczkolwiek
    mogę się mylić. Zadzwoń do firmy dostarczającej energie.

  • 3. Data: 2012-09-04 20:05:47
    Od: mkonst <m...@n...pl>

    W dniu 04.09.12 15:35, ceownik pisze:
> [...]
    > otwiera się prostym kluczem, nie oznacza, że można tam grzebać. Aczkolwiek
    > mogę się mylić. Zadzwoń do firmy dostarczającej energie.

    Nie zawsze tak jest. Ja mam tylko jedne duże drzwiczki i klucz do nich.
    Jedna część szafki gdzie wchodzi kabel ze słupa i jest licznik jest
    zaplombowana ale druga z zaciskami odbiorczymi jest dostępna.
    Proponowane przez majstra rozwiązanie ma tą wadę, że usterka bramy
    wywali od razu zabezpieczenia przedlicznikowe.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    marcin(kropka)konstanczak(malpa)neostrada(kropka)pl

  • 4. Data: 2012-09-05 06:20:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mkonst wrote:

> [...]
    > Proponowane przez majstra rozwiązanie ma tą wadę, że usterka bramy
    > wywali od razu zabezpieczenia przedlicznikowe.

    no zakładajmy że majester dołoży tam S'a dla bramy...

  • 5. Data: 2012-09-05 07:49:42
    Od: Einstein <e...@o...pl>

    W dniu 2012-09-05 06:20, Marek Dyjor pisze:

    > no zakładajmy że majester dołoży tam S'a dla bramy...

    Takie rozwiązanie to proszenie się o kłopoty. Najlepiej wyjść spod
    swojej tablicy w budynku, oczywiście stosując odpowiednie zabezpieczenia.

  • 6. Data: 2012-09-05 08:31:30
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2012-09-05 07:49, Einstein pisze:
    > Takie rozwiązanie to proszenie się o kłopoty. Najlepiej wyjść spod
    > swojej tablicy w budynku, oczywiście stosując odpowiednie zabezpieczenia.

    Ok, dzięki za info.
    Dobrze że działka w tej części jeszcze nie zagospodarowana, będzie można
    kopać.

    Pozdrawiam,
    yarecky.

  • 7. Data: 2012-09-05 10:37:46
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-09-04 13:00, yarecky pisze:
> [...]
    > problemów z tego tytułu?
    > Oszczędność kabla to ok. 40m - centrala jest metr od skrzynki.

    A ja bym na twoim miejscu pogadał z tym co ci robił przyłącz do domu -
    on to wpisuje w mapkę bierze za to odpowiedzialność.

    Zabezpieczenie skoro to tylko jedna centrala można zrobić w niej samej.

    Czy to będzie kosztować mniej niż te 40m kabla nie wiem.

    Ariusz

  • 8. Data: 2012-09-06 16:57:33
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Ariusz wrote:

> [...]
    > samej.
    > Czy to będzie kosztować mniej niż te 40m kabla nie wiem.

    ja bym sobie zrobił w rozdzielni bliżej , ale ja jestem elektrykiem i
    wiem jak zrobić bezpiecznie
    koszt wykonania przez elektryka 100-200 zł zależnie od regionu ( może
    nawet taniej), za takie pieniadze nie kopałbym rowu zwłaszcza że
    trzeba doliczyć przewód jakiś peszel

    jeffrey

  • 9. Data: 2012-09-06 17:06:32
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-09-06 16:57, Jeffrey pisze:
> [...]
    > koszt wykonania przez elektryka 100-200 zł zależnie od regionu ( może
    > nawet taniej), za takie pieniadze nie kopałbym rowu zwłaszcza że trzeba

    jak licznik jest w ogrodzeniu posesji to też nie widzę przeciwwskazań,
    chyba że jest w domu to kiedyś się mogą przyczepić ;)
    Nie rozumiem tych co piszą że to proszenie się o kłopoty? jedyny kłopot
    to taki że jak wywali zabezpieczenie to je wywali w skrzynce na zewnątrz
    - ale to akurat chyba plus a nie minus bo od bramy bliżej do skrzynki
    niż do domu (żeby sprawdzić czy bezpiecznik jest włączony)

    Lukasz