  • Data: 2009-05-07 16:55:50
    Temat: Re: Hippeastrum kwitnące.........
    Od: "Zjak" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pięknie :-). Właśnie przed chwilą odtańczyłam dziki taniec radości na
    > widok pączka na moim amarylisie :-).
    >
    > Jak poznać czy to amarylis czy hippeastrum, teściowa prezentując mi
    > roślinkę stwierdziła, że to amarylis jest :-) a ja tak średnio
    > przekonana jestem..
    >
    > Pozdrawiam,
    > Sunnie

    Jestem przekonany, że masz hippeastrum, bo amarylis najpierw wypuszcza liście i
    rośnie, a po uschnięciu liści wypuszcza pęd kwiatowy i kwiaty są pachnące, może
    też rosnąć w gruncie.
    Utarła się popularna nazwa amarylis, może ze względu na łatwość wymowy.
    Właściwa nazwa to amarylis belladonna.

    Link dot.amarylisa:
    http://sklep.cnos-vilmorin.pl/go/_info/reviews.php?i
    d=1002&item=4

    Nie przekonuj teściowej na siłę, możesz pokazać jej moje zdjęcia hippeastrum.

    Pozdr.