  • 1. Data: 2009-03-20 10:28:27
    Temat: Hippeastrum do rozpoznania.....
    Od: "Zjak" <z...@o...pl>

    Witam.

    Zwracam się z prośbą do znawców tych kwiatów o pomoc w rozpoznaniu, jakie to są
    odmiany:

    http://zjak.fotosik.pl/albumy/173896.html

    http://zjak.fotosik.pl/albumy/177616.html

    Pozdr.

  • 2. Data: 2009-03-20 13:15:11
    Temat: Re: Hippeastrum do rozpoznania.....
    Od: "rafal" <r...@g...pl>

    http://www.floraforum.pl/index.php/board,49.0.html - zapytaj tutaj... to
    forum poświęcone Hippeastrom

    pzdr

    r.

  • 3. Data: 2009-03-21 18:49:35
    Od: "Zjak" <z...@o...pl>

    > http://www.floraforum.pl/index.php/board,49.0.html - zapytaj tutaj... to
    > forum poświęcone Hippeastrom

    Dziękuję za podpowiedź. Już tam podjąłem działania.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2009-04-14 20:02:17
    Temat: Re: Hippeastrum kwitnące.........
    Od: "Zjak" <z...@o...pl>

    > Dziękuję za podpowiedź. Już tam podjąłem działania.

    Zapraszam do obejrzenia zdjęć kwiatów Hippeastrum:

    http://zjak.fotosik.pl/albumy/618770.html

    http://zjak.fotosik.pl/albumy/618236.html

    Pozdr.

  • 5. Data: 2009-04-21 17:53:21
    Od: "Zjak" <z...@o...pl>

    > Zapraszam do obejrzenia zdjęć kwiatów Hippeastrum:
    >
    > http://zjak.fotosik.pl/albumy/618770.html
    >
    > http://zjak.fotosik.pl/albumy/618236.html

    Tym razem odmiana Nymph:

    http://zjak.fotosik.pl/albumy/622337.html

    Pozdr.

  • 6. Data: 2009-05-03 11:06:30
    Od: "Zjak" <z...@o...pl>

    > Tym razem odmiana Nymph:
    >
    > http://zjak.fotosik.pl/albumy/622337.html

    Następna kwitnąca cebula, ale nie znam nazwy odmiany, może ktoś pomoże rozpoznać:

    http://zjak.fotosik.pl/albumy/627983.html

    Pozdr.

  • 7. Data: 2009-05-06 10:43:23
    Od: "Zjak" <z...@o...pl>

    Kwitnąca odmiana Orange Souvereign:

    http://zjak.fotosik.pl/albumy/629704.html

    Pozdr.

  • 8. Data: 2009-05-07 11:02:51
    Od: "Zjak" <z...@o...pl>

    > Kwitnąca odmiana Orange Souvereign:
    >
    > http://zjak.fotosik.pl/albumy/629704.html

    Drugie kwitnienie tej samej cebuli w tym roku, odm. Red Lion:

    http://zjak.fotosik.pl/albumy/630222.html

    Pozdr.

  • 9. Data: 2009-05-07 12:19:26
    Od: Sunnie <a...@a...com>

    Zjak pisze:
    > Drugie kwitnienie tej samej cebuli w tym roku, odm. Red Lion:

    Pięknie :-). Właśnie przed chwilą odtańczyłam dziki taniec radości na
    widok pączka na moim amarylisie :-).

    Jak poznać czy to amarylis czy hippeastrum, teściowa prezentując mi
    roślinkę stwierdziła, że to amarylis jest :-) a ja tak średnio
    przekonana jestem..

    Pozdrawiam,
    Sunnie

  • 10. Data: 2009-05-07 16:55:50
    Od: "Zjak" <z...@o...pl>

> [...]
    >
    > Jak poznać czy to amarylis czy hippeastrum, teściowa prezentując mi
    > roślinkę stwierdziła, że to amarylis jest :-) a ja tak średnio

    Jestem przekonany, że masz hippeastrum, bo amarylis najpierw wypuszcza liście i
    rośnie, a po uschnięciu liści wypuszcza pęd kwiatowy i kwiaty są pachnące, może
    też rosnąć w gruncie.
    Utarła się popularna nazwa amarylis, może ze względu na łatwość wymowy.
    Właściwa nazwa to amarylis belladonna.

    Link dot.amarylisa:
    http://sklep.cnos-vilmorin.pl/go/_info/reviews.php?i
    d=1002&item=4

    Nie przekonuj teściowej na siłę, możesz pokazać jej moje zdjęcia hippeastrum.

    Pozdr.