  • 1. Data: 2012-09-05 13:44:44
    Temat: Budowa mostka dojazdowego przez rów.
    Od: Edyward <b...@i...pl>

    Witam

    Muszę wybudować mostek dojazdowy przez rów melioracyjny do mojej działki.
    Mam pytanie czy na takie prace potrzebne są jakieś specjalne pozwolenia, projekt
    itd. Czy można wykonać to we własnym zakresie.
    Działka jest obecnie bez zabudowań. Wyjazd z działki jest na drogę gminną (już z
    nazwą ale jeszcze polną). Rów należy do Zarządu Melioracji.

  • 2. Data: 2012-09-05 14:45:12
    Temat: Re: Budowa mostka dojazdowego przez rów.
    Od: arturs <n...@m...mnie.tu>

    W dniu 2012-09-05 13:44, Edyward pisze:
> [...]
    > Działka jest obecnie bez zabudowań. Wyjazd z działki jest na drogę gminną (już z
    nazwą ale jeszcze polną). Rów należy do Zarządu Melioracji.

    Taa... ostatnio właśnie w firmie dostaliśmy już pozwolenie - po niecałym
    roku ;)

    Możliwości są dwie:
    Pierwsza:
    musisz mieć pozwolenie na budowę zjazdu czyli musisz mieć mapę do celów,
    projektowych(800 zł geodeta 4-8 tygodni), oczywiście projekt który
    oprócz rysunków itp. powinien zawierać zgodę zarządcy drogi (w tym
    wypadku gmina), jeśli rów nalezy do kogo innego to od niego
    zgoda/warunki budowy, jesli to rów odwadniający to prawdopodobnie
    konieczne będzie wodno-prawne (Urząd Wojewódzki) żeby je mieć to trzeba
    oczywiście zrobić jakiś takie kwit - operat wodno prawny - chodzi o to
    że rzeczoznawca stwierdza że jak rurę w rowie położysz to nie będzie
    zalewać sąsiednich działek i nie zaburzysz "stosunków wodnych" i czy
    żaby będą po rowie mogły hasać itp.
    Całość tych kwitów kosztowała nas jakieś 5 tysięcy ze wszystkim i jakieś
    pół roku.. potem jeszcze urząd się czepiał jakiś pierdół, czas na
    uprawomocnienie decyzji (bo oczywiście o wszystkim są informowani
    właściciele sąsiednich działek i mogą protestować)..
    to tak w skrócie

    Druga możliwość jest taka że zrobisz to na lewo bez kwitów ale musisz
    porządnie zrobić, ziemią przysypiesz, trawą zarośnie a potem będziesz
    palił głupa w urzędzie przekonując że to już ze 30 lat leży..
    Oczywiście zawsze jest możliwość że ktoś cie podpieprzy i po zawodach..

  • 3. Data: 2012-09-05 15:02:53
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 05 Sep 2012 14:45:12 +0200, arturs napisał(a):

> [...]
    > palił głupa w urzędzie przekonując że to już ze 30 lat leży..
    > Oczywiście zawsze jest możliwość że ktoś cie podpieprzy i po zawodach..

    Nie namawiam do zlego, ale z tego co widze po mojej wsi i okolicy, to
    metoda nr 2 (czyli olewanie kretynskich przepisow) jest dosc powszechnie
    stosowana.

    A trawe kupisz w rolkach.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-09-05 15:07:14
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 05.09.2012 Maciek <d...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Nie namawiam do zlego, ale z tego co widze po mojej wsi i okolicy, to
    > metoda nr 2 (czyli olewanie kretynskich przepisow) jest dosc powszechnie
    > stosowana.

    Jest tylko taki problem, że i tak urząd będzie wymagał oficjalnego
    wybudowania zjazdu na działkę. W tym celu trzeba będzie i tak przejść
    ścieżkę oficjalną. Przy pewnej dozie pecha robiąc najpierw zjazd a potem
    załatwiając formalności można się przejechać, kiedy ktoś przyjdzie to
    obejrzeć czy coś.

    Są metody zakombinowania własnie z udawaniem, że to już od przedwojnia tam
    jest, ale wymaga to inwentaryzacji przez geodetę i niekoniecznie będzie
    tańsze, prostsze i/lub szybsze. Na dodatek potrafią chodzić i pytać
    sąsiadów, więc jak ktoś cię wkopie, to i tak klapa.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2012-09-05 16:11:17
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

> [...]
    > Działka jest obecnie bez zabudowań. Wyjazd z działki jest na drogę gminną (już z
    nazwą ale jeszcze polną). Rów należy do Zarządu Melioracji.

    Przy okazji projektu domu będzie projektowany zjazd z tej działki - jak
    masz zamiar coś tam budować to może poczekaj - załatwisz wszystko za
    jednym razem.

    Ariusz

  • 6. Data: 2012-09-05 18:05:18
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Sep 2012 13:07:14 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > Są metody zakombinowania własnie z udawaniem, że to już od przedwojnia tam
    > jest, ale wymaga to inwentaryzacji przez geodetę i niekoniecznie będzie
    > tańsze

    Zamiast budowy moze byc wtedy przebudowa, inwentaryzacja kosztuje 600-800
    zl, projektu nie potrzeba.

    Mnie to na szczescie ominelo, wyjezdzam przez droge prywatna :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 7. Data: 2012-09-06 09:32:09
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Zamiast budowy moze byc wtedy przebudowa, inwentaryzacja kosztuje 600-800
    > zl, projektu nie potrzeba.

    Wg mojego urzędu, niezbędne jest pozwolenie na przebudowę.

    > Mnie to na szczescie ominelo, wyjezdzam przez droge prywatna :)

    U mnie nie chcieli dać PnB bez wybudowania zjazdu na drogę prywatną. ;-)
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2012-09-06 09:58:48
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Sep 2012 07:32:09 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > U mnie nie chcieli dać PnB bez wybudowania zjazdu na drogę prywatną. ;-)

    A takie dzialania tylko utwierdzaja ludzi w przekonaniu, ze urzedy nalezy
    zaorac, a przepisy gremialnie olewac. Boze, co za kraj.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 9. Data: 2012-09-06 10:25:17
    Od: Edyward <b...@i...pl>

    Obecenie na działkę (okolice Wrocławia) muszę jeszcze podciągnąć media. Dojechać tam
    można jedynie przez działkę sąsiada, więc zakładam że korzystniej byłoby wybudować
    taki mostek zanim zacznę tam podciągać media (prąd, woda), Zakładam że zakład
    energetyczny (Tauron) też musi tam jakoś dojechać zeby się dokopać ze skrzynką
    prądową. Odpada z tego powodu opcja, że wyjazd z działki zrobię w ramach budowy
    domu.

  • 10. Data: 2012-09-06 11:46:46
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 06.09.2012 Maciek <d...@p...onet.pl> napisał/a:

    > A takie dzialania tylko utwierdzaja ludzi w przekonaniu, ze urzedy nalezy
    > zaorac, a przepisy gremialnie olewac. Boze, co za kraj.

    Jeszcze dwa lata wcześniej (kolega miał identyczną sytuację w tym samym
    urzędzie) nie wymagali. Tutaj chodzi o to, żeby urzędnik miał robotę. Ktoś
    musi wydać warunki, gdzie indziej ktoś musi uzgodnić, gdzie indziej ktoś ma
    przez tydzień zajęcie przy postępowaniu w sprawie pozwolenia na budowę tego
    zjazdu...

    To tak samo jak z wyłączaniem z produkcji rolnej - rzeczonemu koledze dwa lata
    temu dla ziemi IV kategorii zrobili to z urzędu przy udzielaniu pozwolenia
    na budowę, po prostu w jednej decyzji (albo dwie decyzje, ale wydawane bez
    odrębnego wniosku, nie pamiętam). A ja nie mogłem dostać PnB bez decyzji o
    wyłączeniu z p.r., musiałem złożyć wniosek w pokoju obok, gdzie już następnego
    dnia mogłem odebrać decyzję, że mój wniosek oddala się jako bezprzedmiotowy
    (sic!) z uwagi na IV kategorię gruntu. Z tą decyzją mogłem wrócić jeden
    pokój na lewo i dołączyć do dokumentacji dla PnB... Wg mnie chodzi o to,
    aby urzędniczka wystawiająca te decyzje o umorzeniu postępowania mogła
    jakoś za moje podatki dotrwać do emerytury.
    --
    Samotnik